سرنوشت برگزاری مجمع فوق‌العاده هیأت فوتبال خراسان رضوی به کجا می‌رسد؟/ دخالت‌های آقای مدیرکل ادامه دارد

هنوز مدت زیادی از موضوع دخالت دولت در امور برخی فدراسیون‌ها نگذشته است که حالا این مسئله به ادارات کل ورزش و جوانان برخی استان ها نیز کشیده شده است!   به گزارش   مازند اسپرت؛ بعد از مسایل عجیب و غریبی که در خصوص دخالت وزارت ورزش و جوانان در زمان وزارت گودرزی در سرنوشت انتخابات […]

خبرگزاری فارس: سرنوشت برگزاری مجمع فوق‌العاده هیأت فوتبال خراسان رضوی به کجا می‌رسد؟/ دخالت‌های آقای مدیرکل ادامه دارد

هنوز مدت زیادی از موضوع دخالت دولت در امور برخی فدراسیون‌ها نگذشته است که حالا این مسئله به ادارات کل ورزش و جوانان برخی استان ها نیز کشیده شده است!

 

به گزارش   مازند اسپرت؛ بعد از مسایل عجیب و غریبی که در خصوص دخالت وزارت ورزش و جوانان در زمان وزارت گودرزی در سرنوشت انتخابات برخی فدراسیون ها و دخالت در امور آن مطرح شد، حالا این موضوع به استان خراسان رضوی نیز کشیده شده است و مدیرکل ورزش و جوانان این استان بر اساس مستندات موجود به عنوان یک مدیر دولتی خودش راساً اقدام به برگزاری مجمع فوق العاده هیئت فوتبال این استان و تلاش برای برکناری رئیس این هیئت کرده است.

این در شرایطی است که فدراسیون فوتبال در نامه‌ای صراحتاً به اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی اعلام داشته است که مجمع را باید فدراسیون برگزار کند اما گویا مرغ آقای مدیرکل فقط یک پا دارد و او بدون توجه به این نامه قصد برگزاری مجمع را دارد.

موضوع اختلافات مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی با هیئت فوتبال این استان نیز از روزی شروع شد که مهدی برادران به عنوان گزینه‌ای غیر از گزینه مد نظر کوروش صبوریان، مدیرکل ورزش و جوانان به عنوان رئیس هیئت انتخاب شد.

پس از ان دامنه اختلافات به قدری بالا گرفت که مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی درهای ورزشگاه ثامن الائمه مشهد را بر روی تمرینات تیم ملی جوانان بست تا بازی این تیم مقابل سوریه برگزار نشود و آبرو ریزی ملی را رقم بزند.

در شرایطی که ورزش خراسان در دوره اخیر به زعم کارشناسان ورزش این استان بدترین دوران خود را طی می‌کند و هر روز تیم‌های لیگ برتری این استان در رشته‌های مختلف از جمله کشتی، والیبال، بسکتبال و … از حضور در مسابقات کشوری انصراف می‌دهند و جایگاه ورزش این استان را به نازل‌ترین سطح خود می‌رسانند، مدیرکل ورزش و جوانان این استان سرش را با دعوا با رئیس هیئت فوتبال این استان گرم می‌کند و این در حالی است که گفته می‌شود برخی از نمایندگان مجلس این استان هم نارضایتی خود را در خصوص وضعیت نامناسب ورزش خراسان رضوی به وزارت ورزش اعلام داشته‌اند.

با این شرایط گویا مدیرکل ورزش و جوانان به عنوان یک مسئول دولتی اصرار دارد تا برخلاف آیین نامه فیفا در امور فوتبالی دخالت کند و مجمع فوق‌العاده هیئت فوتبال خراسان رضوی در تاریخ ۲۷ آبان ماه سال جاری برگزار کند که همین امر احتمالا باعث به وجود آمدن مشکلاتی برای فوتبال کشور هم خواهد شد و آن اینکه دولت نباید در امور فوتبال دخالت کند.

با این شرایط فدراسیون فوتبال نامه مخالفتش با برگزاری مجمع فوق العاده هیئت فوتبال خراسان رضوی را به مدیرکل ورزش و جوانان استان ارسال کرده است و در آن صراحتاً اعلام شده است که درخواست مجمع فقط باید از طریق فدراسیون صورت بگیرد نه هیچ نهاد یا ارگان دیگری اما وی بی‌توجه به این نامه برای اعضا مجمع با امضا خود نامه حضور در مجمع را ارسال کرده است.

البته برگزاری مجمع فوق العاده هیئت های ورزشی حق طبیعی اعضای آن مجمع به شمار می‌رود، اما اینکه ادارات کل ورزش و جوانان بدون توجه به آیین‌نامه‌های اجرایی و صرفا جهت مسایلی خاص بخواهند روسای هیئت ها را که با انتخاب مجمع، مسئولیت پذیرفته‌اند را با مشکل روبرو کنند، کمی شک برانگیز می‌شود.

به هر شکل در روزهایی که سلطانی‌فر به عنوان وزیر ورزش و جوانان در حال برنامه ریزی برای جراحی ورزش کشور است، شاید بد نباشد که وی توجه ویژه‌ای هم به ادارات ورزش و جوانان استانهایی همچون خراسان رضوی داشته باشند.

خراسان رضوی که در گذشته همواره در رشته های مختلف قهرمانان و ورزشکاران و تیم های مختلف لیگ برتری را داشت امروز نه در کشتی که خواستگاه مردم این دیار بود، نه در والیبال که تماشاگرانش برای دیدن بازیهای نمایندگان استان خود سرو دست می شکستند و نه در فوتبال، هندبال، بسکتبال، وزنه برداری، قایقرانی و … دیگر دارای جایگاه ویژه ای نیست و این می طلبد تا مسئولان وزارت ورزش به وضعیت ورزش این استان توجه ویژه تری را داشته باشند./فارس