تیم فوتبال شهید کریمی واسوکلای جویبار؛ نیازمند حمایت فراگیر مسئولان استان

مازند اسپرت-مهدی نجفی :هوادار جویباری متنی را در اختیار پایگاه خبری مازند اسپرت قرار داد و در آن گلایه هایی را از مسئولین و رسانه ها انجام داد و ما هم بدون هیچ تغییری این متن دلسوزانه ی هوادرا جویباری را بر روی خروجی قرار داده ایم .   در این متن آمده است : […]

0222222مازند اسپرت-مهدی نجفی :هوادار جویباری متنی را در اختیار پایگاه خبری مازند اسپرت قرار داد و در آن گلایه هایی را از مسئولین و رسانه ها انجام داد و ما هم بدون هیچ تغییری این متن دلسوزانه ی هوادرا جویباری را بر روی خروجی قرار داده ایم .

 

در این متن آمده است :

مقولۀ فوتبال در استان مازندران در سال های اخیر به یک تراژدی تلخ و دردناک تبدیل شده است که در واقع ناراحتی و رنجش بسیاری از علاقمندان به فوتبال را موجب شده است.

از یک سو مشکلات عدیدۀ مالی در باشگاه­های مطرح و ریشه دار استان و نیز وجود سوء مدیریت در مقولۀ باشگاه داری و تیم داری در سطوح مختلف مدیریتی و نیز غفلت از ظرفیت های عظیم نیروی انسانی کارآمد و با استعداد استان در فوتبال، در نوع خود سرخوردگی بسیاری از بازیکنان برجستۀ فوتبال استان را فراهم آورده است به نحوی که سیل مهاجرت بازیکن و حتی مربی از این خطه به دیگر استانها پدیده ای ناصواب را رقم زده است.

حال با این اوصاف و در بحبوحۀ حاشیه های فراوان در فوتبال استان در سطح لیگ یک فوتبال کشور و لیگ دوم فوتبال کشور، تیم فوتبال شهید کریمی واسوکلای جویبار توانست با استفاده از ظرفیت های با استعداد بومی خود پس از دو سال تلاش و پشتکار زاید الوصف کادر فنی این تیم به ویژه آقای ابراهیم مرادی سرمربی جوان وکاربلد ، بازیکنان متعصب و مدیران و دست اندرکاران دلسوز خود به ویژه جناب آقای حسین عشقی مالک و صاحب امتیاز این تیم آتیه دار، توانستند به لیگ دوم فوتبال کشور صعود کنند و به عنوان تنها تیم استان در این لیگ لقب گیرندکه به نوبۀ خود مایۀ مباهات فوتبالدوستان مازندرانی به ویژه ورزش فوتبال شهرستان جویبار است.

لیکن مسأله بغرنج این است که نگاه ها و حمایت های مسئولان استان مازندران از استاندار محترم گرفته تا نمایندگان محترم استان و دیگر مسئولان و مدیران اجرایی استان، صرفاً معطوف حمایت از دو تیم حاضر در لیگ اول فوتبال باشگاه های کشور یعنی تیم بابل و تیم ریشه دار نساجی قائم شهر شده است که ضرورت این امر در جای خود غیر قابل انکار است لیکن حقیقت این است که تیم جوان و آتیه دار شهید کریمی واسوکلای جویبار در سایۀ سنگین این دو باشگاه قرار گرفته است حال آنکه باید دانست همۀ داشته های فوتبال استان مازندران در سطح اول فوتبال کشور در حال حاضر منحصر در این سه باشگاه است که دو تیم در لیگ اول و تیم فوتبال شهید کریمی واسوکلای جویبار در لیگ دوم از اعتبار و آبروی ورزش استان دفاع خواهند کرد لذا پرسش کلیدی این است که چرا نگاه ها مسئولان استان به نوعی تبعیض آمیز و با معیارها و استاندارهای دو گانه صورت می پذیرد؟ به راستی چرا رسانۀ استانی کوچکترین نقل و انتقال بازیکن به دو تیم مطرح استان را با آب و تاب فراوان منعکس می کند اما از اعلام خبر صعود تنها تیم استان به لیگ دوم و حمایت مختلف رسانه ای از این باشگاه بی حاشیه و منظم دریغ می ورزد؟

به راستی آیا رواست تیم فوتبال شهید کریمی واسوکلای جویبار که با حمایت های دلسوزانه مدیریت این تیم و با کمترین حمایت های مسئولان استان و شهرستان علیرغم وجود مشکلات مالی توانست در میان انبوهی از باشگاه های قدرتمند و بعضاً متمول با اتکا به توان و دانش سرمربی جوان خود و اراده و تعصب جوانان بومی خود لیگ دوم فوتبال کشور صعود کند اینگونه با بی مهری و بی اعتنایی مسئولان و مدیران فوتبال استان ومدیران شهرستان جویبار قرار گیرد؟

بی شک تداوم این خبط سنگین می تواند تنها سهمیۀ استان در سطح لیک دوم فوتبال کشور را با چالش های فراوانی مواجه سازد و در آن زمان آه حسرت مسئولان در ازبین رفتن ظرفیت های فوتبال استان و نابودی استعدادهای ناب فوتبال این دیار دیگر فایده ای نخواهد داشت.

این نقیصه در حالی است که تیم فوتبال شهید کریمی واسوکلای جویبار حتی از اندک حمایت های مسئولان شهرستان جویبار نیز بی بهره است وعلیرغم برخی وعده های مدیران این شهرستان برای حمایت واقعی از تیم فوتبال شهید کریمی واسوکلای جویبار ،لیکن در عمل بیشترین حمایت های مسئولان این شهربعضاً نصیب باشگاه شهرداری جویبار شده است که با وجود همه این حمایت ها در حال حاضر به لیک دسته سوم باشگاه های کشور سقوط کرده است اگر چه شاید بتوان امید وار بود با پیگیری های و اعتراضات مسئولان باشگاه شهرداری جویبار این تیم بتواند در لیگ دوم ماندنی باشد.

لیکن مسأله این است که تیم فوتبال شهید کریمی واسوکلای جویبار در سکوت محض خبری رسانه های استان و نیز عدم حمایت های مسئولان استان و شهرستان و علیرغم تحمل وجود برخی مشکلات مالی لیکن با تمام توان به تلاش خود برای کسب بیشترین آمادگی برای حضور در لیگ دوم فوتبال کشور ادامه می دهد که این امر حاکی از عزم و ارادۀ پولادین و تحسین برانگیز مالک و صاحب امتیاز تیم فوتبال شهید کریمی واسوکلای جویبارو کادر فنی جوان و بادانش و بازیکنان متعصب این تیم برای دفاع از حقانیت فوتبال استان مازندران در لیگ دوم فوتبال کشور است.

بی تردید لزوم حمایت های مادی و معنوی همۀ مسئولان استان از تنها سهمیۀ استان در لیگ دوم فوتبال کشور بیش از پیش احساس می شود و جوانان آتیه دار این تیم بی حاشیه و آتیه دار ،چشم انتظار حمایت های فراگیر مادی و معنوی مسئولان استان می باشند. حال باید منتظر ماند و در عمل عزم و ارادۀ مسئولان استان برای حمایت همه جانبه از تیم فوتبال شهید کریمی واسوکلای جویبار در لیگ دوم فوتبال کشور را مشاهده کرد.