با ریاست دکتر سجادی و به میزبانی فدراسیون جانبازان و معلولین نشست مشترک معاونان وزارتخانه با روسای فدراسیونهای ورزشی برگزار شد

نشست مشترک معاونان وزارتخانه با روسای فدراسیونهای ورزشی به ریاست معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان و در فدراسیون جانبازان و معلولین برگزار شد. به گزارش مازنداسپرت ” در این نشست که به ریاست دکتر نصرالله سجادی برگزار شد دکتر عبدالحمید احمدی معاون فرهنگی آموزش و پژوهش دکتر امیر رضا […]

DSC 4832نشست مشترک معاونان وزارتخانه با روسای فدراسیونهای ورزشی به ریاست معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان و در فدراسیون جانبازان و معلولین برگزار شد.

به گزارش مازنداسپرت ” در این نشست که به ریاست دکتر نصرالله سجادی برگزار شد دکتر عبدالحمید احمدی معاون فرهنگی آموزش و پژوهش دکتر امیر رضا خادم معاون حقوقی امور مجلس و هماهنگی امور استانها دکتر غلامرضا شعبانی بهار معاون توسعه ورزش همگانی بهرام افشار زاده مشاور وزیر و مدیر کل حوزه وزارتی و سایر مدیران کل و مسئولان وزارت ورزش و جوانان حضور داشتند.
دکتر سجادی در ابتدای این نشست از روسای فدراسیون هایی که در خرداد ماه موفقیت هایی کسب کرده بودند خواست تا گزارش مختصری در این خصوص ارائه کنند.
ابتدا سید مهدی هاشمی رییس فدراسیون تیراندازی با اشاره به اعزام تیم ملی به مسابقات فرانسه که شامل المپیکی ها می شد گفت: در این مسابقات در رشته تفنگ یک طلا و یک نقره و در رشته تپانچه یک نقره و یک برنز کسب کردیم و این مسابقات در حال پیگیری است که امیدواریم این موفقیت ها ادامه پیدا کند.
مرادی دبیر فدراسیون قایقرانی به میزبانی ایران از رقابتهای روئینگ کاپ یک در خرداد ماه اشاره کرد و گفت: بعد از انقلاب اسلامی اولین بار بود که میزبانی مسابقات به این مهمی را داشتیم که با پیشنهاد بنده مسابقات مسافت های سرعت هم به آن اضافه شد و مورد موافقت مسئولان فدراسیون جهانی نیز قرار گرفت.
رئیس فدراسیون ورزش های رزمی نیز گفت: در هفته گذشته با هماهنگی وزارت و کمیته ملی المپیک دبیر کمیته آسیا به ایران دعوت شد که به همراه ۴ دبیر کل خود در ایران حضور پیدا کرد و فدراسیون توانست سبکهای سنتی را تحت پوشش خود قرار دهد.
وی افزود: همچنین بنده به عنوان رئیس فدراسیون آسیا انتخاب شدم که این سمت ها برای شخص نیست و همه برای مجموعه فدراسیون می ماند.
داورزنی رئیس فدراسیون والیبال نیز گفت: بعد از ۱۳ دوره المپیک که والیبال در آن حضور دارد توانستیم برای اولین بار به این مسابقات صعود کنیم.
وی با اشاره به مسابقات لیگ جهانی والیبال گفت: فردا در اولین روز هفته اول این مسابقات با برزیل بازی داریم که با توجه به زمان کم استراحت بچه ها بازی بسیار سنگینی پیش رو داریم.
داورزنی گفت: ما امیر غفور و فرهاد قائمی را به دلیل مصدومیت در ایران نگه داشتیم. تیم ما سه بازی در برزیل انجام می دهد و بلافاصله برای انجام سه دیدار در هفته دوم به صربستان سفر می کند و سپس برای برگزاری هفته سوم مسابقات به میزبانی ایران به کشورمان باز می گردند.
وی با بیان اینکه مسابقات لیگ جهانی فرصتی برای آماده سازی هر چه بهتر تیمها به منظور حضور موفق در الپیک است گفت: خوشبختانه شرایط فرهاد قائمی که به دلیل فشار مسابقات ریه اش عفونت کرده بود رو به بهبود است و روز جمعه از بیمارستان مرخص می شود. قائمی ۶ کیلوگرم وزن کم کرده است و دو هفته استراحت خواهد داشت و او به مسابقات لیگ جهانی نمی رسد ولی امیدواریم برای مسابقات المپیک آماده شود.
وی در خصوص شرایط امیر غفور نیز گفت: غفور شرایط خوبی دارد و امیدواریم به هفته سوم لیگ جهانی برسد.
رئیس فدراسیون والیبال گفت: ما شرایط سخت و فشردگی مسابقات را می دانیم و انتظاری که از تیم در مسابقات لیگ جهانی داریم این است که تا حد توان خوب بازی کنند. ضمن اینکه تقابل لوزانو و ولاسکو مربیان فعلی و اسبق تیم ایران در این مسابقات جالب توجه خواهد بود.

اسکندری رییس فدراسیون بولینگ و بیلیارد و بولس گفت: هفته قبل تیم اسنوکر ایران مانند سال گذشته قهرمان آسیا شد.
وی افزود: در بیلیارد ۶ رشته مجزای آسیایی و جهانی داریم که سرآمد آنها اسنوکر است که خوشبختانه تیم ایران همیشه در این رشته موفق بوده است.
زارعی رییس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی نیز به صعود ۳ کوهنورد کشورمان به قله اورست اشاره کرد و افزود: عظیم قیچی ساز تا کنون ۱۳ قله مرتفع جهان را بدون کپسول اکسیژن فتح کرده که مورد توجه رسانه های خارجی قرار گرفته است.
مرادی رییس فدراسیون وزنه برداری نیز  میزبانی مسابقات جام فجر که حکم انتخابی المپیک داشت  را مورد توجه قرار داد و گفت: با حمایت وزارت توانستیم این مسابقات را در یک سطح بالا بعد از ۴۰ سال برگزار کنیم و رییس فدراسیون جهانی نیز برای دیدن این مسابقات به ایران آمد. همه کشورهای حاضر در این مسابقات رقیب ما بودند و این مسابقات نتایج خیلی خوبی برای ما داشت.
بنی تمیم دبیر فدراسیون کشتی نیز به  مسابقات کشتی آزاد جام جهانی آمریکا و قهرمانی ایران برای هفتمین بار و پنجمین بار متوالی اشاره کرد و افزود: تیم کشتی آزاد جوانان نیز با اقتدار قهرمان آسیا شد و تیم کشتی فرنگی جوانان نیز به مقام سوم آسیا دست یافت.
همچنین پولادگر رییس فدراسیون تکواندو گفت: آخرین تورنمت ما قبل از المپیک در یونان برگزار شد که بچه های موفق شدند در سه طلا و یک نقره از این مسابقات کسب کنند. امتیازات بازیکنان ۱۰ مرداد ماه شمارش می شود و جایگاه نفرات در مسابقات المپیک مشخص خواهد شد و این مسابقات اخیر که آخرین مسابقات ما قبل از المپیک بود در اضافه شدن امتیازات و کسب جایگاه بهتر در المپیک تاثیر مثبت دارد.
مهدی تاج رییس فدراسیون فوتبال نیز در این نشست به برگزاری فینال جام حذفی فوتبال در خرمشهر اشاره کرد و افزود: قرار است فینال این مسابقات به منظور ارج نهادن به مقاومت مردم و شهدای گرانقدر این شهر همیشه در خرمشهر برگزار شود. مدالهای قهرمانی نیز به شکل پلاک رزمندگان طراحی شده بود.
وی همچنین به آخرین رده بندی جهانی فدراسیون جهانی فوتبال اشاره کرد و گفت: در این رنکینگ ایران سه پله صعود داشت و همچنان در رده اول آسیا قرار دارد ضمن اینکه در فوتسال و فوتبال ساحلی نیز جیگاه بسیار خوبی در رنکینگ جهانی داریم.
در این نشست همچنین کوروش صبوریان مدیر کل ورزش و جوانان خراسان رضوی با توجه به اینکه شهر مشهد مقدس به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال ۲۰۱۷ انتخاب شده است تاریخچه ایسسکو ( پایتخت فرهنگ اسلامی) را بازگو کرد و اهداف و محورهای فعالیت این سازمان را شرح داد.
وی انتظارات و زمینه های همکاری و مشارکت استانها و فدراسیون ها را در مشهد ۲۰۱۷ عنوان کرد و افزود: ما باید از همه ظرفیتهای کشور برای معرفی مشهد به دنیای اسلام استفاده کنیم که ورزش یکی از مهمترین ظرفیتها برای معرفی مشهد است که از دوستان می خواهم ما را در این زمینه یاری کنند.
قمری رییس فدراسیون دوچرخه سواری نیز اعلام آمادگی کرد در صورت تامین منابع مسابقات جایزه بزرگ دوچرخه سواری را در مشهد برگزار می کنیم.
جعفری رییس فدراسیون ورزش روستایی و بازیهای بومی محلی نیز با بیان این که در زیر ساختهای ورزش قهرمانی بیشترین سهم را داریم گفت: جشنواره بازیهای بومی محلی با حضور پنج کشور در مریوان برگزار شد و مورد استقبال مردم قرار گرفت.
رییس فدراسیون ورزش کارگری نیز از برگزاری مسابقات کشوری کارگران در بهمن ماه سال جاری خبر داد.
سپس صفار زاده نماینده فدراسیون جانبازان و معلولین با اشاره به فعالیتهای ۵ ساله فدراسیون به گروه بندی معلولانی که در پوشش این فدراسیون هستند اشاره کرد و گفت: حدود ۴ میلیون جانباز و معلول در کشور داریم.
وی همچنین چهارچوب فعالیتهای ورزشی فدراسیون را تشریح کرد و گزارشی از کسب سهمیه پارالمپیک ورزشکاران این فدراسیون ارائه داد.