زندی: انتظار کسب مدال‌های رنگارنگ را در مسابقات جهانی داریم/ هدف ما ترویج کشتی پهلوانی در دنیاست

سرپرست تیم ملی کشتی پهلوانی گفت: با توجه به اردوهای متنوعی که برگزار کردیم و شرایط خوب بدنی تیم، شانس زیادی برای کسب موفقیت در اولین دوره رقابت‌های جهانی بلاروس را داریم.   علی زندی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی   مازند اسپرت؛ درباره حضور تیم ملی کشتی پهلوانی در مسابقات جهانی گفت: نخستین دوره این […]

خبرگزاری فارس: زندی: انتظار کسب مدال‌های رنگارنگ را در مسابقات جهانی داریم/ هدف ما ترویج کشتی پهلوانی در دنیاست

سرپرست تیم ملی کشتی پهلوانی گفت: با توجه به اردوهای متنوعی که برگزار کردیم و شرایط خوب بدنی تیم، شانس زیادی برای کسب موفقیت در اولین دوره رقابت‌های جهانی بلاروس را داریم.

 

علی زندی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی   مازند اسپرت؛ درباره حضور تیم ملی کشتی پهلوانی در مسابقات جهانی گفت: نخستین دوره این رقابت‌ها زیر نظر اتحادیه جهانی کشتی روز ۲۲ آبان ماه در شش وزن ۶۰، ۷۰، ۸۰، ۹۰، ۱۰۰ و ۱۰۰+ در شهر مینسک پایتخت بلاروس برگزار می‌شود که کشورهای زیادی برای حضور در آن اعلام آمادگی کرده‌اند.

وی در مورد نفرات اعزامی به این رقابت‌ها تصریح کرد: نفرات اعزامی از دل رقابت‌های انتخابی به تیم ملی رسیده‌اند و از آمادگی قابل قبولی برخوردارند. ما سه دوره اردوی پیاپی را زیر نظر مربیان به خوبی برگزار کردیم و هم اکنون ملی‌پوشان در حال وزن کم کردن و ریکاوری هستند. با توجه به اینکه این رقابت‌ها اولین دوره آن است و هنوز شناخت کاملی از رقبای احتمالی نداریم، اما تیم ما این شانس را دارد تا بتواند با کسب مدال‌های رنگارنگ به عنوان قهرمانی برسد.

سرپرست تیم ملی کشتی پهلوانی در مورد حریفان احتمالی کشتی‌گیران ایران افزود: تیم‌های روسیه، آذربایجان، گرجستان، بلاروس، ترکیه و اوکراین که از تیم‌های مطرح کشتی آزاد جهان به حساب می‌آیند از حریفان اصلی ما هستند، ضمن اینکه با توجه به استقبال کشورهای جهان از این رقابت‌ها باید منتظر حوادث مهمی نیز باشیم.

زندی در مورد جایگاه کشتی پهلوانی در جهان تصریح کرد: در حال حاضر اتحادیه جهانی توجه خاصی به کشتی‌های سنتی دارد، اما کشتی پهلوانی به دلیل زیبایی‌های خاص خود و قوانین نزدیک به مسابقات کشتی آزاد، مورد استقبال کشورها قرار گرفته است به طوری که بعد از ۲ سال فعالیت فدراسیون کشتی، این رشته جهانی شد.

وی خاطرنشان کرد: امیدوارم این رشته اصیل و سنتی که متعلق به نیاکان ما است، در آینده‌ای نزدیک بعنوان یکی از رشته‌های سنتی و منحصر به فرد در دنیا شناخته شود. انتظار ما این است که مسئولین ورزش کشور نیز توجه خاصی به کشتی پهلوانی که ریشه در سنت و آیین ما دارد، داشته باشند./فارس