گزارش فرانس ۲۴ از بانوی شطرنجباز ایرانخادم‌الشریعه: در المپیک‌های آینده شاید مدال‌های بیشتر توسط دختران کسب شود

  بانوی شطرنجباز ایران گفت: بعد از مدالی که کیمیا در ریو به دست آورد، در المپیک‌های آتی شاید مدال‌های بیشتر توسط دختران داشته باشیم.   به گزارش مازند اسپرت؛ مدال برنزی که کیمیا علیزاده در مسابقات تکواندو المپیک ریو به عنوان اولین مدال المپیکی ورزش بانوان ایران به دست آورد، همچنان و با وجود گذشت […]

 

خبرگزاری فارس: خادم‌الشریعه: در المپیک‌های آینده شاید مدال‌های بیشتر توسط دختران کسب شود

بانوی شطرنجباز ایران گفت: بعد از مدالی که کیمیا در ریو به دست آورد، در المپیک‌های آتی شاید مدال‌های بیشتر توسط دختران داشته باشیم.

 

به گزارش مازند اسپرت؛ مدال برنزی که کیمیا علیزاده در مسابقات تکواندو المپیک ریو به عنوان اولین مدال المپیکی ورزش بانوان ایران به دست آورد، همچنان و با وجود گذشت چهار ماه یکی از سوژه‌های رسانه‌های بین‌المللی در رابطه با وضعیت ورزش بانوان ایران و تاثیرگذاری این مدال بر وضعیت دیگر ورزشکاران زن است.

خبرنگار یکی از شبکه‌های خبری فرانسه (فرانس ۲۴) که به منظور گزارش تمرین بانوان شطرنج‌باز ایرانی شرکت کننده در مسابقات قهرمانی زنان جهان به محل اردوی آنها رفته بود، در مورد این مدال از سارا سادات خادم الشریعه یکی از سه نماینده ایران در این رقابت‌ها سوال کرد و اینکه بعد از کسب آن شرایط برای بانوان ورزشکار ایران چگونه شده است؟

خادم الشریعه در پاسخ به این پرسش گفت: بعد از مدالی که کیمیا در ریو به دست آورد، در المپیک‌های آتی شاید مدال‌های بیشتر توسط دختران داشته باشیم. در واقع یک نفر باید از ورزش بانوان باید این مدال را می‌گرفت تا پشت سر او، دیگر ورزشکاران زن هم به این باور برسند که می‌توانند مدال المپیک بگیرند.

این بانوی شطرنجباز کشورمان همچنین تاکید کرد: در شطرنج هم قضیه به همین شکل است، اگر ما در مسابقات مهمی که داریم خوب نتیجه بگیریم، دیگر بانوان شطرنجباز هم به این باور می‌رسند که می‌توانند نتیجه‌گیری خوبی داشته باشند./fars