تکمیل روز طلایی وزنه‌برداری ایران با ۲ طلا، یک نقره و ۳ برنز فوق‌سنگین/ فضلی قویترین وزنه‌بردار جوان آسیا شد

نماینده دسته فوق سنگین کشورمان در پایان رقابت‌های وزنه‌برداری جوانان آسیا عنوان قوی‌ترین وزنه‌بردار را به خود اختصاص داد.   به گزارش مازنداسپرت، در روز پایانی رقابت‌های وزنه‌برداری نوجوانان و جوانان قهرمانی آسیا که در سالن آرنای توکیو برگزار شد، مسابقات دسته فوق رده سنی جوانان، با حضور امیرحسین فضلی و کوهیار فرج‌پور برگزار شد […]

نماینده دسته فوق سنگین کشورمان در پایان رقابت‌های وزنه‌برداری جوانان آسیا عنوان قوی‌ترین وزنه‌بردار را به خود اختصاص داد.

 

به گزارش مازنداسپرت، در روز پایانی رقابت‌های وزنه‌برداری نوجوانان و جوانان قهرمانی آسیا که در سالن آرنای توکیو برگزار شد، مسابقات دسته فوق رده سنی جوانان، با حضور امیرحسین فضلی و کوهیار فرج‌پور برگزار شد که با کسب ۲ مدال طلا، یک نقره و ۳ برنز برای کشورمان همراه بود.

امیرحسین فضلی در رقابتی نزدیک با نماینده ژاپن، به لطف اختلاف وزن روی سکوی قهرمانی آسیا ایستاد تا عنوان قویترین وزنه‌بردار جوان قاره را به دست بیاورد.

* یک ضرب:

فضلی در حرکت یکضرب پس از مهار وزنه‌های ۱۶۲ و ۱۶۸ کیلوگرم، برای مهار وزنه ۱۷۲ کیلوگرم به روی تخته آمد و با مهار آن، به مدال طلا حمله کرد، اما کوسوکه چینن از ژاپن که در دو حرکت اول خود به ترتیب وزنه های ۱۶۵ و ۱۷۲ کیلوگرم را بالای سر برده بود، در آخرین فرصت خود وزنه ۱۷۳ کیلویی را بالای سر برد تا به این ترتیب با یک کیلوگرم برتری نسبت به فضلی طلای یکضرب را به دست بیاورد.

مدال برنز یکضرب هم به کوهیار فرج پور رسید. این وزنه‌بردار فوق سنگین مانند فضلی در هر ۳ نوبت موفق بود و با مهار وزنه‌های ۱۵۰، ۱۵۷ و ۱۶۱ کیلوگرم توانست به مدال برنز دست یابد.

* دوضرب:

فضلی کار خود را با مهار وزنه ۲۰۵ کیلوگرمی آغاز کرد و در ادامه با مهار وزنه ۲۱۱ کیلویی و رسیدن به حدنصاب مجموع ۳۸۳ کیلوگرم شانس خود را برای کسب مدال طلا افزایش داد. مهار وزنه ۲۱۱ کیلوگرمی توسط فضلی درحالی بود که چیچن، در دو حرکت اول خود وزنه های ۲۰۳ و ۲۱۰ کیلویی را بالای سر برده بود.

تا اینجا هر دو وزنه بردار به رکورد مجموع ۳۸۳ کیلوگرم رسیده بودند، اما فضلی ۲۱ کیلوگرم از حریف خود سبک‌تر بود تا در صدر قرار بگیرد. در ادامه رقابت برای کسب مدال طلا بالا گرفت، اما وزنه‌بردار ژاپنی نتوانست وزنه ۲۱۴ کیلویی را مهار کند تا به این ترتیب امیرحسین فضلی قهرمان دسته فوق سنگین آسیا شود.

فضلی هم البته در سومین حرکت خود برای رکوردشکنی پشت وزنه ۲۲۰ کیلوگرمی ایستاد که در مهار آن ناموفق بود.

کوهیار فرج‌پور دیگر نماینده کشورمان هم در دوضرب با مهار وزنه ۲۰۸ کیلویی به حدنصاب مجموع ۳۶۹ کیلوگرم رسید و همچون یکضرب مدال برنز را به دست آورد.

*نتایج پایانی دسته ۱۰۵+ کیلوگرم:

۱- امیرحسین فضلی (ایران): یکضرب ۱۷۲ کیلوگرم (نقره)، دوضرب ۲۱۱ کیلوگرم (طلا)، مجموع ۳۸۳ کیلوگرم (طلا) ۲- کوسوکه چینن (ژاپن): یکضرب ۱۷۳ کیلوگرم (طلا)، دوضرب ۲۱۰ کیلوگرم (نقره)، مجموع ۳۸۳ کیلوگرم (نقره) ۳- کوهیار فرج پور (ایران): یکضرب ۱۶۱ کیلوگرم (برنز)، دوضرب ۲۰۸ کیلوگرم (چهارم)، مجموع ۳۶۹ کیلوگرم (برنز)/فارس