مستعان: تکواندو تا به حال این همه حاشیه نداشته/ با تغییر مدیریت تکواندو به اوج بازمی‌گردد

دارنده نشان نقره مسابقات جهانی مکزیک گفت:‌ تکواندو در طول این مدت خیلی در حاشیه بوده و تا جایی که من به یاد دارم این رشته به این اندازه حاشیه نداشته است.  به گزارش مازند اسپرت، هادی مستعان در مورد بدهی تیم تکواندوی گیتی‌پسند به وی و دیگر بازیکنان گفت: سال گذشته با تیم گیتی‌پسند قرارداد […]

خبرگزاری فارس: مستعان: تکواندو تا به حال این همه حاشیه نداشته/ با تغییر مدیریت تکواندو به اوج بازمی‌گردد

دارنده نشان نقره مسابقات جهانی مکزیک گفت:‌ تکواندو در طول این مدت خیلی در حاشیه بوده و تا جایی که من به یاد دارم این رشته به این اندازه حاشیه نداشته است.

 به گزارش مازند اسپرت، هادی مستعان در مورد بدهی تیم تکواندوی گیتی‌پسند به وی و دیگر بازیکنان گفت: سال گذشته با تیم گیتی‌پسند قرارداد یکساله امضا کردم و کل فصل را برای آنها در لیگ مبارزه کردم. آنها قول‌هایی که روز اول به ما داده بودند را تا به امروز عملی نکرده‌اند. ابتدا وعده دادند ۵۰ درصد قرارداد ما پرداخت می‌شود و ۳۰ درصد دیگر در نیم فصل پرداخت می شود و تا پایان فصل نیز مبلغ قرارداد همه بازیکنان تسویه می‌شود اما تا به امروز حتی یک ریال ما دریافتی نداشته‌ایم.

وی در ادامه افزود: آنها با فرزان عاشورزاده قرارداد سه ساله بستند و مبلغ ۸۰ میلیون تومان نیز قرار بود برای یک فصل به او پرداخت کنند که به هیچ عنوان مسئولان باشگاه گیتی‌پسند به وعده‌های خود عمل نکردند. ما بارها تا اصفهان رفتیم تا پول‌مان را دریافت کنیم اما مسئولان باشگاه گیتی‌پسند مدعی بودند با آنهایی که قرارداد بسته‌ایم برویم پول‌مان را دریافت کنیم. متأسفانه مسئول سازمان لیگ بیش از یک دهه در فدراسیون تکواندو فعالیت می‌کند. او حتی یک جواب قانع‌کننده به ما نداد. اصلا هیچگونه راهنمایی ما را نکرد. ما یک وکیل خوب گرفتیم و او پس از اینکه قرارداد ما را بررسی کرد اعلام کرد که فدراسیون اشتباه کرده چرا که به هیچ عنوان مهر فدراسیون در قرارداد ما ثبت نشده است. در کل همه چیز به ضرر ما تمام شد و فقط کرمی مسئول سازمان لیگ مدعی شد که از سا‌ل‌های بعد این مشکل را در قرارداد بازیکنان رفع می‌کنیم.

نماینده وزن یک المپیکی در ادامه صحبت‌های خود با انتقاد از حواشی به وجود آمده در تکواندو گفت: تکواندو در طول این مدت خیلی در حاشیه بوده و تا جایی که من به یاد دارم این رشته به این اندازه حاشیه نداشته است. به هر حال با نتایجی که تکواندو در المپیک برزیل کسب کرده یک نفر باید پاسخگو باشد. به هر حال یک جریانی وجود داشته که تکواندو در المپیک نتوانست نتیجه کسب کند و امیدوارم یا با تغییر مدیریت و یا کادر فنی تکواندو به روزهای خوب خود بازگردد. به هر حال بزرگترهای ورزش و پیشکسوتان این رشته باید دور هم جمع شوند تا ماحصل آن بازگشت تکواندو به روزهای اوج خود باشد. البته ناگفته نماند هادی افشار به تازگی به کادر فنی تیم ملی اضافه شده که او از مربیان خوب تکواندوی ایران است.

وی در پاسخ به این سوال که چرا در طول چند سال اخیر با مدال‌آوری‌هایی که داشته از تکواندوی ایران دور است، گفت:‌ من یکی از بازیکنانی بودم که طی سال‌های اخیر با بزرگان تکواندوی دنیا مبارزه کردم و تعداد زیادی از آنها را شکست دادم. من نماینده وزن یک المپیک هستم که مدال‌آورانی را شکست داده‌ام که در المپیک برزیل روی سکو حضور داشتند. نماینده چین در المپیک برزیل مدال طلا کسب کرد که او را شکست دادم. حتی در وزن دوم المپیک نیز اگر سکونشینان المپیک را نگاه کنید من نماینده روسیه و اسپانیا را شکست داده‌ام. آنها در المپیک مدال گرفتند اما من متأسفانه با شرایطی که پیش آمد از تکواندو دور شدم.

وی در ادامه صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: در دنیای ورزش در تمام رشته‌ها هر ورزشکاری در مقطعی فراز و فرود دارد. شما رونالدو و یا مسی را در فوتبال نگاه کنید. آنها نیز حتی در مقطعی دچار افت شده‌اند اما بلافاصله دوباره به روزهای اوج بازگشته‌اند. مهم‌ترین اصل در ورزش قهرمانی اعتماد است. وقتی مربی به بازیکن اعتماد کند تمام مشکلات حل می‌شود. متأسفانه چیزی که در کادر فنی وجود داشت این بود که آنها به من اعتماد نداشتند. خیلی سعی کردم شرایط را کنترل کنم که نشد. همین بی‌اعتمادی‌ها باعث شد با آن رنکینگی که داشتم از تیم ملی بیرون بروم. بعد از آن تلاش کردم اما شرایط طوری بود که نشد دوباره به تیم ملی بازگردم. کسی هم نبود تا من را کمک کند. به هر حال رئیس فدراسیون تکواندو، سرمربی تیم ملی در چنین شرایطی باید بازیکن را کمک کند.

وی در پایان صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: من سال‌های زیادی در تیم ملی فعالیت کردم و نمی‌توانستم در آن مقطع بروم با مبتدی‌‌ها تمرین کنم و دوباره به اوج بازگردم. متأسفم از اینکه کسی به فکر من نبود و سراغی از من نگرفت. گویا نبودن من که در سبک وزن افتخار‌آفرینی کرده بودم برای کسی مهم نبود و خیلی راحت با این موضوع کنار آمدم. دوست دارم دوباره ملی‌پوش شوم اما فعلا با شرایطی که وجود دارد نمی‌خواهم دوباره به این مهم برسم./فارس