گراپلینگ کار قائمشهری:به دلیل سطح بالای مسابقات جهانی نتوانستم به عنوان برتری برسم

ولی الله فهیمی گراپلینگ کار قائمشهری و دارنده نشان برنز مسابقات جهانی بلاروس گفت : به دلیل سطح بالای مسابقات جهانی نتوانستم به عنوان برتری برسم چرا که همه حریفانم مدعی کسب مدال طلا بودند . رقابت های جهانی گراپلینگ با حضور بیش از ۲۰ تیم در مینسک بلاروس در روزهای دهم و یازدهم مهر […]

02333ولی الله فهیمی گراپلینگ کار قائمشهری و دارنده نشان برنز مسابقات جهانی بلاروس گفت : به دلیل سطح بالای مسابقات جهانی نتوانستم به عنوان برتری برسم چرا که همه حریفانم مدعی کسب مدال طلا بودند .

رقابت های جهانی گراپلینگ با حضور بیش از ۲۰ تیم در مینسک بلاروس در روزهای دهم و یازدهم مهر ماه برگزار شد و از قائمشهر ولی الله فهیمی و میثم قنبری به ترتیب مدال برنز و نقره را در مسابقات بخش بدون لباس مخصوص کسب کردند.
فهیمی کشتی گیر وزن ۹۲ کیلوگرم تیم ملی گراپلینگ کشورمان چهارشنبه شب به خبرنگار ایرنا گفت : با توجه به تلاشی که کردم انتظار نتیجه بهتری را داشتم ، اما اینگونه نشد و با کسب مدال برنز توانستم برای کشورم افتخارآفرینی کنم.
وی به حریفان خود اشاره کرد و افزود : پس از استراحت دور اول ، در دور دوم با نتیجه ۱۴ بر ۲ از کشور بلاروس به برتری رسیدم اما در دور سوم نتیجه را به روسیه باختم.
این کشتی گیر قائمشهری با بیان اینکه حریف روسی دارنده چندین مدال طلای پیاپی مسابقات جهانی بود ، گفت : حریف روسی در مسابقات یک سر و گردن از من بالاتر بود و من در مقابل نماینده روسیه هشت بر صفر تسلیم شدم .
فهیمی اضافه کرد : همچنین در رده بندی مسابقات مقابل حریف ازبکستانی با تکنیک هایی که پیاده کردم موفق شدم تا با نتیجه ۹ بر ۷ نشان برنز را به دست آورم.
عضو تیم ملی گراپلینگ قائمشهر در پایان با بیان اینکه دعای خیر مردم همیشه بدرقه راهم بوده است ، گفت : خوشحالم از این که توانستم جواب اعتماد مردم شهرم را بدهم و با افتخار به وطنم بر می گردم.
کشتی گراپلینگ رشته ای است که سال پیش به عنوان یک رشته رسمی در فدراسیون کشتی ایران به رسمیت شناخته شد.
این رشته ورزشی ، کشتی تسلیمی است که در زمان باستان بین اقوام مختلف رایج بود و در دهه های پیش نیز فدراسیون جهانی کشتی این رشته ترکیبی را احیا و احصا کرد.
گراپلینگ ترکیبی از کشتی آزاد ، فرنگی ،جودو و جوجیتسو است و تمامی فنون پرتابی ،مهارت های خاک از جمله فن تسلیمی و بی هوشی در آن کاربرد دارد.
تاکنون ۱۵ دوره مسابقات جهانی برای این رشته برگزار شد ولی جمهوری اسلامی ایران امسال دومین سالی است که در این مسابقات شرکت می کند.