سپاهان – استقلال؛ بالاتر از خطر/ تقابل اخراجی‌های سابق تیم ملی!

هفته پانزدهم لیگ برتر؛ دومین روز از هفته پانزدهم رقابت‌های لیگ برتر با انجام سه بازی مهم و حساس پیگیری خواهد شد که در یکی از این دیدارها تکلیف برخی اتفاقات پیرامون استقلال مشخص خواهد شد! به گزارش مازنداسپرت، هفته پانزدهم رقابت های لیگ برتر با انجام سه بازی دنبال خواهد شد که در حساس ترین این […]

هفته پانزدهم لیگ برتر؛

دومین روز از هفته پانزدهم رقابت‌های لیگ برتر با انجام سه بازی مهم و حساس پیگیری خواهد شد که در یکی از این دیدارها تکلیف برخی اتفاقات پیرامون استقلال مشخص خواهد شد!

به گزارش مازنداسپرت، هفته پانزدهم رقابت های لیگ برتر با انجام سه بازی دنبال خواهد شد که در حساس ترین این بازی ها استقلال و سپاهان در ورزشگاه نقش جهان با یکدیگر دیدار می‌کنند. در دیگر بازی‌های امروز ماشین سازی قعرنشین در خانه میزبان سایپای بحران زده است و نفت در تهران میزبان تراکتورسازی تبریز خواهد بود.

* ماشین سازی – سایپا؛ هدف مشترک جدایی از منطقه خطر
فرهاد کاظمی نتوانست در اولین هفته کاری‌اش با ماشین سازی توفیقی در کسب امتیاز داشته باشد و حالا مترصد آن است تا این اتفاق در اولین بازی خانگی این تیم به وقوع بپیوندد.  جدال تیم های ماشین سازی و سایپا را باید دیداری بین دو تیم پایین جدولی دانست. دو تیمی که هیچ یک خودشان را مستحق حضور در مکان فعلی شان در جدول نمی‌دانند و سخت کوشانه به دنبال جدایی از منطقه خطر هستند.

گرچه حساب اصلی دو تیم برای فرار از منطقه خطر روی نیم فصل دوم است، اما امتیازات این بازی هم می‌تواند در انتهای فصل برای هر دو تیم تعیین کننده باشد. به خصوص برای ماشین سازی که یک دیدار خانگی محسوب می‌شود.

* سپاهان – استقلال؛ پر استرس و کم استرس
هرچقدر تیم سپاهان که با احتساب بازی حذفی به سه پیروزی پیاپی دست یافته با ویسی به روزهای آرام و کم استرسی رسیده است، منصوریان و استقلال در اوج استرس و با حاشیه‌های فراوانی خود را برای این دیدار حساس آماده کرده‌اند. اصلی ترین حواشی استقلال مربوط به اختلاف بین کاپیتان و سرمربی این تیم بود که گویا بعد از نشست مشترک فضا تا حدودی بین دو نفر تلطیف شده باشد. 

به نظر نمی‌رسد سرنوشت ادامه همکاری ویسی و سپاهان در گروی نتیجه این بازی باشد و این در حالیست که علیرغم حمایت‌های همه جانبه مدیرعامل استقلال از علیرضا منصوریان، هنوز برای خیلی‌ها باور پذیر نیست که منصوریان در هر صورت بعد از این بازی همچنان سرمربی استقلال باشد. به خصوص اگر نتیجه این بازی موجب تحقیر استقلالی‌ها شود. منصوریان و تیمش به دنبال آن هستند تا از کنار زاینده رود بار دیگر اوج بگیرند. تنها یک پیروزی حیثیتی می‌تواند به طور قطع و یقین ادامه حضور منصوریان در استقلال را تضمین کند.

* نفت – تراکتورسازی؛ همدردهای اخراجی از تیم ملی
حال علی دایی بعد از برکناری از سرمربیگری تیم ملی را فقط امیر قلعه نویی می‌فهمید. «امیر»ی که به زعم خودش به طرز بدی و آن هم بدون شکست از تیم ملی کنار گذاشته شد. بازی  نفت و تراکتورسازی جدال بین دو تیم بالای جدولی است که از دو مربی اسم و رسم دار استفاده می‌کنند، شاید بیشتر تحت الشعاع رویارویی علی دایی و امیر قلعه نویی باشد. مردانی که نیمکت تیم ملی به آنها خیلی وفا نداشت.

تراکتورسازی و نفت نیم فصل خوبی را سپری کردند و با وجود قطعی شدن قهرمانی پرسپولیس در نیم فصل، این دو تیم  و به خصوص تراکتورسازان خود را گزینه‌های قهرمانی چه در لیگ و چه در جام حذفی می‌دانند. 

در تیم تراکتورسازی به جز ایرانپوریان، ادینهو و چند بازیکن تاثیر گذار دیگر، این روزها فرزاد حاتمی یکی از اصلی ترین و تعیین کننده ترین بازیکنان این تیم است و در مقابل برای تیم نفت نیز باید ایمان مبعلی را تاثیر گذار ترین بازیکن دانست. ضمن این که هیچ خط دفاعی در رویارویی با محمد قاضی نمی‌تواند روز آرامی داشته باشد./مهر

برنامه بازی های باقیمانده هفته پانزدهم به شرح زیر است: 

یکشنبه پنجم دیماه:
* ماشین سازی تبریز – سایپا تهران – ساعت ۱۴:۱۵
* سپاهان اصفهان – استقلال تهران – ساعت ۱۴:۳۰
* نفت تهران – تراکتورسازی – ساعت ۱۵:۰۰

دوشنبه ششم دیماه:
* پدیده مشهد – ذوب آهن اصفهان – ساعت ۱۴:۳۰
* صنعت نفت – گسترش فولاد – ساعت ۱۵:۳۰