رشد تعداد المپیکی‌های مازندران در مقایسه با دوره گذشته/ریو ۲۰۱۶ در انتظار مازندرانی‌ها

«فرزان عاشورزاده»(تکواندو)، «مجتبی عابدینی»(شمشیربازی)، «بهداد سلیمی» و «محمدرضا براری»(وزنه‌برداری)، «عادل غلامی» و «مجتبی میرزاجانپور»(والیبال)، «نوشاد عالمیان» و «نیما عالیمان»(پینگ‌پنگ) و «رضا یزدانی»، «حسن یزدانی»، «کمیل قاسمی» (کشتی) مازندرانی‌هایی هستند که حضورشان در مسابقات المپیک برزیل قطعی شده و می‌توان نام آن‌ها را به‌عنوان مسافران ریودوژانیرو رزرو کرد. به گزارش مازند اسپرت؛امید بسیاری از ورزش دوستان […]

02333«فرزان عاشورزاده»(تکواندو)، «مجتبی عابدینی»(شمشیربازی)، «بهداد سلیمی» و «محمدرضا براری»(وزنه‌برداری)، «عادل غلامی» و «مجتبی میرزاجانپور»(والیبال)، «نوشاد عالمیان» و «نیما عالیمان»(پینگ‌پنگ) و «رضا یزدانی»، «حسن یزدانی»، «کمیل قاسمی» (کشتی) مازندرانی‌هایی هستند که حضورشان در مسابقات المپیک برزیل قطعی شده و می‌توان نام آن‌ها را به‌عنوان مسافران ریودوژانیرو رزرو کرد.

به گزارش مازند اسپرت؛امید بسیاری از ورزش دوستان مازندرانی برای کسب مدال به ایمن دلار مردان دوخته شده و از هم اکنون بسیاری از کارشناسان کسب حداقل ۴ مدال را توسط این ورزشکاران قطعی و مسلم می‌دانند. این جمع البته در روزهای باقیمانده تا آغاز المپیک ممکن است دچار تغییر شود و حداقل ۲ نفر دیگر به این فهرست افزوده شوند.شرایط کنونی نشان می‌دهد امید به المپیکی شدن «بشیر باباجان‌زاده» و «قاسم رضایی» بسیار زیاد است و احتمال فراوانی وجود دارد که این ۲ ورزشکار هم در رقابت‌های المپیک برای کاروان ایران به دنبال کسب افتخار باشند.

دیگر ورزشکار مازندرانی که برخی‌ها هنوز او را یکی از مدعیان رسیدن به المپیک برزیل می‌دانند، «سید احمد محمدی» کشتی‌گیر آزاد‌‌کار قائمشهری است. محمدی هر چند لیاقت حضور در این رقابت‌ها را داشت، اصرار کمیته فنی فدراسیون کشتی برای اعزام این ورزشکار مصدوم به چند رویداد بین‌المللی باعث شد محمدی نه تنها در این رقابت‌ها موفق به کسب عنوان درخوری نشود، بلکه فرصت کافی برای درمان نیز نداشته باشد و با پایی مصدوم، در انتظار معجزه برای اقبال دوباره کادر فنی تیم ملی در انتخاب نام وی به عنوان کشتی‌گیر المپیکی بماند.


نکته جالب توجه آن است که «میثم نصیری» رقیب مطرح شده برای «سید احمد محمدی» هنوز موفق به جلب نظر برخی از اعضای کمیته فنی نشده و آن‌ها با توجه به فاصله فنی فراوان این ۲ کشتی‌گیر، اصرار می‌کنند فدراسیون محمدی را به رقابت‌های المپیک اعزام کند.

 در هر صورت و فارغ از هر تصمیمی که کمیته فنی فدراسیون کشتی درباره محمدی بگیرد، تعداد المپیکی‌های مازندران در مقایسه با دوره گذشته رشد داشته و با وجود کمبودهای شدید مالی و اعتباری، مازندران با توجه به افزایش ورزشکاران المپیکی‌اش، در انتظار کسب مدال‌های بیشتر و خوش‌رنگ‌تر است. به جز کشتی و وزنه‌برداری که امیدهای اول کاروان ایران برای مدال‌آوری محسوب می‌شوند، نباید از قدرت و انگیره بالای برخی ورزشکاران آماده مازندرانی به سادگی گذشت.

شاید نوشاد و نیما عالمیان به دلیل رقابت نزدیک رقبای نامدار خود بخت زیادی برای مدال‌آوری نداشته باشند، اما «فرزان عاشورزاده» و «مجتبی عابدینی» از جمله مازندرانی‌هایی هستند که می‌توانند همه کارشناسان و ورزش دوستان کشور را با نتایج خود شگفت زده کنند.

 آن‌ها این فرصت را دارند که با ادامه دادن مسیر رو به رشد و پیشرفت خود، جایی در فهرست نام‌آوران و ورزشکاران همیشه جاویدان المپیک برای خود دست و پا کنند. دست پیدا کردن به این افتخارات پیش‌زمینه‌هایی هم دارد که ورزش مازندران از مدت‌ها پیش در پی رسیدن به آن و فراهم کردن مقدمات آن بود. به هر حال، همراهی قابل تحسین مسئولان استانی و به ویژه استاندار ورزش‌دوست مازندران، انگیزه و امید را در میان المپیکی‌های مازندرانی ایجاد کرده است و بر خلاف دوره‌های گذشته تفاوتی میان شعار و عمل مسئولان مازندرانی به وجود ندارد.