رئیس جهانی مبارزه با دوپینگ: آرزویم توسعه قوانین مبارزه با دوپینگ است/ورزش پاک باید محور اساسی باشد

رئیس جهانی مبارزه با دوپینگ می‌گوید باید ورزش پاک محور اساسی در برنامه‌ها قرار بگیرد.  به گزارش مازند اسپرت، سر کریگ رئیس آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ (WADA) در دومین روز از نشست آنوک گفت: آرزوی من این است که قانون مبارزه با دوپینگ را توسعه ببخشیم. ما همچنین نیاز داریم تا سیستم‌ها را که مدتی […]

خبرگزاری فارس: آرزویم توسعه قوانین مبارزه با دوپینگ است/ورزش پاک باید محور اساسی باشد

رئیس جهانی مبارزه با دوپینگ می‌گوید باید ورزش پاک محور اساسی در برنامه‌ها قرار بگیرد.

 به گزارش مازند اسپرت، سر کریگ رئیس آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ (WADA) در دومین روز از نشست آنوک گفت: آرزوی من این است که قانون مبارزه با دوپینگ را توسعه ببخشیم. ما همچنین نیاز داریم تا سیستم‌ها را که مدتی پیش هک شده‌اند، امن کنیم.

وی افزود: کاملا مشخص است که ورزش پاک باید محور اساسی باشد. شخصا اعتقاد دارم باید رو به جلو حرکت کنیم. قاطعانه می‌گویم ما باید آژانس مبارزه با دوپینگ روسیه را مطیع خودمان کنیم. نمی‌شود کشوری قدرتمند در جهان مطیع قوانین نباشد. ساختار وادا را دوباره بررسی می‌کنم تا آنها موافقت کنند.

الکساندر ژوکوف رئیس کمیته المپیکی روسیه نیز در این باره گفت: بحث‌های مختلفی در استراتژی وادا وجود دارد. ترمیم آژانس روسیه بسیار مهم است و در کمترین زمان انجام خواهد شد.

شیخ احمد رئیس آنوک و رئیس شورای المپیک آسیا در این نشست در ادامه بحث‌های دوپینگ و تعلیق آزمایشگاه دوحه، خاطرنشان کرد: آزمایشگاه دوحه به خاطر تقلب بسته نشد بلکه تعلیق آن به خاطر روش‌ها و شیوه‌هایی بود که داشتند.

وی افزود: از گزارش مک‌لارن نگرانم که قرار است هفته اول دسامبر در نشست IOC ارائه شود. خبرهای زیادی را در رسانه‌ها در خصوص ورزشکاران آلوده می‌خوانیم، اما ما باید ورزشکار پاک داشته باشیم. دولت و جنبش المپیک باید ارتباطات خوبی باهم داشته باشند. خوشحالم که می‌شنوم روسیه در تلاش است تا شرایط را بهبود ببخشد.

نشست آنوک به میزبانی قطر در حال برگزاری است./فارس