اشتیاق بانوان مازنی به آلیش/اسماعیلی:مثل کشتی آزاد مردان می شویم!

هر روز بر تعدادشان افزوده می شود و کم کم شمار بانوانی که می خواهند آلیش کار نامیده شوند زیاد است. آنها می دانند که در آلیش رو به جلو و در مسیر پیشرفت مازندران می توانند جایی برای خود بیابند و با امیدواری زیاد به تمرین می پردازند. به گزارش مازند اسپرت؛هدایت تیم کشتی […]

2535333هر روز بر تعدادشان افزوده می شود و کم کم شمار بانوانی که می خواهند آلیش کار نامیده شوند زیاد است. آنها می دانند که در آلیش رو به جلو و در مسیر پیشرفت مازندران می توانند جایی برای خود بیابند و با امیدواری زیاد به تمرین می پردازند.

به گزارش مازند اسپرت؛هدایت تیم کشتی آلیش مازندران با ستاره اسماعیلی است. جودوکای سابق و مربی فعال این رشته دیگر کاملا به آلیش گرایش پیدا کرده و آنقدر خوب و مسلط نشان داده که عضوی ثابت از کادر فنی تیم ملی است.

هر وقت که اردوهای ملی تعطیل می شود تمرینات تیم های استان شور و هیجان بیشتری با بازگشت اسماعیلی و ملی پوشان مازنی پیدا می کند.

ملیحه فضلی ستاره پیشین ووشوی ایران و جهان و زهرا یزدانی پدیده کشتی آلیش به همراه سمانه خجسته و با مربیگری ستاره اسماعیلی در اردوی تیم ملی هستند و تازه مونا اصغری دیگر چهره شناخته شده تیم مصدوم است و نمی تواند تمرین کند. سرمربی جوان تیم های کشتی آلیش بانوان مازندران می گوید: هفته ای نیست که بدون ورود حداقل یک خانم به آلیش بگذرد. رشد این رشته میان خانم های مازنی جالب است و الان شهرهای ساری، جویبار و بهشهر تمرینات اختصاصی را داشته و فعالیت خود را در آلیش آغاز کرده اند.

او که برای ایجاد علاقه در میان بانوان تلاش های زیادی داشته تاکید می کند: مطمئن باشید که در سال های آینده تعداد ملی پوشان استان بسیار زیاد خواهد بود. علاقه زیادی میان خانم های مازنی بوجود آمده و این گرایش زاید الوصف بواسطه توجهی است که هیات کشتی استان و در راس آن جناب ثمربخش دارند. خوشبختانه انتخاب خوب ایشان در بخش بانوان کشتی و ورود خانم عادله مقدم فر شرایط را تغییر داده و همه متفق و هم نظر هستیم تا آلیش بانوان استان را مثل کشتی آزاد مازندران سرآمد کنیم.

اسماعیلی ورود به این رشته را با توجه به میدان رقابتی که دارد اقدامی هوشمندانه توسط بانوان مشتاق به فعالیت در حوزه قهرمانی می داند و می گوید: فدراسیون کشتی سرمایه گذاری خوبی دارد و بچه های ملی پوش با رغبت تمرین می کنند. آلیش در استان های مختلف سازماندهی خوبی پیدا کرده که بیش از هر عامل دیگری به جدی گرفته شدن آن توسط فدراسیون کشتی بازمی گردد.

آلیش پر سر و صدا باعث شده تا ورزشکاران بانوی شاخص در دیگر رشته ها هم به این ورزش روی آورند. پس از ملیحه فضلی حالا یک ملی پوش سابق از دوچرخه سواری می خواهد شانس خود را آزمایش کند. صبا دماوندیان دوچرخه سوار سال های قبل تیم ملی که بابلسری است تازه ترین ورودی آلیش می باشد. اسماعیلی می گوید: استقبال می کنیم از حضور ورزشکارانی که با مرارت و اصول ورزش آشنا هستند و در واقع مسیر کمتری را برای تبدیل شدن به قهرمان طی می کنند. با کمال میل انتظار آنها را در تمرینات اختصاصی خود می کشیم تا کمک شان کنیم با فراگیری درست و به جای فنون آلیش بتوانند در مسیر صحیحی حرکت کنند.

آلیش بانوان در مازندران هر روز مخاطبان زیادتری پیدا می کند. این یک اتفاق خوب است تا قهرمانی های مازنی ها در بخش بانوان گسترش بیشتری بیابد.

photo_2017-03-17_17-59-24