خط تیره های جدول لیگ پاک شد/ اصفهانی ها رکورد صدرنشینان را شکستند+ جدول

به گزارش مازنداسپرت، :بالاخره ۲ خط تیره باقی مانده در جدول رده بندی لیگ برتر نیز از بین رفت و تراکتورسازی تبریز و پرسپولیس که تا به امروز در رقابت های لیگ مقابل حریفان شکست نخورده بودند، برابر ۲ نماینده اصفهان شکست را متحمل شدند.     سرویس ورزشی فردا: رقابت های هفته چهاردهم لیگ […]

به گزارش مازنداسپرت، :بالاخره ۲ خط تیره باقی مانده در جدول رده بندی لیگ برتر نیز از بین رفت و تراکتورسازی تبریز و پرسپولیس که تا به امروز در رقابت های لیگ مقابل حریفان شکست نخورده بودند، برابر ۲ نماینده اصفهان شکست را متحمل شدند.


 
خط تیره های جدول لیگ برتر پاک شد/ اصفهانی ها رکورد صدرنشینان را شکستند+ جدول
 
سرویس ورزشی فردا: رقابت های هفته چهاردهم لیگ برتر فوتبال کشور در شرایطی با برگزاری ۸ مسابقه طی ۲ روز برگزار شد که بالاخره ۲ خط تیره باقی مانده در جدول رده بندی لیگ برتر نیز از بین رفت و تراکتورسازی تبریز و پرسپولیس که تا به امروز در رقابت های لیگ مقابل حریفان شکست نخورده بودند، برابر ۲ نماینده اصفهان شکست را متحمل شدند تا درست در روزی که تراکتورسازی مقابل سپاهان نخستین شکست فصل را در تبریز متحمل شد، پرسپولیس نتوانست در فولادشهر ذوب‌آهن اصفهان را شکست دهد و قهرمانی نیم‌فصل اول لیگ شانزدهم را قطعی کند.
 
 
 
قرمزهای پایتخت مثل سرخ‌های تبریز؛
 
با شوت سرکشی که احسان پهلوان به کنج دروازه رادوشوویچ زد یک بر صفر شکست خورد تا شاگردان سید مجتبی حسینی به پنچمین پیروزی برسند و دوباره به رده سوم جدول صعود کنند.
استادیوم: فولادشهر / تماشاگر: ۱۲ هزار نفر
تیم داوری: محسن ترکی – محمدرضا ابوالفضلی – علیرضا ایلدروم – پیام حیدری/ ناظر: حسین عسکری
اخطار:
کمال کامیابی‌نیا (پرسپولیس ـ دقیقه ۲)
مهران درخشان‌مهر(۳۲) از ذوب‌آهن
رضا شکاری(۶۵) از ذوب‌آهن
ذوب آهن:
رشید مظاهری، محمد نژادمهدی، وحید محمدزاده، مهدی مهدی پور، احسان پهلوان (۹۴- جری بنگستون)، محمدرضا حسینی، مرتضی تبریزی(۲+۹۰- حجت حق‌وردی)، علی حمام، دانیال اسماعیلی فر، مهران درخشان فر و مهدی رجب‌زاده (۸۹- رضا شکاری) سرمربی: مجتبی حسینی
پرسپولیس:
بوژیدار رادوشوویچ، سیدجلال حسینی، حسین ماهینی، محسن ربیع خواه، محمد انصاری، رامین رضائیان (۷۰- علی علیپور)، فرشاد احمدزاده (۸۳- ولادیمیر پریموف)، کمال کامیابی نیا، مهدی طارمی، محسن مسلمان(۸۶- احمد نوراللهی) و وحید امیری. سرمربی: برانکو ایوانکوویچ
شرح گل
ذوب‌آهن ۱ – پرسپولیس ۰ (دقیقه ۶۵: احسان پهلوان): پهلوان سمت راست زمین صاحب توپ شد اما بدون اینکه بازیکنان پرسپولیس او را مهار کنند، خود را در موقعیت شوت‌زنی قرار داد و با ضربه محکم و تماشایی از فاصله ۳۰ متری به کنج دروازه سرخ پوشان و دور از دستان رادوشوویچ گل اول بازی را به زیبایی به ثمر رساند.
بهترین بازیکن مظاهری که یکی از نقاط قوت ذوب‌آهن طی فصول اخیر بوده امروز هم با واکنش‌های عالی خود به ویژه در نیمه اول ناجی تیمش شد و برابر ضربات مهاجمان پرسپولیس ایستادگی کرد تا ستاره زمین لقب بگیرد؛ ضمن اینکه محمدزاده مدافع و پهلوان وینگر چپ ذوب نیز نمایش قابل قبولی برابر تیم برانکو ارائه کردند.
شرح بازی باوجود اینکه بهترین خط حمله لیگ برای ذوب‌آهن است اما آنها در دقایق ابتدایی بازی امروز با پرسپولیس عقب کشیده بودند و همین اتفاق موجب شد شاگردان برانکو به دلیل بسته بودن خط میانی ذوب به ارسال از کناره‌های روی بیاورند و بارها خطرساز شوند که واکنش‌های خوب رشید مظاهری مانع از گلزنی آنها شد؛ به غیر از یک فرصت جدی ذوب از روی کرنر آنها تا دقیقه ۳۵ بیشتر روی کارهای دفاعی و حفظ توپ در میانه زمین برنامه داشتند ولی سرخ پوشان تلاش می‌کردند هرطور شده با شوت از راه دور، سانتر از کناره‌ها و … دروازه مظاهری را باز کنند ولی تمام موقعیت‌های آنها بی‌حاصل هدر می‌رفت؛ تیم مجتبی حسینی در ۱۰ دقیقه پایانی نیمه اول نمایش هجومی‌تری ارائه داد و حتی دروازه پرسپولیس را با ضربه‌ی تبریزی باز کرد که کمک داور به اشتباه آن را آفساید گرفت؛ پرسپولیس از دقیقه ۴۲ به بعد بارها دروازه ذوب را تهدید کرد اما نتوانست گلزنی کند تا هر دو تیم بدون گل به رختکن بروند.
با شروع نیمه دوم ذوب‌آهن تا ۱۰ دقیقه سوار بازی بود و بیشتر برنامه‌اش را روی ارسال از سمت راست زمین گذاشت که مدافعان پرسپولیس اجازه کار به آنها نمی‌دادند؛ به مرور زمان پرسپولیس مثل نیمه اول توپ و میدان را در اختیار گرفت و با حرکات سریع و نفوذهای تند و تیز قصد داشت به دروازه ذوب نزدیک شود ولی سرسختی مدافعان ذوب و بی‌دقتی مهاجمان پرسپولیس در زدن ضربات آخر اجازه کار به آنها نمی‌داد؛ ذوب از دقیقه ۵۵ برنامه هجومی آن چنانی نداشت اما با شوت دیدنی پهلوان در دقیقه ۶۵ یک گل زد و تا دقیقه ۸۰ دیگر به محوطه پرسپولیس نزدیک نشد و برای حفظ گل تلاش کرد؛ برانکو با سه تعویض به دنبال رهایی از نخستین شکست فصل بود ولی آنها هم نتوانستند گره‌گشای کار تاکتیکی سرخ‌ها باشند تا ذوب‌آهن در خانه یک بر صفر پیروز شود.
اتفاق ویژه
پرسپولیس در ۱۳ هفته اخیر لیگ برتر هیچ شکستی نداشت اما برابر بهترین خط حمله لیگ برتر نتوانست دوام بیاورد و نخستین باخت فصل را تجربه کرد.
دقایق حساس:
دقیقه ۲: محسن ترکی در یک اقدام عجیب کمال کامیابی‌نیا را به دلیل خطا روی مهدی رجب‌زاده با کارت زرد جریمه کرد که این مساله با واکنش شدید پرسپولیسی‌ها مواجه شد.
دقیقه ۱۲: ارسال محمد انصاری از میانه زمین را مظاهری به راحتی روی هوا جمع کرد.
دقیقه ۱۴: ضربه عجیب محمد انصاری در حالی که تصور می شد به بیرون از زمین هدایت شود را مظاهری با واکنشی عجیب روی خط دروازه مهار کرد و این در حالی بود که بازیکنان پرسپولیس اعتقاد داشتند توپ از خط عبور کرده است.
دقیقه ۱۵: ارسال زمینی محسن مسلمان برای مهدی طارمی درون محوطه هجده قدم را مظاهری راهی کرنر کرد.
دقیقه ۱۹: سانتر تند و تیز مهدی‌پور از میانه زمین را حسینی به کرنر فرستاد. دقیقه ۲۰: کرنر دقیق رجب‌زاده از سمت چپ زمین با عبور از روی سر مدافعان و دست رادوشوویچ موقعیت عالی برای حسینی فراهم کرد که ضربه‌ سر او به شکل خطرناکی از کنار تیرک عمودی دروازه پرسپولیس به بیرون رفت.
دقیقه ۳۰: مسلمان با ارسال توپ از روی کرنر قصد ایجاد فرصت گلزنی برای طارمی داشت که پیش از او مظاهری با خروج و واکنش به موقع توپ را دفع کرد.
دقیقه ۳۳: ارسال رضائیان از جناح چپ زمین توسط مدافعان ذوب‌آهن سراسیمه دفع شد. دقیقه ۳۳: احمدزاده از سمت چپ زمین قصد داشت دروازه ذوب را به طور مستقیم باز کند که مظاهری توپ را جمع کرد و بازی را به جریان انداخت. دقیقه ۳۴: سر توپ و شوت پای چپ پشت محوطه جریمه رضائیان با فاصله زیادی از بالای دروازه ذوب‌آهن راهی اوت شد.
دقیقه ۳۷: درخشان‌مهر با ارسال روی پا توپ را روی محوطه جریمه پرسپولیس فرستاد ولی ضربه سر حسینی حاصلی در پی نداشت. دقیقه ۳۸: تبریزی روی پاس رجب‌زاده و فرار از سد مدافعان پرسپولیس با رادوشوویچ دروازه سرخ پوشان را با ضربه‌ بغل پا گشود اما کمک داور آن را آفساید اعلام کرد. دقیقه ۳۹: شوت بی‌دقت طارمی عرض محوطه ۶ قدم را طی کرد و خطری روی دروازه ذوب به وجود نیاورد.
دقیقه ۴۲: خطای پشت محوطه‌ای که احمدزاده از مهدی‌پور گرفته بود را رضائیان به زیبایی زد اما واکنش مظاهری و بیرون کشیدن توپ از زیر طاق فقط یک کرنر برای پرسپولیس داشت. دقیقه ۴۲: کرنر خطرناک مسلمان و ضربه طارمی باز هم فقط یک موقعیت جدی خلق کرد و گلی در پی نداشت. دقیقه ۴۲: مسلمان به تیرک دوم و پاس رضائیان با ضربه سر به مقابل دروازه ذوب را زودتر از مهاجمان پرسپولیس حسینی دور کرد. دقیقه ۴۲: طارمی در شرایط نامتعادلی داخل محوطه جریمه ذوب به توپ رسید ولی شوت پای چپ او به اوت رفت. دقیقه ۱+۴۵: پاس احمدزاده به رضائیان و شوت سنگین او به شکل خطرناکی با کمترین فاصله ممکن از روی تیرک افقی دروازه ذوب به اوت رفت. دقیقه ۲+۴۵: سانتر حسینی، هافبک ذوب را سید جلال حسینی با ضربه‌ سر به بیرون از محوطه جریمه پرسپولیس زد. دقیقه ۳+۴۵: ارسال زمینی حمام را انصاری دور کرد و در ادامه نیز موقعیت ذوبی‌ها توسط مدافعان پرسپولیس دفع شد.
دقیقه ۵۰: سانتر نه چندان خوب پهلوان را جلال حسینی دور کرد. دقیقه ۵۰: حسینی از جناح راست زمین توپ را به محوطه جریمه پرسپولیس فرستاد که انصاری اجازه خطرساز شدن به آن نداد.
دقیقه ۵۵: امیری می‌توانست مثل دو بازی اخیر با ضربه‌ سر گلزنی کند اما بعد از ناکامی او، مدافعان ذوب ارسال رضائیان را به کرنر فرستادند.
دقیقه ۶۷: امیری قصد داشت سانتر مسلمان را با ضربه‌ آکروباتیک به سمت دروازه مظاهری بزند که مدافعان ذوب مقابل توپ او ایستادند.
دقیقه ۷۳: محمدزاده با ضربه‌ سر توپ ارسالی احمدزاده را از مقابل دروازه ذوب دور کرد.
دقیقه ۷۸: طارمی پس از نفوذ از بین محمدزاده و درخشان‌مهر خود را با مظاهری تک به تک کرد اما پاس او پس از افتادن به زمین قبل از رسیدن به امیری توسط نژادمهدی دفع شد. دقیقه ۷۸: فرار احمدزاده و سانتر او را علیپور با ضربه‌ سر به اوت زد.
دقیقه ۸۰: کرنر خطرناک رجب‌زاده توسط رادوشوویچ مهار شد.
دقیقه ۸۳: توپ ریباندشده پس از اوت بلند ماهینی را طارمی در لحظه خروج اشتباه مظاهری با ضربه پشت سر در موقعیت خوبی برای هم‌تیمی‌هایش فراهم کرد اما کسی نبود از توپ او استفاده کند.
دقیقه ۸۴: شوت فنیِ بغل پای علیپور با فاصله کمی از کنار تیرک عمودی دروازه مظاهری تبدیل به اوت شد.
دقیقه ۴+۹۰: شوت نوراللهی از روی ضربه‌ آزاد حاصلی برای پرسپولیس نداشت.
حاشیه ها: * هواداران پرسپولیس در این بازی بیش از همیشه جایگاه استادیوم را به خود اختصاص داده اند. این در حالی بود که آذری، مدیرعامل باشگاه ذوب پیش از این اعلام کرده بود تنها ۱۰ درصد فولادشهر به هواداران پرسپولیس اختصاص داده خواهد شد. * قاسم حدادی فر که به دلیل مصدومیت و پارگی رباط صلیبی از تمرینات این تیم دور مانده است، پیش از بازی در استادیوم حضور یافت و با بازیکنان تیمش به خوش و بش پرداخت و برای آنها آرزوی موفقیت کرد. * با توجه به ناهماهنگی بین نیروی انتظامی، برخی هواداران پرسپولیس در میان ذوبی ها و جایگاه آنها حضور یافته اند که این مساله باعث ایجاد برخورد و حاشیه شده است. حراست استادیوم در حال برطرف کردن این ناهماهنگی است و البته مشکلاتی نیز در این میان به وجود آمد و موجب برخورد طرفین شده است. * احمد نوراللهی در زمان گرم کردن به شدت مورد تشویق هواداران پرسپولیس قرار گرفتند و آنها از شماره هشت تیمشان خواستند تا در صورت امکان در این تیم تا پایان فصل باقی بماند. * در حین گرم کردن بازیکنان پیش از آغاز بازی، کری جالبی بین مرتضی تبریزی و رامین رضاییان شکل گرفت و بهترین گلزن ذوب و بهترین پاسور پرسپولیس لحظاتی با یکدیگر به صحبت پرداختند. * مهدی رجب زاده و جری بنگستون پیش از شروع بازی به سمت نیمکت پرسپولیس رفتند و با کادرفنی و بازیکنان این تیم خوش و بش کردند. * محسن مسلمان، کامیابی نیا، حسین ماهینی و فرشاد احمدزاده نیز از نیمکت پرسپولیس به سمت نیمکت رقیب رفتند و با کادر رقیب به خوش و بش پرداختند. * سیدجلال حسینی در مراسم پیش از بازی با پیراهنی که عکس شهید مدافع حریم روی آن نقش بسته بود، مراسم را برگزار کرد و در ادامه به سمت نیمکت ذوب رفت و با مجتبی حسینی به خوش و بش پرداخت.
* در دقیقه ۲۴ مطابق دیدارهای گذشته هواداران پرسپولیس یاد و خاطره هادی نوروزی، کاپیتان فقیدشان را زنده نگه داشتند و جالب اینکه هواداران ذوبی نیز در این راه با تشویق این بازیکن آنها را همراهی کردند.
نکته ها: * برانکو ایوانکوویچ در این بازی امید عالیشاه و علیرضا بیرانوند را در اختیار نداشت و فرشاد احمدزاده بعد از یک هفته دوری به ترکیب این تیم بازگشته است. * رامین رضاییان در این بازی نیز موفق شده در ترکیب اصلی حضور یابد و در پست وینگر راست برای این تیم به میدان رفته است و فرشاد احمدزاده نیز با تغییر پست به سمت چپ رفته است.
 
  برد حداقلی علیه بحران
 
  استقلال موفق شد در برابر شاگردان رضا مهاجری به یک برد شیرین دست یابد تا شرایط آنها بعد از شکست تلخ مقابل تراکتورسازی کمی بهبود یابد. استقلال با این برد به رده ششم جدول صعود کرد و چشم انتظار دیدارهای آتی خود است و پدیده در روز بد خود با قبول این شکست که البته اولین باخت آنها برابر استقلال در ۵ بازی اخیرشان محسوب می‌شود در جایگاه یازدهم باقی ماند.
هفته چهاردهم لیگ برتر، ساعت ۱۶:۲۰ استادیوم: آزادی/ تعداد تماشاگر: ۶ هزار نفر داور: وحید کاظمی، کمک ها: علی میرزابیگی و مهدی عالیقدر
اخطار:
مهرداد کفشگری(۵۴) – حسن جعفری(۶۳) از پدیده
ترکیب استقلال
رحمتی، هرایر مگویان، رابسون، پادوانی، زکی پور(۷۲ – یعقوب کریمی)، امید ابراهیمی، فرشید اسماعیلی، بختیار رحمانی (۶۵ – علی قربانی)، مجتبی حق دوست، کاوه رضایی و جابر انصاری(۸۱- فرشید باقری) سرمربی: علیرضا منصوریان
ترکیب پدیده
شهاب گردان، هارویان، محمد حسین مرادمند، محمدرضا ناصحی، محمد رضا خرسند نیا، یونس شاکری(۸۳ -حسین مهربان)، محسن یوسفی، حسن جعفری، میلاد کمندانی(۷۳ -دیارا سویوبا)، معین عباسیان، مهرداد کفشگری
سرمربی: رضا مهاجری
شرح گل:
۱-۰(استقلال): در دقیقه ۶۸ بالاخره حملات استقلال جواب داد و سانتر عالی مگویان را جابر انصاری با ضربه سر زیبا وارد دروازه پدیده کرد.
شرح بازی:
دو تیم شکست خورده در هفته سیزدهم لیگ برتر در تقابل هفته چهاردهم چشم به امتیازات بازی در استادیوم آزادی دوخته بودند. هر دو تیم برابر مدعیان قهرمانی در نیم فصل اول لیگ یعنی تراکتورسازی و پرسپولیس شکست خورده بودند و پدیده در این بازی نیز به دنبال تداوم شکست ناپذیری خود مقابل آبی پوشان بود تا علیرضا منصوریان را در دومین بازی پیاپی نیز ناکام بگذارد. آنها در نیمه اول با توجه به شرایط جوی و استقبال کم تماشاگران به خواسته خود رسیدند و بدون دریافت گل به رختکن رفتند.
منصوریان اما با علم به اینکه عدم نتیجه گیری در این بازی می تواند یک هفته طوفانی دیگر برای او بعد از شکست مقابل تراکتورسازی ترتیب دهد از تمام نیروهای خود برای رسیدن به نتیجه سود برد و موقعیت های مناسبی نیز توسط جابر انصاری و کاوه رضایی روی دروازه شهاب گردان ایجاد کرد. در نهایت اما این هرایر مگویان بود که بار دیگر از تاکتیک استقلال در این فصل یعنی ارسال از جناحین توانست آبی ها را به خواسته شان برساند و مدافع ارمنستانی با ارسال خود و غفلت مدافعان پدیده جابر انصاری را مقابل دروازه شهاب گردان قرار داد تا این مهاجم با ضربه سر گل سه امتیازی تیمش را به ثمر برساند.
دقایق حساس:
دقیقه ۳ : سانتر میلاد زکی پور با ضربه سر پادوانی همراه شد اما این توپ با اختلاف کم به بیرون رفت.
دقیقه ۱۰ : شوت خوب جابر انصاری را گردان با عکس العمل خوب به کرنر فرستاد.
دقیقه ۱۳ : سانتر مگویان از سمت راست از روی سر جابر انصاری عبور کرد و مدافعان پدیده توپ را به کرنر فرستادند.
دقیقه ۱۵ : پاس به بیرون حسن جعفری با ضربه یونس شاکری همراه شد اما توپ با اختلاف کم به بیرون رفت.
دقیقه ۲۷ : حرکات ترکیبی بازیکنان استقلال و پاس عمقی آنها می رفت که کاوه رضایی در موقعیت عالی قرار بدهد اما شهاب گردان با خروج از دروازه توپ را مهار کرد.
دقیقه ۲۹ : فرار عالی هرویان از خط دفاع و سانتر معین عباسیان این بازیکن را در موقعیت تک به تک قرار داد اما او ضربه اش را به بالای دروازه زد تا بهترین فرصت بازی از دست برود. دقیقه ۳۴: ضربه کاوه رضایی روی توپ برگشتی را شهاب گردان با عکس العمل مناسب در اختیار گرفت.
دقیقه ۴۲ : شوت میلاد کمندانی از پشت محوطه جریمه را مهدی رحمتی به راحتی دفع کرد.
دقیقه ۴۶ : سانتر بختیار رحمانی به روی دروازه با ضربه سر آرام کاوه رضایی همراه شد.
دقیقه ۵۲ : سانتر مهرداد کفشگری به روی دروازه می رفت که به صورت اتفاقی وارد دروازه استقلال شود اما با بدشناسی این اتفاق رخ نداد.
دقیقه ۵۴ : سانتر عالی مگویان به روی دروازه با ضربه بی دقت فرشید اسماعیلی به بیرون رفت تا این بازیکن روز بد خود را تکمیل کند.
دقیقه ۵۸ : شوت فرشید اسماعیلی را شهاب گردان دفع کرد اما توپ برگشتی را حق دوست به شکلی عجیب از دو قدمی خط دروازه به بیرون زد.
دقیقه ۶۰ : شوت آرام جابر انصاری از پشت محوطه جریمه به آرامی در دستان گردان قرار گرفت.
دقیقه ۶۱ : شوت کاوه رضایی از پشت محوطه جریمه را گردان مهار کرد اما توپ برگشتی را در دو نوبت به شکلی بازیکنان استقلال از دست دادند.
دقیقه ۶۳ : ضربه حق دوست از پشت محوطه جریمه با عکس العمل گردان به کرنر رفت.
دقیقه ۶۵ : پاس فوق العاده اسماعیلی در سمت راست به مگویان رسید اما سانتر زمینی او به بیرون رفت.
دقیقه ۷۵ : سانتر یعقوب کریمی در یک رفت و برگشت به جابر انصاری رسید اما ضربه او را گردان به کرنر فرستاد.
اتفاق ویژه:
اولین برد استقلال برابر پدیده در سومین فصل حضور این نماینده مشهدی رقم خورد. علیرضا منصوریان که روزهای برزخی را بعد از شکست برابر تراکتورسازی تجربه می کرد، توانست علیرغم عملکرد نه چندان مطلوب تیمش برابر پدیده به پیروزی مقابل شاگردان رضا مهاجری دست یابد تا روند شکست ناپذیری این تیم برابر استقلال بعد از ۵ بازی شکسته شود.
بهترین بازیکن:
بازیکنان پدیده علیرغم برنامه ریزی مناسب برای جلوگیری از شکست برابر استقلال روی یک غافلگیری مقهور تیزهوشی جابر انصاری شدند تا این بازیکن بار دیگر در نقش ناجی تیمش گل سه امتیازی آبی پوشان را به ثبت برساند. جابر انصاری در این فصل ۴ گل به ثمر رسانده که همگی آنها منتهی به کسب امتیاز برای علیرضا منصوریان و تیمش شده است. گل سه امتیازی برابر پدیده، تک گل این تیم برابر نفت تهران و فولاد که بازی را به تساوی کشاند و گل برابر سایپا، ماحصل تلاش جابر انصاری در ترکیب تیم منصوریان بوده که او را در هفته چهاردهم به پیروزی رساند.
حاشیه:
* افتخاری و پندار توفیقی امروز در استادیوم آزادی حضور دارند و بازی را از نزدیک تماشا می کنند. * تمام بازیکنان استقلال پیش از شروع بازی سمت مهاجری رفتند و به او درگذشت پدرش را تسلیت کردند. بازی در حالی از دقایقی پیش آغاز شده که تنها ۲ هزار تماشاگر از این بازی دیدن می کنند.
* علیرضا منصوریان با شروع بازی از کنار نیمکت بازی را تماشا می کند و علی چینی در کنار خط تیم را هدایت می کند.
* تماشاگران استقلال در دقیقه ۲۲ منصور پورحیدری اسطوره باشگاه خود را تشویق کردند.
*منصوریان با گذشت ۳۱ دقیقه از آغاز بازی کنار خط آمد و تیمش را هدایت می کند.

 

 
پایان شکست‌ناپذیری شاگردان قلعه‌نویی
 
گل‌های سپاهان توسط مهرداد محمدی(۲۴) و احسان حاج‌صفی (۵۶) به ثمر رسید و فرزاد حاتمی در دقیقه ۷۱ یکی از این دو گل را جبران کرد.
۲۶ آذرماه ۹۵؛ هفته چهاردهم لیگ برتر ورزشگاه اختصاصی تراکتورسازی/ تماشاگر: حدود ۵ هزار نفر داور: اشکان خورشیدی / کمک ها: علی اکبر عظیم پور و محمدرضا مدیرروستا
اخطار
سروش رفیعی از تراکتورسازی دقیقه ۶۲
شهرام گودرزی از تراکتورسازی دقیقه ۷۸
کرار جاسم  از تراکتورسازی دقیقه ۹۰
تراکتورسازی:
محمدرضا اخباری، خالد شفیعی، هادی محمدی، محمد ایرانپوریان، شهرام گودرزی، مهدی کیانی، محمد نوری (۶۴- جاسم کرار)، محمد ابراهیمی، فرزاد حاتمی، مهدی شریفی (۴۶- ادینیو) و سروش رفیعی (۸۵ – مهدی زاده). سرمربی: امیر قلعه نویی
سپاهان:
لی اولیویرا، موسی کولیبالی، شجاع خلیل زاده، عارف غلامی (۴۰- رسول نویدکیا)، احسان حاج صفی، میلاد سرلک، محمود قائد رحمتی، جلال علی محمدی، فرید کریمی (۸۷ – پدرو هنریکه)، مهرداد محمدی و طالب ریکانی (۷۴ – حسین فاضلی) سرمربی: عبدالله ویسی
شرح بازی نیمه اول بازی دو تیم تراکتورسازی و سپاهان چندان زیبا نبود و دو تیم با ارائه یک بازی فیزیکی و درگیرانه سعی در فرصت ندادن به حریف داشتند. شاید اگر نبوغ مهرداد محمدی در این نیمه نبود سپاهان هرگز موفق نمی‌شد به گل برتری دست پیدا کند هرچند که شاگردان امیر قلعه‌نویی در نیمه اول در خلق موقعیت کاملا ناکام نشان دادند تا بازی در نیمه اول با نتیجه یک بر صفر به نفع سپاهان به پایان برسد. اگر تراکتور می‌خواهد در کورس رقابت با پرسپولیس در راه قهرمانی عقب نماند در نیمه دوم باید شرایط این بازی را تغییر دهد.
اما در نیمه دوم سپاهان با ارائه یک بازی برتر و با استفاده از ضد حمله های سریع بارها دروازه تراکتورسازی را تهدید کرد که در دقیقه ۵۶ حمله های این تیم جواب داد و احسان حاج صفی در موقعیت تک به تک دروازه قرمزهای تبریزی را پر کرد. بعد از این گل سپاهانی ها دو موقعیت عالی گلزنی را از دست دادند تا در ۲۰ دقیقه پایانی نوبت به بازی تهاجمی تراکتورسازی برسد. تراکتورسازی به جز گل فرزاد حاتمی در دقایق پایانی موقعیت های بسیار خوب گلزنی را از دست داد که نتوانست از آن استفاده کند تا شاگردان امیر قلعه نویی اولین شکست خود را در هفته چهاردهم لیگ برتر تجربه کنند.
بهترین بازیکن:
احسان حاج‌صفی، ستاره این روزهای سپاهان باز هم با گلی که این‌ بار مقابل تیم سابقش به ثمر رساند، پایه‌گذار بردی شد که قطعا باعث ابقای کادرفنی طلایی‌پوشان خواهد شد. او که سابقه بازی در تراکتور را دارد، بعد از گلزنی شادی نکرد تا وفاداری خود را به تیم سابقش نشان دهد. حاج‌صفی ستاره بی‌بدیل سپاهانی‌ها در این بازی بود.
اتفاق ویژه:
اولین شکست تیم تراکتورسازی بالاخره ثبت شد و آنها در خانه مغلوب سپاهان سریع و فرصت‌طلب شدند. تراکتور که هفته آینده بازی سختی با نفت‌تهران دارد، با ۳ اخطاره شدن دو بازیکن کلیدی‌اش، کار سختی برای آماده‌سازی برای آخرین‌ بازی نیم فصل خواهد داشت. آنها امیدوارند پرسپولیس مقابل ذوب‌آهن نتیجه نگیرد تا شاید شکست امروز بهای کمتری برایشان داشته باشد.
شرح گل‌ها:
۱-۰(سپاهان): دقیقه ۲۴ بازی مهرداد محمدی با یک حرکت انفرادی خط دفاع تراکتورسازی را به هم ریخت و با یک ضربه زیبا دروازه تراکتورسازی را باز  کرد.
۲-۰ (سپاهان): حرکات ترکیبی عالی بازیکنان سپاهان توپ را در موقعیتی مناسب به حاج صفی رساند و او با یک ضربه دقیق در دقیقه  55 دروازه تراکتورسازی را باز کرد.
(۲-۱ ) تراکتورسازی: سانتر عالی ایرانپوریان روی دروازه را فرزاد حاتمی در دقیقه ۷۰ وارد دروازه سپاهان کرد تا تراکتورسازی به ادامه این بازی امیدوار شود.
دقایق حساس:
دقیقه ۹ : پرتاب اوت بلند خالد شفیعی با ضرب سر هادی محمدی همراه شد اما توپ با اختلاف کم از بالای دروازه سپاهان به بیرون رفت.
دقیقه ۱۱ : سانتر احسان حاج صفی از روی نقطه کرنر با ضربه میلاد سرلک همراه شد اما توپ او با اختلاف کم به بالای دروازه رفت.
دقیقه ۲۲ : ضربه طالب ریکانی با اختلاف زیاد از دروازه تراکتورسازی به بیرون رفت.
دقیقه ۲۸ : ضربه مستقیم سروش رفیعی از روی  ضربه ایستگاهی با عکس العمل خوب دروازه بان سپاهان همراه شد.
دقیقه ۳۳ : پاس فرزاد حاتمی، مهدی شریفی را در موقعیت تک به تک قرار داد اما ضربه او با اختلاف کم به بیرون رفت.
دقیقه ۴۳ : ضربه کرنر ایرانپوریان در یک رفت و برگشت به محمد ابراهیمی رسید اما ضربه او را لی اولیویرا به راحتی مهار کرد.
دقیقه ۵۲ : پاس فرزاد حاتمی ادینیو را در موقعیت تک به تک قرار داد اما موسی کولی بالی در آخرین لحظه اجازه زدن ضربه را به او نداد.
دقیقه ۶۱ : فرزاد حاتمی در محوطه ۶ قدم از باز کردن دروازه خالی عاجز ماند تا محمد ایرانپوریان به شدت سر او فریاد بزند.
دقیقه ۶۵ : فرید کریمی باز هم در موقعیت تک به تک قرار گرفت اما ضربه او را اخباری در یکی از معدود نمایش های خوبش دفع کرد.
دقیقه ۷۶ : ضربه محکم ابراهیمی  با واکنش زیبای لی اولیویرا به کرنر رفت تا تراکتورسازی همچنان در زدن گل مساوی ناکام بماند.
دقیقه ۸۹ : محمد ابراهیمی در موقعیتی عالی، توپ را با بی دقتی به پای مدافعان سپاهان زد.
دقیقه ۹۰ : فرزاد حاتمی در موقعیت ۶ قدم نتوانست توپ را استوپ کند و بهترین فرصت تراکتورسازی از دست رفت.
در حاشیه:
* پیش از شروع بازی احسان حاج صفی و شجاع خلیل زاده به سمت قلعه نویی رفتند و برای او یک دست گل بزرگ بردند.

 

 
سایپا در خواب زمستانی

 

 
نیمه اول دیدار دو تیم پیکان و سایپا تحت تاثیر محافظه کاری های دو تیم نمایش جالبی از کار در نیامد ولی در نیمه دوم با گل دقایق ابتدایی گادوین منشا شرایط بازی تغییر کرد و بازی جذابی را شاهد بودیم. تیم پیکان در ادامه روند رو به رشد خود به یک پیروزی دیگر با تکیه بر بازی بسیار زیبای گادوین منشا دست یافت. در سوی مقابل شاگردان فرکی با این شکست شرایط سختی را تجربه می کنند. آن‌ها با پیروزی هفته گذشته در آبادان امیدوار به برگشتن به مسابقات بودند اما این شکست بار دیگر یک قدم رو به عقب برای حسن فرکی بود.
سایپا تهران – پیکان تهران – ورزشگاه پاس قوامین تهران؛ ساعت ۱۵:۰۰ داور:سیدرضا مهدوی – محمدجواد مداح – امیررضا آشورماهانی – کوپال ناظمی – ناظر: مسعود مرادی.
کارت زرد:
امید خالدی(۶۵) از سایپا
سیامک نعمتی (۷۷) از پیکان
ترکیب تیم سایپا
حامد فلاح زاده- روزبه شاه‌علیدوست، سیامک کوروشی، علی زینالی (-۷۰ علی شجاعی)، ابراهیم صادقی (-۶۳ مسعود حسن زاده)، غلامرضا رضایی، سعید لطفی( -۸۴ جونیور لوپز)، سجاد مشکل پور، رضا جعفری، امید خالدی و محمد سلطانی مهر. سرمربی: حسین فرکی
ترکیب اصلی پیکان
رحمان احمدی- امیرحسین صادقی، سیاوش یزدانی، علی حمودی، آیراپتیان، ماهان رحمانی، محمدصادق بارانی، سیامک نعمتی، ابوالفضل ابراهیمی(۹۱ – دوسانتوس)، مرتضی آقاخان(-۷۹ سجاد آشوری)  و گادوین منشا(-۲+۹۰ پیمان رنجبری). سرمربی مجید جلالی
شرح بازی:
دقایق ابتدایی این دیدار آرام دنبال شد و دو تیم سعی بر استفاده از ضربات ایستگاهی و ارسال ها برای رسیدن به گل داشتند. در ادامه هم تغییر خاصی در این روند ایجاد نشد تا در نیمه اول شاهد یک بازی سرد و کسل کننده از سوی هر دو تیم باشیم. البته در این نیمه تیم پیکان نمایش تیمی بهتری داشت و بیشتر از تیم میزبان صاحب توپ و میدان بود. اما موقعیت های خطرناک ۳ بار روی دروازه ها در این نیمه اتفاق افتاد که ۲ بار متعلق به سایپا و یک بار متعلق به پیکان شد. دو تیم در نهایت نیمه اول را با تساوی بدون گل به پایان رساندند. نیمه دوم این دیدار هیچ شباهتی از لحاظ تعداد موقعیت با نیمه اول نداشت و دو تیم از همان ابتدا با حضور روی دروازه حریف، خطرناک ظاهر شدند. تیم پیکان در این نیمه هم بسیار هوشمندانه تر از میزبان خود بازی کرد و نبض بازی را در اختیار داشت و شاهد موقعیت های خطرناکی روی دروازه سایپا بودیم؛ اما تیم سایپا در این دیدار هم نامنسجم و به هم ریخته بازی کرد و به دلیل عملکرد خوب خط دفاعی پیکان بیشتر به ضربات از پشت محوطه جریمه روی آورده بود.در مجموع می توان گفت پیکان در دیداری که استحقاق آن را داشت به یک  پیروزی منطقی و هوشمندانه دست یافت.
شرح گل
۱-۰(پیکان): در دقیقه ۵۳ ارسال زیبای لئون هایراپتیان از سمت راست خط حمله پیکان به دهانه دروازه تیم سایپا، گادوین منشا را در موقعیت گلزنی قرار داد و این بازیکن هم با یک ضربه سر مطمئن ششمین گل فصل خود و البته گل برتری پیکان تا بدینجا را به ثمر رساند.
بهترین بازیکن:
گادوین منشا مهاجم تیم پیکان در این دیدار موفق به ثبت ششمین گل خود شد. علاوه بر این منشا در خط میانی هم حاضر می شد و در درگیری ها به بازیکنان خط میانی پیکان کمک می کرد. هم‌چنین با حضور منشا تیم پیکان پس از کسب برتری با تجمع در خط دفاعی دل به استفاده از ضد حملات و سرعت منشا داشت که به وضوح در این دیدار دیده شد
اتفاق ویژه:
اتفاق ویژه این دیدار را می توان به تصمیم دقایق انتهایی حسین فرکی نسبت داد. جایی که مربی کهنه کار فوتبال ایران برای رسیدن به گل تساوی تصمیم به استفاده از جونیور لوپز مدافع تنومند خط دفاعی این تیم در پست مهاجم گرفت تا پس از سال ها به یاد تصمیم های گذشته مربیانی چون علی پروین و امیر قلعه‌نویی بیفتیم که با اضافه کردن بازیکنانی مثل علی انصاریان، حنیف عمران زاده، مهدی هاشمس نسب و .. قصد گلزنی داشتند.
دقایق حساس:
دقیقه ۲۰: روی پاس خوب سیامک کورورشی غلامرضا رضایی با یک چرخش و ضربه پای چپ دروازه تیم پیکان را با تهدید جدی مواجه کرد که واکنش رحمان احمدی مانع از گل شدن توپ شد این اولین موقعیت خطرناک دو تیم در این دیدار بود
دقیقه ۳۸: ارسال زیبای سیامک نعمتی به نقطه کور و تیر دوم خط دفاعی سایپا رسید که ضربه مرتضی آقا خان به شکل خطرناکی با فاصله کم راهی اوت شد.
دقیقه ۴۳: دفع توپ مدافعین سایپا به صورت اتفاقی در حمله به علی زینالی رسید که ضربه خوب این بازیکن با پای چپ به زاویه مخالف زده شد و در نهایت نوک انگشتان رحمان احمدی از گل شدن توپ جلوگیری کرد.
دقیقه ۴۷: ضربه سنگین لئون هایراپتیان به تیر دروازه تیم سایپا برخورد کرد و در یک رفت و برگشت حامد فلاح زاده توپ را در اختیار گرفت.
دقیقه ۵۸: ضربه ایستگاهی گادوین منشا از پشت محوطه جریمه با فاصله کم و به شکلی خطرناک به بیرون رفت.
دقیقه ۶۲: سیامک نعمتی از سمت چپ خط دفاعی تیم سپاهان به پشت محوطه جریمه نفوذ کرد و با یک ضربه سنگین حامد فلاح زاده را به واکنش واداشت.
دقیقه ۷۱: ضربه سنگین بازیکنان سایپا با اختلاف کمی از کنار دروازه رحمان احمدی به بیرون رفت. این ضربه از پشت محوطه جریمه و فاصله ۲۵ متری زده شد.
دقیقه ۷۶: ضربه غلامرضا رضایی از پشت محوطه جریمه به سمت دروازه رحمان احمدی زده شد که نتیجه ای در پی نداشت و از بالای دروازه به بیرون رفت.
دقیقه ۷۸: ضربه مرتضی آقاخان روی پاس زیبای مرتضی آقاخان با فاصله راهی بیرون شد.
دقیقه ۸۴: روی یک حمله سریع ضربه بازیکنان سایپا به شکلی خطرناکی و در حالی که احمدی به جلو رفته بود، به روی سقف دروازه پیکان فرود آمد.
حاشیه:
* حدود ۵۰ تماشاگر از نزدیک این دیدار را تماشا می کنند.
* امیر حسین پیروانی سرمربی تیم ملی جوانان این دیدار را از نزدیک تماشا می کند. رضا جعفری و محمد سلطانی مهر دو بازیکن تیم ملی جوانان هستند که در ترکیب اصلی سایپا به میدان رفته اند.
* علیرغم گذشت ۱۷ دقیقه از این دیدار هنوز بازی منسجمی را از هیچ یک از دو تیم شاهد نیستیم.
* بلندگوی ورزشگاه تعداد افراد حاضر در ورزشگاه دستگردی را ۱۷۳ نفر اعلام کرد.
* در یک تعویض عجیب از سوی حسین فرکی شاهد حضور جونیور لوپز مدافع برزیلی این تیم در خط حمله هستیم. فرکی به دنبال استفاده از ضربات سر و بازی مستقیم در دقایق پایانی است.
 
  بازگشت آرامش به دایی
 
صبای قم باوجود نمایش بهتر نسبت به بازی‌های قبل با اشتباه فردی با یک گل از نفت تهران شکست خورد تا سومین باخت پیاپی خانگی را تجربه کند و همچنان در پایین جدول بماند؛ شاگردان علی دایی هم با این ۳ امتیاز در قم موقتا به رده سوم بازگشتند.
هفته چهاردهم لیگ برتر؛  تاریخ: ۹۵/۰۹/۲۵ ؛  ساعت ۱۵:۱۵ استادیوم: یادگار امام قم / تماشاگر: ۱۰۰ نفر داور: شاهین حاج‌بابایی؛ کمک‌ها: سعید علی‌نژادیان، فرهاد مروجی و محمد ملکی / ناظر: محمدعلی فروغی
اخطار:
سید مهدی حسینی(۴۵) از صبای قم
صبای قم حامد لک، مسعود حق‌جو، حمیدرضا دیوسالار، میرهانی هاشمی(۶۰- داوود بهادری)، پویا سیف‌پناهی، مهران امیری، سید مهدی حسینی(۸۹- مجید علیاری)، قاسم دهنوی، کیوان امرایی(۸۱- امید جهانبخشی)، احمد حسن‌زاده و کریم اسلامی سرمربی: صمد مرفاوی
نفت تهران میلاد فراهانی، محمد دانشگر، احمد آل‌نعمه، میلاد فخرالدینی، وحید حمدی‌نژاد، رضا اسدی، اکبر صادقی، ایمان مبعلی(۸۵- عباس بوعذار)، آرش رضاوند(۳+۹۰- فرید محمدی‌زاده)، امیرارسلان مطهری(۶۵- عیسی آل‌کثیر) و محمد قاضی سرمربی: علی دایی
شرح گل:
صبا ۰ – نفت ۱ (دقیقه ۷۷: رضا اسدی): ارسال مبعلی از روی ضربه‌ی آزاد سمت راست زمین را لک نتوانست دفع کند و از دستانش رها شد تا اسدی به راحتی گل اول بازی را بزند.
لحظات حساس
دقیقه ۲: شوت مطهری از زاویه بسته پس از برخورد به لک و مدافعان صبا تبدیل به کرنر شد.
دقیقه ۸: ضربه بلند حق‌جو از زمین خودی پس از برخورد به زمین با فاصله کمی از بالای دروازه نفت راهی اوت شد.
دقیقه ۹: اسلامی در شرایط نامتعادلی به توپ رسید که ضربه پای چپ او را فراهانی در اختیار گرفت.
دقیقه ۱۳: شوت مبعلی به راحتی در اختیار لک قرار گرفت.
دقیقه ۲۸: ارسال خطرناک حسن‌زاده از روی ضربه‌ی آزاد نزدیک بود با اشتباه اکبر صادقی وارد دروازه نفت شود که فراهانی با شیرجه بلند و خوب آن را به کرنر فرستاد.
دقیقه ۳۷: پاس زمینی اسدی از میانه زمین مطهری را با لک تک به تک کرد که ضربه او را دروازه‌بان صبا مقابل آن ایستاد و توپ پس از برخورد به دیوسالار تبدیل به کرنر شد.
دقیقه ۵۱: قاضی در محوطه جریمه صبا به مبعلی پاس به عقب داد که او هم ارسلان مطهری را صاحب توپ کرد ولی ضربه بی‌دقت او را لک به کرنر فرستاد.
دقیقه ۵۴: در یک رفت و برگشت داخل محوطه جریمه صبا فخرالدینی صاحب فرصت عالی‌ای شد ولی شوت روی پای او را لک به زیبایی و در دو مرحله جمع کرد.
دقیقه ۵۶: شوت دهنوی در میانه راه به اسدی برخورد کرد و به شکل خطرناکی از کنار تیرک عمودی دروازه صبا به اوت رفت.
دقیقه ۶۰: ارسال رضاوند و ضربه سر فخرالدینی به راحتی در اختیار لک قرار گرفت.
دقیقه ۷۲: اشتباه بهادری، قاضی را صاحب توپ کرد که پاس او را آل‌کثیر با شوت کم قدرت به سمت دروازه صبا زد.
دقیقه ۷۶: شوت اسدی از فاصله ۳۰ متری بدون ایجاد خطر جدی راهی اوت شد.
دقیقه ۸۵: توپ ارسالی از سمت راست زمین و شوت حسن‌زاده را فراهانی مهار کرد.
اتفاق ویژه
صبا برای سومین مسابقه متوالی در ورزشگاه خانگی شکست خورد و در فاصله یک بازی تا پایان دور رفت لیگ شانزدهم تعداد امتیازهای خود را دو رقمی نکرد؛ اشتباه حامد لک که یکی از بهترین‌های صبا در این فصل و حتی این بازی با نفت بوده برابر تیم علی دایی نیز قابل توجه بود.
بهترین بازیکن
محمد قاضی بارها با نفوذهای سریع و پاس‌های دقیق خود مدافعان صبا را آزار داد و ضربه آزادِ گل پیروزی‌بخش نفت نیز روی خطایی که او گرفته بود به ثمر رسید.
در حاشیه
* مسعود حق‌جو و حمیدرضا دیوسالار دو بازیکن محروم هفته قبل صبا امروز در ترکیب قرار گرفتند و سید مهدی حسینی هم نسبت به بازی قبل با سپاهان جزء نفرات اصلی تیمش است. * صبا در این مسابقه رضا عنایتی را به دلیل محرومیت دراختیار ندارد. * ساکت الهامی مربی صبای قم از روی سکوها نظاره‌گر بازی است. * حق‌جو کاپیتان امروز صبا برابر تیم نفت است. * صبا برخلاف چهار دیدار گذشته خود دوباره با چهار مدافع بازی می‌کند. * همانند بازی‌های قبل صبا استقبال کمی از این مسابقه به عمل آمده که البته بارش باران و سرمای هوا نیز در این اتفاق تاثیر داشته است.
* پیش از شروع بازی تمام اعضای کادر فنی صبای قم به استقبال علی دایی و مربیان نفت تهران رفتند. * قبل از مسابقه حق‌جو با دسته گل به سمت علی دایی رفت و اسلامی، حسینی، لک و … از دیگر بازیکنان نفت بودند که پیش از بازی از دایی رخصت گرفتند. * بازی با دو دقیقه تاخیر آغاز شد. * کیفیت زمین چمن ورزشگاه یادگار امام قم همانند مسابقات قبل وضعیت نامطلوبی دارد و اداره کل ورزش و جوانان استان قم چندین ماه است به آن رسیدگی نمی‌کند.
* میرهانی هاشمی به دلیل مصدومیت در دقیقه ۶۰ تعویض شد.
* اینترنت ورزشگاه یادگار امام قم قطع است و خبرنگاران در ارسال اخبار با مشکل مواجه هستند.

 

 
کیمیای ساسان انصاری

 

 
  3 گل فولاد در این بازی توسط ساسان انصاری (۲بار) در دقایق (۴۲ و ۵۸) و ایوب والی (۶۰) به ثمر رسید تا فولاد تا رده چهارم جدول بالا بیاید.
هفته چهاردهم؛ ٢٥ آذر ١٣٩٥ ورزشگاه غدیر؛ تماشاگر: ٢ هزار نفر داوران: احمد صالحی – سعید قاسمی – محمد رسول ذورقی – امید سعیدفر- رسول فروغی
اخطار: حمید بوحمدان ۱۷ و چاگو ۷۳ از فولاد، زبیر نیک نفس ۱۸ و علی عبدالله زاده ۶۴ از صنعت نفت
فولاد خوزستان:
وحید طالب‌لو، سروش سعیدی، ایوب والی، عبدالله کرمی، سینا مریدی، حمید بوحمدان، چاگو(۸۱ هادی حبیبی نژاد)، احمد عبدالله‌زاده، اسماعیل شریفات(۸۶ مجتبی نجاریان)، عبدالله ناصری و ساسان انصاری
سرمربی: نعیم سعداوی
صنعت نفت آبادان:
حسن هوری، حسین بغلانی، فرشاد فرجی (۶۶ رضا جبیره)، مجتبی ممشلی، علی عبداله‌زاده، محمد پورمحمد، محمد زبیر نیک‌نفس، حکیم نصاری، برونو اولیویرا (۸۲ حسین ساکی)، محمد شادکام، و رضا نوروزی
سرمربی: نادر دست نشان
شرح گل:
١-٠(فولاد خوزستان- ساسان انصاری): حرکت و پاس زیبای شریفات به ساسان انصاری رسید تا این بازیکن در تنها موقعیت خود با یک ضربه چیپ توانست گل اول بازی را به ثمر برساند.
٢-٠(فولاد خوزستان-ساسان انصاری): پاس عبدالله زاده به ساسان درون محوطه جریمه باعث شد تا مدافع نفت، مرتکب خطای پنالتی شود و ساسان خودش پشت توپ ایستاد و توانست دبل کند.
٣-٠(فولاد خوزستان – ایوب والی): سانتر ماتیاس چاگو از سمت چپ درون محوطه جریمه را ایوب والی با ضربه سر تبدیل به گل کرد
بهترین بازیکن:
ساسان انصاری در دربی خوزستانی ها هم دو گل زد و هم یک پنالتی گرفت تا بهترین بازیکن بازی به مانند قبل لقب بگیرد.
شرح بازی:
دیدار تیم‌های فولاد خوزستان و صنعت‌نفت آبادان با نتیجه سه بر صفر به‌ سود سرخ‌پوشان فولاد خاتمه یافت.
حساسیت امتیازات دربی خوزستان باعث شده بود تا دو تیم در نیمه اول کمی محتاط بازی کنند و توپ بیشتر در میانه میدان ضربه بخورد. در این نیمه چند موقعیت گلزنی هم خلق شد اما با وجود اینکه تیم صنعت‌نفت موقعیت‌های بیشتری داشت، این سرخ‌پوشان فولاد بودند که با یک گل زده نیمه اول را به‌سود خود پایان دادند.
نفت آبادان در دقیقه ۱۲ صاحب اولین فرصت جدی شد اما ضربه زمینی محمد شادکام از کنار دروازه فولاد عبور کرد و در دقیقه ۳۴ رضا نوروزی نتوانست از ارسال زیبای برونو اولیویرا استفاده کند و توپ را از مقابل دروازه فولاد خوزستان به بیرون زد. وحید طالب‌لو، دروازه‌بان فولاد هم در چند صحنه با خروج‌های به‌موقع و بازی با پا در نقش یک مدافع پوششی برای تیمش ظاهر شد و اجازه خلق موقعیت‌های بیشتر را به زردپوشان نفت نداد.
یاران فولاد خوزستان که رساندن توپ به ساسان انصاری در پشت مدافعان میانی نفت را در برنامه داشتند، در آخرین دقایق نیمه اول از همین راهکار به گل رسیدند و ضربه انصاری در پی ارسال شریفات پس از برخورد به بدن مدافع چپ تیم صنعت‌نفت به درون دروازه این تیم غلتید تا سرخ‌پوشان اهوازی این نیمه را برنده به رختکن بروند.
اولین ضربه به دروازه نیمه دوم را ایوب والی زد اما ضربه سر این بازیکن در آغوش حسن هوری جای گرفت. بعد از این صحنه بازیکنان نفت آبادان با روی آوردن به بازی تهاجمی برای جبران گل خورده تلاش کردند و در دقیقه ۵۶ تا آستانه فتح دروازه فولاد پیش رفتند اما ضربه محمد شادکام که از بالای دستان طالب لو عبور کرده بود، از دهانه دروازه فولاد توسط عبدالله کرمی برگشت داده شد.
تیم فولاد متعاقب این صحنه در یک ضدحمله سریع با حرکت ترکیبی شریفات، عبدالله زاده و انصاری که با خطای پنالتی بازیکن نفت روی انصاری قطع شد، صاحب ضربه پنالتی و گل دوم شد. فولاد که بعد از زدن گل دوم روحیه بالایی گرفته بود و کاملاً متفاوت با نیمه اول بازی می‌کرد، در دقیقه ۶۵ توسط کاپیتان والی که در این دیدار مشتاق گلزنی نشان می‌داد، به گل سوم رسید تا با خیال آسوده بازی را دنبال کند.
بازیکنان صنعت‌نفت در بیست دقیقه پایانی برای جبران گل‌های خورده سراپا حمله شدند و یاران فولاد ضمن دفاع از گل‌های زده به‌دنبال استفاده از ضدحملات بودند اما تلاش دو تیم در دقایق پایانی منجر به گل نشد و بازی با همان سه گل به‌ سود فولاد خاتمه پیدا کرد.
فولاد خوزستان که هفته گذشته در غیاب تماشاگران موفق به شکست دادن استقلال خوزستان شده بود، دومین پیروزی متوالی را برابر تیم‌های هم‌استانی به‌دست آورد و ۲۲ امتیازی شد.
دقایق حساس:
دقیقه ٤: شوت از راه دور پورمحمد با اختلاف زیاد به بیرون رفت.
دقیقه ١٢: پاس در عمق آبادانی ها به شادکام رسید و ضربه آرام پورمحمد با اختلاف بسیار کم به بیرون رفت.
دقیقه٢١: پاس در عمق زیبای چاگو برای انصاری و استپ زیبای ساسان می رفت تا او را در موقعیت عالی قرار دهد اما عبدالله زاده به موقع توپ را به کرنر فرستاد.
دقیقه ٣٤: حرکت زیبای برونو اولیویرا و سانتر وی از سمت چپ بعد از ضربه رضا نوروزی با اختلاف کم به بیرون رفت.
دقیقه ٣٧: ضربه آزاد حکیم نصاری از سمت راست به شادکام رسید اما وی نتوانست از موقعیت خود استفاده کند و ضربه او را طالب لو گرفت.
دقیقه ٥٩: موقعیت عالی صنعت نفتی ها و ضربه زیبای شادکام روی خط شش قدم را عبدالله کرمی فوق العاده از درون دروازه بیرون کشید.
دقیقه٧٠: شوت از راه دور برونو را طالب لو در حالت درازکش مال خود کرد.
دقیقه ٧٢: پاس چاگو به شریفات رسید اما ضربه این بازیکن به بیرون رفت.
دقیقه ٨٢: پاس در عمق بوحمدان به انصاری رسید اما ضربه او از بالای سر هوری و با اختلاف بسیار کمی به بیرون رفت.
حواشی:
*حکیم نصاری، حسن هوری و رضا نوروزی انگیزه زیادی برای بازی برابر تیم سابقشان دارند.
*حدود ٣٠٠ هوادار صنعت نفت در ورزشگاه غدیر حاضر هستند.
* برونو پس از تعویض به نشانه اعتراض روی نیمکت ننشست و به رختکن رفت.
*تماشاگران آبادانی به شدت علیه داور فحاشی کردند و خواستند  تیمشان را از زمین بازی بیرون بکشد.
 
سه امتیاز شریف
تک گل سیاه‌جامگان در دقیقه ۳۴ توسط عباس عسگری به ثمر رسید، بازیکنی که در دقیقه ۶۰ از زمین اخراج شد تا سیاه‌جامگان با یک بازیکن کمتر با مشقت بسیار به حفظ نتیجه بپردازد.
سیاه‌جامگان مشهد  – ماشین‌سازی تبریز/ ورزشگاه ثامن مشهد ساعت ۱۴:۳۰ داور: حسین زرگر – علی اکبر نوری – مرتضی کاظمیان – جواد محمدی / ناظر: مسعود فلاح
اخطار
احمد امیرکامدار(۵۴) ماشین سازی
حامد پاکدل (۶۸) ماشین سازی
اخراج
عباس عسگری دقیقه ۵۷ از سیاه جامگان
ترکیب سیاه جامگان: محمد ناصری، محسن آقایی، میثم حسینی، عبدالرضا زارعی، رضا شربتی، حسین بادامکی (- ۹۰ فرشاد هاشمی)، مصطفی احمدی، حمید علی عسگری، روح الله سیف اللهی (-۷۶ پیام ملکیان)، مهران عسگری و سعید دقیقی (-۶۲ موسی ترائوره). سرمربی: خداداد عزیزی
ترکیب ماشین سازی: مانوئل فرناندز، مهدى پور، حبیب گردانى، ادسون هنریکه، بهمن کامل، سامان نریمان جهان (-۷۲ سجاد رهبر)، کاخا، امین قاسمی نژاد (-۶۱ حامد پاکدل )، احمد امیر کامدار، آندرانیک تیموریان و مهرداد بایرامی (-۸۸ محمد نصرتی). سرمربی: فرهاد کاظمی
شرح بازی:
دو تیم در دقایق ابتدایی نیمه اول حملات پراکنده ای داشتند ولی در ادامه بازی شکل منسجم تری به خود گرفت و تیم سیاه جامگان بیشتر در نیمه تیم ماشین سازی صاحب توپ می شد ولی باز هم دو تیم در ایجاد موقعیت های خطرناک ناکام بودند تا اینکه در دقیقه ۳۳ روی ارسال زیبای سیف اللهی، عباس عسگری در موقعیت گلزنی قرار گرفت و با خونسردی تیم خود را پیش انداخت. پس از این گل باز هم بازیکنان تیم سیاه جامگان فرصت زدن گل های بیشتر را داشتند که بی دقتی مهاجمان این تیم مانع از افزایش تعداد گل ها شد. تیم ماشین سازی در چند صحنه در ضدحملات خطرناک ظاهر می شد که البته در ضربات نهایی مهاجمان این تیم کم دقت بودند تا این بازی در نیمه اول با همان نتیجه ۱ بر صفر به پایان برسد. در نیمه دوم در مجموع عملکرد بهتر و بازی هیجان انگیزتری را از هر دو تیم مشاهده کردیم و چیزی که بیشتر از همه چیز به چشم می آمد، عملکرد خوب خط دفاعی هر دو تیم بود. با اخراج عباس عسگری در نیمه دوم تیم سیاه جامگان در ۳۰ دقیقه به دفاع روی آورد و شاهد دفاع منطقی هم از این تیم بودیم و در ضد حملات نیز با حضور موسی ترائوره بازیکنان سیاه جامگان قصد استفاده از فضای پشت مدافعین ماشین سازی با استفاده از سرعت این بازیکن داشتند که مدافعین ماشین سازی در چند صحنه هوشیارانه عمل کردند و غافلگیر نشدند. در نهایت در روز خوب خط دفاعی سیاه جامگان و البته روز بد مهاجمین ماشین سازی ۳ امتیاز ارزشمند برای شاگردان خداداد عزیزی به دست آمد.
بهترین بازیکن میثم حسینی به عنوان کاپیتان تیم سیاه جامگان عملکرد خوبی در قلب خط دفاعی این تیم داشت و موفق شد در حالی که این تیم در پی اخراج عباس عسگری ۳۰ دقیقه پایانی را ۱۰ نفره بازی کرد، به خوبی با رهبری سایر بازیکنان و دفاع منطقی از فشار تیم ماشین سازی جلوگیری کند و موقعیت آن‌چنانی هم برای گلزنی در اختیار این تیم قرار ندهد. البته در یک صحنه و با غفلت این بازیکن مهدی پور می توانست دروازه سیاه جامگان را باز کند که بی دقتی حریف به کمک خط دفاعی سیاه جامگان آمد.
اتفاق ویژه اتفاق ویژه این دیدار بازگشت فرهاد کاظمی به مشهد بود. این مربی با سیاه جامگان کار خود را شروع کرد ولی در ادامه و به دلیل مشکلات مالی مجبور به ترک این تیم شد و در اولین دیدار خود به عنوان سرمربی ماشین سازی به مشهد بازگشت تا در مقابل تیم سابق خود قرار بگیرد. البته صحبت هایی نیز در مورد اینکه بازیکنان سیاه جامگان با تمام وجود مقابل مربی سابق خود قرار نمی گیرند وجود داشت که با شکست ماشین سازی تمام این فرضیات رنگ باخت.
شرح گل ۱-۰(عباس عسگری): در دقیقه ۳۳ پاس روح الله سیف اللهی به شکلی زیبا و با پای چپ به دهانه دروازه فرناندز فرستاده شد و عباس عسگری پس از قطع توپ جلوتر از مدافعین  با یک ضربه آرام موفق به ثبت گل اول ماشین سازی شد.
دقایق حساس:
دقیقه ۲۱: ضربه آندرانیک تیموریان از پشت محوطه جریمه به سمت دروازه تیم میزبان زده شد، که با اختلاف یک متری از سمت چپ دروازه ناصری به بیرون رفت.
دقیقه ۲۳: تیم ماشین سازی در یک حمله از سمت چپ خط دفاعی سیاه جامگان و ارسال توپ به روی دروازه می توانست به گل برتری برسد که ضربه امیرکامدار با بی دقتی از بالای دروازه راهی اوت شد.
دقیقه ۳۱: ضربه حمید علی عسگری از پشت محوطه جریمه پس از برخورد با مدافعین تیم ماشین سازی تغییر جهت داد و در آستانه تبدیل شدن به گل برتری سیاه جامگان بود که فرناندز، دروازه بان تیم ماشین سازی با دست راست مانع از گل شدن توپ شد.
دقیقه ۳۵: حرکت خطرناک بازیکنان ماشین سازی با نفوذ از سمت چپ خط دفاعی سیاه جامگان می رفت تا  یک موقعیت عالی را برای بازیکنان این تیم فراهم کند که تک روی و سپس ضربه ضعیف سامان نریمان جهان مانع از گل شدن این توپ شد و ضربه این بازیکن با فاصله از بالای دروازه به بیرون رفت.
دقیقه ۴۵: پس از یک نفوذ خطرناک توسط حسین بادامکی از سمت راست خط دفاعی ماشین سازی و یک پاس رو به بیرون، سعید دقیقی در موقعیتی عالی برای گلزنی قرار گرفت که با بی دقتی و ضربه به زیر توپ، این موقعیت خوب از دست رفت.
دقیقه ۴۹: ضربه امین قاسمی نژاد از داخل محوطه جریمه می توانست به موقعیت برای گل تساوی منجر شود که باز هم ضربه این بازیکن به شکلی آرام در اختیار محمد ناصری قرار گرفت.
دقیقه ۶۵: نفوذ خطرناک حامد پاکدل از سمت راست خط دفاعی تیم ماشین سازی و ضربه این بازیکن می توانست رقم زننده گل دوم باشد که فرناندز به خوبی این توپ را دفاع کرد.
دقیقه ۸۵: ارسال خوب بازیکنان ماشین سازی به شکلی زیبا و دقیق روی سر مهدی پور فرود آمد ولی ضربه سر این بازیکن با اختلاف و با بی دقتی از بالای دروزاه به بیرون رفت.
در حاشیه:
* کمتر از ۲۰۰ هوادار مشهدی از نزدیک در ورزشگاه ثامن شاهد این دیدار هستند.
* بازیکنان سیاه جامگان پیش از آغاز دیدار به سمت فرهاد کاظمی رفتند و برخورد گرمی با او داشتند. * رضا ناصحی، کاپیتان پدیده از روی سکوها نظاره گر دیدار دو تیم است.
* آخرین بازی آندرانیک تیموریان برای ماشین سازی در همین ورزشگاه انجام شده بود که در آن دیدار این بازیکن توسط رسول خطیبی و به دلایل فنی در نیمه اول، تعویض شد.
* سعید دقیقی مهاجم تیم سیاه جامگان در ابتدای این فصل کار خود را با ماشین سازی شروع کرد و پس از قطع همکاری با این تیم به سیاه جامگانی پیوست که فرهاد کاظمی را سرمربی خود می دید. کاظمی، به دلیل مشکلات مالی در ادامه، این تیم را به مقصد ماشین سازی بحران زده ترک کرده تا برای چهارمین مرتبه یک تیم در آستانه سقوط را در لیگ برتر حفظ کند.
* خداداد عزیزی، مدیر فنی تیم سیاه جامگان به دلیل محرومیت ناشی از اعتراض های پس از دیدار با پیکان از روی سکوها نظاره گر این دیدار است.
* ایوب کلانتری، هافبک تیم سیاه جامگان علیرغم عملکرد خوب در چند هفته اخیر با تصمیم خداداد عزیزی از روی نیمکت بازی را دنبال می کند.
* هواداران سیاه جامگان  با پرچم «خلیج همیشه فارس ایران» در استادیوم حاضر شده اند. *  فرهاد کاظمی ۱۰ دقیقه زودتر از تیمش به زمین آمد و روی نیمکت نشست.
* عباس عسگری که موفق شده بود در نیمه اول زننده گل برتری تیم سیاه جامگان باشد، در نیمه دوم با یک حرکت خطرناک و خطای کف پا روی بازیکن ماشین سازی به صورت مستقیم توسط داور از زمین اخراج شد.
* خداداد به صورت ایستاده از روی سکوها و با فریاد، بازیکنان تیم خود را حمایت می کند.
* عباسی، مالک باشگاه سیاه جامگان در ورزشگاه حضور دارد و این دیدار را از نزدیک تماشا می کند.
* فرهاد کاظمی در دقایق پایانی با وارد کردن محمد نصرتی به جای مهرداد بایرامی به ارسال های بلند و قدرت سرزنی این بازیکن دل بسته است.
 
گسترش فولاد روی نوار موفقیت
 
تیم گسترش فولاد تبریز در ادامه روند موفقیت آمیز خود موفق شد استقلال خوزستان را نیز از پیش رو بردارد. شاگردان فراز کمالوند که ۳ بازی گذشته خود نباخته بودند، روند خوبشان را حفظ کردند و نه تنها این رکورد را به ۴ بازی بدون باخت ارتقا دادند که ۳ امتیاز ارزشمند را کسب کردند. 
۲۶ آذرماه ۹۵؛ هفته چهاردهم لیگ برتر ورزشگاه بنیان دیزل تبریز  / تماشاگر: حدود ۵۰ نفر داور: مهدی مرجان زاده  / کمک ها: آرمان اسعدی و داریوش صابر مطلق اخطارها مگنو باتیستا(۴۰) از گسترش فولاد مهدی مومنی(۴۵) از استقلال خوزستان عزت الله پورقاز(۸۷) استقلال خوزستان گسترش فولاد: فرناندو دخسوس، مرتضی اسدی، سید محسن حسینی، بابک حاتمی، رضا خالقی فر(۷۵- پیمان بابایی(۹۳- مصطفی اکرامی)، علیرضا نقی زاده(۶۵)- محمدرضا خلعتبری)، مگنو باتیستا، مسعود ابراهیم زاده، محمد امین درویشی، لوسیانو پریرا و داریوش شجاعیان. سرمربی: فراز کمالوند   استقلال خوزستان: وحید شیخ ویسی، عزت الله پورغاز، ابوالفضل علایی، سید جلال عبدی، عقیل کعبی، میثم دورقی، فرشاد سالاروند، مهدی مومنی، حسن بیت سعید(۸۵- یونس دلفی)، مهدی زبیدی(۶۴- علی اصغر عاشوری) و رحیم زهیوی سرمربی: سیروس پورموسوی شرح بازی  گسترش فولاد بازی را بهتر شروع کرد و خیلی زود اختیار توپ و میدان را در اختیار گرفت با این حال بازیکنان استقلال‌ خوزستان هر بار که صاحب توپ می‌شدند سرآسیمه اقدام به شوت‌زنی می‌کردند. در ادامه گلی که گسترش توسط شیمبا به ثمر رساند باعث شد این تیم کمی عقب بنشیند. فضا برای حملات استقلال‌ خوزستان فراهم شد و پس از چند شوت به دروازه، در نهایت ضربه زهیوی به گل تبدیل شد. در ۱۵ دقیقه آخر نیمه اول دو تیم بازی متعادلی را انجام دادند و اتفاق خاصی رخ نداد تا نیمه نخست با تساوی به پایان برسد. گسترش فولاد که دوست نداشت در خانه دو امتیاز از دست بدهد نیمه دوم را هجومی آغاز کرد و برای رسیدن به گل تلاش کرد. بی دقتی مهاجمان این تیم اما مانع این شد تا گل های زودهنگامی به ثمر برسد. در سوی مقابل استقلال خوزستان بیشتر در لاک دفاعی فرورفته بود و سعی داشت با استفاده از بازیکنان سرعتی اش در ضدحملات به گل برسد. تلاش های بازیکنان گسترش فولاد در دقایق پایانی نتیجه داد و شاگردان کمالوند یک برد ارزشمند را به دست آوردند. اتفاق ویژه گسترش فولاد چهارمین بازی بدون شکست خود را پشت سر گذاشت. شاگردان فراز کمالوند پس از اینکه در هفته دهم لیگ برتر مقابل تراکتورسازی بازی را واگذار کردند، دیگر باختی را متحمل نشدند و با نتایج خوب، خود را از قعرجدول جدا کردند. بهترین بازیکن زمین(لوسیانو پریرا) مهاجم برزیلی گسترش فولاد برخلاف بازی های قبلی خود قدر موقعیت هایش را دانست و با فرصت طلبی به موقع دو گل زد تا نه تنها تیمش را برنده کند که خودش را به رده سوم جدول گلزنان برساند.
شرح گل‌ها: یک بر صفر گسترش فولاد(پریرا): در دقیقه ۱۱ ارسال سیدمحسن حسینی از جناح راست با اشتباه مدافعان استقلال خوزستان جلوی پای پریرا افتاد و این مهاجم برزیلی گل اول بازی را به ثمر رساند. یک بر یک استقلال خوزستان(رحیم زهیوی): در دقیقه ۲۹ رحیم زهیوی از پشت محوطه جریمه با شوتی دیدنی دروازه فرناندو دخسوس را فرو ریخت. دو بر یک گسترش فولاد(پریرا): در نخستین دقیقه از وقت های اضافی نیمه دوم لوسیانو پریرا در داخل محوطه جریمه صاحب توپ شد و در تجمع بازیکنان دو تیم با نوک پا ضربه زد که توپ با برخورد با تیر عمودی وارد دروازه استقلال خوزستان شد. لحظات حساس دقیقه ۳: هافبک تیم استقلال خوزستان به خوبی مشاهده کرد که فرناندو دخسوس از دروازه بیرون آمده و از میانه های میدان اقدام به شوتزنی کرد که توپ با اختلاف اندک از کنار دروازه گسترش به بیرون رفت. دقیقه ۲۶: ضربه مهدی مومنی از پشت محوطه جریمه گسترش فولاد با اختلافی اندک فضای بالای دروازه دخسوس را شکافت. دقیقه ۵۱: لوسیانو پریرا در محوطه جریمه استقلال خوزستان سرنگون شد اما داور اعتقاد به پنالتی نداشت. این صحنه با اعتراض شدید فراز کمالوند به داور مسابقه همراه بود که چند ثانیه ای باعث توقف بازی شد. دقیقه ۵۳: امین درویشی در محوطه جریمه استقلال خوزستان صاحب موقعیتی خوب شد اما ضربه بی دقت او راهی به دروازه نیافت. دقیقه ۸۶: امین درویشی در داخل محوطه جریمه استقلال خوزستان متوقف شد و روی زمین افتاد که داور دستور به ادامه مسابقه داد. حاشیه ها *فرناندو دخسوس، دروازه بان سابق استقلال خوزستان قبل از شروع مسابقه به سمت نیمکت این تیم رفت و با همبازیان سابقش خوش و بش کرد. *برخورد گرم فراز کمالوند با سیروس پورموسوی در ابتدای بازی جالب توجه بود. *اعتراض های فراوان فراز کمالوند، سرمربی گسترش فولاد به عملکرد داور جوان مسابقه در این دیدار قابل توجه بود و فریادهای او فضای ورزشگاه را دربر گرفته بود. /فردانیوز