به همت بسیج ورزشکاران مازندران: از مروجین اخلاق اسلامی در ورزش تجلیل شد

بمناسبت بزرگداشت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای همایش تجلیل از مروجین اخلاق اسلامی در سالن اجتماعات شهرداری قائم‌شهر برگزار شد. به گزارش مازند اسپرت؛چند سالی است که هفدهم شوال به مناسبت روز جنگ دلاورانه مولا علی(ع) با عمروبن عبدود در تقویم رسمی کشور به عنوان روز فرهنگ پهلوانی و آیین زورخانه‌ای گنجانده شده است […]

2536بمناسبت بزرگداشت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای همایش تجلیل از مروجین اخلاق اسلامی در سالن اجتماعات شهرداری قائم‌شهر برگزار شد.

به گزارش مازند اسپرت؛چند سالی است که هفدهم شوال به مناسبت روز جنگ دلاورانه مولا علی(ع) با عمروبن عبدود در تقویم رسمی کشور به عنوان روز فرهنگ پهلوانی و آیین زورخانه‌ای گنجانده شده است .

مراسم بزرگداشت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای و همایش تجلیل از مروجین اخلاق اسلامی به همت سازمان بسیج ورزشکاران سپاه کربلا و اداره کل ورزش و جوانان استان مازندران با حضور کاظم یزدانی رییس سازمان ورزش بسیج و داوود آذرنوش مسئول سازمان بسیج ورزشکاران کشور در سالن اجتماعات شهرداری قائم‌شهر برگزار شد.
در ابتدا این مراسم سیدجواد حسینیان مسئول سازمان بسیج ورزشکاران مازندران در سخنانی ضمن خیرمقدم و خوش آمد گویی به حضار به تمایل و خیز وصف نشدنی جامعه ورزش برای اهدای عناوین قهرمانی خود به خانواده شهدا پرداخت و این روحیه را نشانی والا برای جامعه ورزش مازندران دانست.
وی ترویج اخلاق مداری و روحیه پهلوانی در ورزشکاران را از اهداف سازمان بسیج ورزشکاران برشمرد و گفت : باید به جهاد با نفس عماره ، گذشت و بخشش و پرهیز از تکبر در ورزش توجه جدی شود.
حسینیان خاطرنشان کرد : به همت اداره کل ورزش و جوانان و بسیج ورزشکاران مازندران عزمی جدی و جهادی جمعی در جهت اخلاق و اخلاقمداری در استان بوجود آمده است.
سیدعلی ادیانی نماینده مردم قائمشهر در ادامه همایش تجلیل از مروجین اخلاق اسلامی، ضمن تقدیر و تشکر از برگزار کنندگان این همایش اظهار داشت : این مراسم حول دو محور ورزش و ارزش برگزار شده است که محوریت این دو موضوع اخلاق می باشد و این امر
ورزشکاران را از یکدیگر متمایز می‌کند.
وی افزود: سپاه درهرکجا ورود پیدا کرده است انصافا درخشیده است و برنامه های اجرایی سپاه در سطح استان در حد برنامه های کشوری بوده است بخصوص ورود سپاه به بحث ساماندهی حوزه ورزش که به بهترین شکل ممکن آن را به سرانجام رسانده و یک ساماندهی خوب انجام داده است.
نماینده مردم قائمشهر، سوادکوه، سوادکوه شمالی، سیمرغ و جویبار بیان کرد: برخی از واژگان مانند «اخلاق» فرا دین و فرا مذهب است و فضیلت اخلاقی مرز نمی شناسد، نه مرز ملی، نه مرز مذهبی و دینی دارد.
این مسئول در ادامه افزود: مرز اخلاق، انسان و انسانیت است چه مسلمان و چه غیر مسلمان وهمه‌ی بنی‌آدم در مفهوم کرامت اخلاقی مرز ندارند و فطرت ذاتی انسان اخلاق را می‌پذیرد.
ادیانی در پایان تصریح کرد: همانطور که مولای متقیان علی (ع) در جنگ حق علیه باطل در نبرد با عمربن عبدود بخاطر توهین عبدود و خشم خود، جان او را نگرفت و در پاسخ به سوال یاران که چرا دشمن را در جنگ نکشتید، فرمودند: اگر جان او را می گرفتم بخاطر خشم خود بود نه رضای خدا؛ اینجاست که ائمه ما اخلاق اسلامی را به همگان نشان دادند تا بگویند برای خشم کسی را نمی کشد بلکه برای رضایت خدا هرکاری را انجام می‌دهند.
کاظم یزدانی رییس سازمان ورزش بسیج نیز در این مراسم بابیان اینکه که سه خواسته مقام معظم رهبری از جوانان تحصیل ، تهذیب و ورزش است گفت : در بخش ورزش بنا به فرموده مقام معظم رهبری قهرمانان ما باید در اخلاق الگوی ورزشکاران جهان باشند.
ایشان با بیان اینکه همپای تمرینات ورزشی باید تمرینات اخلاقی نیز برای ورزشکاران برنامه ریزی گردد خاطرنشان کرد : مربیان باید بر روی اخلاق هنرآموزان خود کار کنند تا شاهد رشد قهرمانی و پهلوانی توامان در ورزشکارانمان باشیم.
در ادامه این مراسم داوود آذرنوش مسئول سازمان بسیج ورزشکاران کشور با تقدیر از سیدجواد حسینیان مسئول سازمان بسیج ورزشکاران مازندران به جهت اقدامات ارزنده وی در رسیدن به اهداف عالیه سازمانی در سخنانی گفت : با حضور سیدجواد حسینیان در بسیج ورزشکاران استان و حمایتهای حبیب حسین زادگان مدیرکل ورزش و جوانان مازندران شاهد جهش چشمگیری در سازمان بوده ایم از اینرو در سال گذشته سازمان بسیج ورزشکاران مازندران رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داد.
وی با بیان اینکه در جامعه ورزشی مدیران و مربیان تاثیرگذارترین افراد محسوب می شوند افزود : آنچه که در انتقال اخلاق و رفتار اسلامی بسیار مهم این است که بتوانیم آنچه را که می گوییم عمل کنیم .
مسئول سازمان بسیج ورزشکاران کشور خاطرنشان کرد : با برنامه ریزی های بعمل آمده آموزش مدیران و مربیان ورزشی را در دستور کار قرار داده ایم.
آذرنوش با اشاره به این مطلب که در بخش محتوا بدنبال گردآوری و نشر آثار مرتبط با بحث اخلاق مداری در ورزش هستیم افزود : در بخش اجرایی نیز با هماهنگی وزارت ورزش و جوانان فعالیتهایی را برنامه ریزی کرده ایم.
در ادامه این مراسم محمدحسین بابایی فرمانده سپاه کربلا به اهمیت فعالیت های ورزشی اشاره کرد و گفت : از زمان حضور حسینیان در سازمان بسیج ورزشکاران مازندران شاهد تحولات چشمگیری در این سازمان بوده ایم.
ایشان در خاتمه از زحمات و حمایتهای حبیب حسین زادگان مدیرکل ورزش و جوانان مازندران تقدیر و تشکر نمود.
در پایان مراسم بزرگداشت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای و همایش تجلیل از مروجین اخلاق اسلامی از قهرمانان و ورزشکارانی که مروج اخلاق اسلامی در ورزش بودند تجلیل شد که اسامی آنان به شرح ذیل می باشد.
عطیه سادات شفیعی، محمدرضا براری، روح ا…سوادکوهی، مرحوم سید رسول حسینی، محمود سورتچی، فرزاد فعلی، مهدی رضی، محسن اکبرپور، سید احمد میرساداتی، مطهره اسدی، فاطمه گرائیلی، مهران چریکی، مسعود حسن زاده، هادی خناری نژاد، پیام عابدی، علی علیپور، مجید لشگری، شهید مدافع حرم محمد بلباسی، ارسلان حبیب نیا، شهید دفاع مقدس مهدی روح الهی، سبحان روحی، غفار یحیی زاده، عارف محمدعلیپور، امین بوداغی، نادر حاج آقا نیا، رضا آقاجانی، مهدی طلوتی، امیر حسین حسینی، پیمان حیدری، مجید نائیجی، قاسم رضایی، حسن یزدانی، مسعود اسماعیل پور، جاسم دلاوری، فاطمه ایجادی، ابوالفضل یعقوبی، شهید مدافع حرم مصطفی شیخ الاسلامی، رحمان حسین زاده، سکینه پروین، عبدالصمد فتحی، احمد نریمانی، محمدعلی یعقوب زاده، احمدی، سیده سوگند گلشنی، مصطفی خلعتبری، محمدرضا نصیرلو، مجتبی گلیج، بهنام احسان پور، مرتضی اسد پور، احمد بذری، جانباز مدافع حرم رمضانعلی گیلکی پیشه، جانباز مدافع حرم محمد رضا مواساتی، مبینا علی نسب، ابوالفضل براری، جابر صادق زاده و شهید محمود زعفری نژاد.
لازم بذکر است در این مراسم علاوه بر قهرمانان، پهلوانان، فعالان عرصه ورزش و مسئولین شهری و استانی خانواده های شهید مدافع حرم محمد بلباسی و سید محمود زعفری نژاد شهید شاخص جامعه ورزش مازندران حضور داشتند.
خاطرنشان می شود در این مراسم از کتاب ورزش در اسلام نیز رونمایی شد.