امیدواری فدراسیون وزنه‌برداری به تغییر تاریخ مسابقات جهانی برای حضور علی‌حسینی

  دبیر فدراسیون وزنه‌برداری از تلاش‌های این فدراسیون برای حضور سعید علی‌حسینی در مسابقات جهانی سال آینده خبر داد.   به گزارش مازند اسپرت حسین مقامی در پاسخ به این سوال که آیا انتظارات فدراسیون وزنه‌برداری در برگزاری مسابقات جام فجر برآورده شد، گفت: با توجه به اینکه این مسابقات به عنوان جایزه‌بزرگ و گزینشی المپیک بود تعدادی […]

 

خبرگزاری فارس: امیدواری فدراسیون وزنه‌برداری به تغییر تاریخ مسابقات جهانی برای حضور علی‌حسینی

دبیر فدراسیون وزنه‌برداری از تلاش‌های این فدراسیون برای حضور سعید علی‌حسینی در مسابقات جهانی سال آینده خبر داد.

 

به گزارش مازند اسپرت حسین مقامی در پاسخ به این سوال که آیا انتظارات فدراسیون وزنه‌برداری در برگزاری مسابقات جام فجر برآورده شد، گفت: با توجه به اینکه این مسابقات به عنوان جایزه‌بزرگ و گزینشی المپیک بود تعدادی از وزنه‌برداران که نیاز به حضور در دو رویداد برای کسب مجوز شرکت در المپیک را داشتند به میدان رفتند.

وی ادامه داد: برخی وزنه‌برداران مانند مرادی در هیچ رویدادی حضور نداشتند یا نفراتی مانند سلیمی و براری همچنین موسوی نیازمند حضور در یک رویداد دیگر بودند تا حائز شرایط حضور در المپیک شوند، به همین دلیل میدان خوبی بود که در آن شرکت کنند تا اگر از سوی کادر فنی برای حضور در المپیک انتخاب شدند مشکلی از این بابت نداشته باشند.

مقامی تصریح کرد: هاشمی، مولایی و کیانوش رستمی هم با نظر کادر فنی در این مسابقات شرکت کردند؛ مسابقات از نظر کیفی و سطح برگزاری و نتایجی که رقم خورد سطح قابل قبولی داشت به خصوص اینکه رکورد جهان در دسته ۸۵ کیلوگرم بعد از ۱۸ سال توسط کیانوش رستمی شکسته شد که افتخاری برای ورزش ایران است که یک ایرانی دیگر نامش در بین رکوردداران جهان ثبت شد.

دبیر فدراسیون وزنه‌برداری گفت: شاید اگر مسابقات در دهه فجر برگزار می‌شد کمیت و کیفیت بهتری داشت، اما به دلیل حضور برخی وزنه‌برداران با توجه به مصدومیت‌ها و محرومیت‌ها با تغییر تاریخ توانستیم بهره‌برداری بهتری از این مسابقات داشته باشیم.

مقامی درباره رایزنی‌ها با تاماش آیان رئیس فدراسیون جهانی وزنه‌‌برداری در خصوص علی‌حسینی برای حضور این وزنه‌بردار در مسابقات جهانی سال آینده گفت: صحبت‌هایی انجام دادیم؛ اینکه کاهش روزانه‌ای در محرومیت سعید ایجاد شود بسیار مشکل است، اما این تجربه را درباره سهراب مرادی داشتیم. فدراسیون هم تلاش زیادی کرد تا تخفیف بگیرد، اما قانون اجازه نداد. البته امیدواریم شرایطی فراهم شود تا تاریخ مسابقات چند روز تغییر کند تا شرایط حضور علی‌حسینی هم در مسابقات جهانی فراهم شود./فارس