زوار: از نتایج تیم ملی تکواندو راضی نیستم/ پیش بینی ما سکونشینی نوجوانان بود

مدیر فنی تیم ملی تکواندوی نوجوانان گفت: از نتیجه کسب شده راضی نیستم، چرا که پیش‌بینی ما حداقل سکونشینی بود. به گزارش مازنداسپرت، محمدرضا زوار در مورد دلیل عدم صدور روادید سرمربی تیم ملی، مدیر فنی و تعداد دیگری از نفرات اعزامی به مسابقات قهرمانی جهان گفت: کشور میزبان یک مقدار ناجوانمردانه با تیم ملی اعزامی […]

خبرگزاری فارس: زوار: از نتایج تیم ملی تکواندو راضی نیستم/ پیش بینی ما سکونشینی نوجوانان بود

مدیر فنی تیم ملی تکواندوی نوجوانان گفت: از نتیجه کسب شده راضی نیستم، چرا که پیش‌بینی ما حداقل سکونشینی بود.

به گزارش مازنداسپرت، محمدرضا زوار در مورد دلیل عدم صدور روادید سرمربی تیم ملی، مدیر فنی و تعداد دیگری از نفرات اعزامی به مسابقات قهرمانی جهان گفت: کشور میزبان یک مقدار ناجوانمردانه با تیم ملی اعزامی به این مسابقات برخورد کرد. آنها به دلایل نامعلومی به سرمربی تیم ملی، مدیر فنی، پزشک و برخی نفرات دیگر روادید ندادند. مشکل اصلی این بود که کشور کانادا در ایران سفارت ندارد و ما برای گرفتن روادید باید از طریق کشور ترکیه اقدام می‌کردیم به همین دلیل ما ناچار شدیم برای اینکه در صدور روادید مشکلی پیش نیاید ۴۰ روز قبل از اعزام به مسابقات ترکیب تیم را مشخص کنیم.

وی در ادامه افزود: روادید در سه مرحله صادر شد. مرحله اول روادید دختران، مرحله دوم روادید پسران و مرحله سوم روادید کادر فنی به دست فدراسیون رسید، اما روادید سرمربی تیم ملی، بنده و برخی نفرات دیگر نیامد که ما منتظر طی شدن مراحل قانونی بودیم که متاسفانه در آخر نیز از این اعزام جا ماندیم. 

مدیر فنی تیم ملی تکواندوی نوجوانان در ادامه صحبت‌های خود، اظهار داشت: پس از اینکه روادید ما صادر نشد جلسه‌ای در فدراسیون برگزار کردیم و به این جمع‌بندی رسیدیم که غلامزاده حاجی‌پور مربیان با تجربه ما هستند و بهتر است کنار تیم ملی راهی مسابقات جهانی شوند. همانطور که شاهد بودید مسابقات سنگین بود و بی‌تجربگی بچه‌های ما یکی از دلایلی بود که تیم نتوانست نتیجه بگیرد. به نظرم باید این ملی‌پوشان پیش از اعزام به مسابقات جهانی در یک دیدار تدارکاتی شرکت می‌کردند تا یک مقدار تجربه کسب کنند. در هر صورت بچه‌های ما تلاش کردند و در واقع ۶۰ درصد آنها تجربه حضور در مسابقات برون‌مرزی را نداشتند. 

وی در پاسخ به این سوال که آیا عدم حضور سرمربی در کنار کادر فنی دلیل نتیجه نگرفتن تیم است، گفت: صددرصد عدم حضور کادرفنی در نتایجی که رقم خورد تاثیر داشت. بازیکنان از لحاظ روحی سه تا چهار ماه به سرمربی تیم ملی عادت کرده بودند و نبود او خلاء بزرگی در کنار آنها احساس می‌شد. 

زوار در واکنش به موضوع که مربیان تیم ملی هم در اردوها حضور داشتند و آنها نیز قطعا روابط احساسی با بازیکنان داشتند و خلع سرمربی تیم ملی را پر کرده‌اند، گفت: به هر حال اگر سرمربی کنار بازیکنان بود، می‌توانست به مربیان کمک کند و آنالیزهای بهتر انجام شود. اگر عبداللهی کنار تیم حضور داشت در برخی از اوزان ما نتایج بهتری می‌توانستیم کسب کنیم. به هر حال بچه‌های ما تلاش کردند، اما نباید فراموش کنیم که دنیا روی تکواندو در حال سرمایه گذاری است.

مدیر فنی تیم ملی نوجوانان در پاسخ به این سوال که آیا از نتیجه راضی هستید یا خیر؟ گفت: من از نتیجه کسب شده راضی نیستم، چرا که پیش‌بینی ما حداقل سکونشینی بود. اگر یکی از بازی‌ها نتایجش غیر از چیزی که کسب شده رقم می‌خورد ما می‌توانستیم سکونشین باشیم. در وزن ۹ و ۱۰ انتظاری که ما از بازیکنان داشتیم برآورده نشد. در اوزان هفتم و هشتم بازیکنان بی‌تجربگی کردند. در وزن اول نیز نماینده کشورمان از نونهالان آمده بود و در راند طلایی بازی را واگذار کرد. اگر تجربه داشت می‌توانست نتیجه خوبی کسب کند. 

زوار در پاسخ به این سوال که برخی‌ها معتقدند تکواندوکاران اعزامی به این مسابقات از بازیکنان تیم کن بودند که در واقع لابی‌ بازی‌ها باعث شده آنها فیکس تیم ملی شوند و عدم نتیجه در مسابقات جهانی به دلیل این است که در انتخابی‌ها عدالت‌ رعایت نشده است، آیا شما این موضوع را تایید می‌کنید یا خیر، عنوان کرد: این صحبت‌ها کاملا کذب است. انتخابی‌ها کاملا عادلانه برگزار شد. هیچ مربی ارزش و اعتبار خود را به خاطر تیم کن زیر سوال نمی‌برد. تیم کن اسپانسر است و به تکواندو خدمت می‌کند. این اسپانسر در لیگ‌های مختلفی سرمایه‌گذاری کرده و بازیکنان خوب را جذب می‌کند و با حمایت آنها در واقع تکواندوکاران را حفظ می‌کند. به هر حال بازیکنانی که در تیم‌های کن هستند از لحاظ فنی بازیکنان خوبی هستند و اگر در تیم ملی حضور دارند این دلیل بر تبانی و لابی‌بازی نیست. همه بازیکنان بر حسب توانایی خود فیکس تیم ملی شدند. /فارس