الکسیس سانچز، پسر شیلیایی بر قله اروپا‎+تصاویر

الکسیس سانچز الکسیس الخاندرو سانچیز سانچز، ۱۸ روز بعد از اولین روز جهانی ایدز در ۱۹ دسامبر ۱۹۸۸ چشم به جهان گشود. او مهاجم تیم ملی شیلی و باشگاه آرسنال است. وی فوتبالش را از باشگاه کبرلو آغاز کرد و در سال ۲۰۰۶ به تیم اودینزه ایتالیا پیوست. الکسیس الخاندرو سانچیز سانچز، ۱۸ روز بعد […]

الکسیس سانچز

الکسیس سانچز

الکسیس الخاندرو سانچیز سانچز، ۱۸ روز بعد از اولین روز جهانی ایدز در ۱۹ دسامبر ۱۹۸۸ چشم به جهان گشود. او مهاجم تیم ملی شیلی و باشگاه آرسنال است. وی فوتبالش را از باشگاه کبرلو آغاز کرد و در سال ۲۰۰۶ به تیم اودینزه ایتالیا پیوست.

الکسیس سانچز


الکسیس الخاندرو سانچیز سانچز، ۱۸ روز بعد از اولین روز جهانی ایدز در ۱۹ دسامبر ۱۹۸۸ چشم به جهان گشود. او مهاجم تیم ملی شیلی و باشگاه آرسنال است. وی فوتبالش را از باشگاه کبرلو آغاز کرد و در سال ۲۰۰۶ به تیم اودینزه ایتالیا پیوست و بعد از بازی قرضی در تیم های کولو کولو و ریور پلاته پیوست و بعد از یک فصل به اودینزه ملحق شد. او با مبلغ ۲۵ میلیون پوند به بارسلونا پیوست و به گرانترین بازیکن تاریخ شیلی تبدیل شد.در سال ۲۰۱۴ سانچز ار بارسلونا راهی شمال لندن و تیم آرسنال شد. او با مبلغ ۳۵ میلیون پوند به دومین بازیکن گران باشگاه آرسنال بعد از مسعود اوزیل تبدیل شد. سانچز را سال ۲۰۰۶ بازی های ملی اش را آغاز کرد و در تاکنون در دو جام جهانی ۲۰۱۰ و ۲۰۱۴ و دو کوپا سال های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۵ حضور داشته است.او بعد از کلودویو براوو بیشترین بازی های ملی در شیلی را دارد.

الکسیس سانچز در شهر ۲۴٫۰۰۰ نفری شمال شیلی چشم به جهان گشود. سانچز در فقر، زندگی بسیار سختی داشت و در ۱۵ سال اول زندگی اش سه بار مهاجرت کرد. در سال ۲۰۰۱ او به سانتیاگو رفت تا در رده های پایین این شهر فوتبال بازی کند. او محصول رده های سنی باشگاه کبرلو است. در آن باشگاه با بازیکنانی چون ادوآردو وارگاس و آرانگوئیز هم بازی بود. در فبریه ۲۰۰۵ به تیم اصلی رسید جایی که سرمربی تیم ملی شیلی در جام جهانی ۱۹۹۸ ، نلسون آکوستا سرمربی تیم بود. اولین گلش را در ۱۸ مارچ و در برد ۲ بر ۱ مقابل کنسپشن به ثمر رساند.در ۱۶ سالگی در لیبرتادورس به میدان رفت و به جوانترین بازیکن تاریخ لیبرتادورس تبدیل شد.در پایان آن فصل با مبلغ ۱٫۷ میلیون پوند راهی اودینزه شد. سانچز در این تیم ۵۰ بازی کرد و ۱۲ گل به ثمر رساند.

اودینزه او را به دو تیم ریور پلاته و کولو کولو شیلی قرض داد. اولین بازی اش را در کولو کولو در ۲۳ جون ۲۰۰۶ انجام داد. بازی های خوبی که در آن تیم انجام داد باعث وب به ترکیب اصلی تیم راه پیدا کند. او در کنار بازیکنانی چون آرتورو ویدال و ماتیاس فرناندز در کولو کولو بازی می کرد. او در جام جهانی زیر ۲۰ سال به میدان رفت و علمکرد فوق العاده ای داشت و با تیم ملی شیلی به مقام سوم جهان رسید. در ۱۵ آگوست ۲۰۰۷ قراردادش با کولو کولو به پایان رسید و با قیمت ۷۰۰٫۰۰۰ دلار به تیم ریور پلاته پیوست.در تیم کولو کولو ۴۸ بار به میدان رفت و ۹ گل به ثمر رساند.

بعد از یک فصل در فوتبال آمریکا شمالی به تیم اودینزه ملحق شد و در ۱۴ سپتامبر سال ۲۰۰۸ اولین بازی اش را در سری آ در مقابل یوونتوس انجام داد هر چند که اودینزه بازی را با نتیجه ۱ بر ۰ واگذار کرد. چهار روز بعد در مقابل دورتموند اولین بازی اروپایی اش را انجام داد. در ۱۹ اکتبر اولیم گلش در سری آ در مقابل لچه به ثمر رساند. در فصل بعد سانچز به یکی از مهمترین بازیکنان اودینزه تبدیل شد. در فصل ۱۱-۲۰۱۰ به همراه دی ناتاله ۳۹ گل به ثمر رساندند. در همان سال از نظر کاربران سایت فیفا به عنوان آینده دارترین بازیکن جهان جلوتز از نیمار و گرت بیل انتخاب شد.در اودینزه ۱۱۲ بار به میدان رفت و برای این تیم ۲۱ گل به ثمر رساند.

در ۲۰ جولای ۲۰۱۱ با قراردادی ۲۶ میلیون یورویی به بارسلونا پیوست. اولین بازی اش را در دور رفت سوپر کاپ اسپانیا در مقابل رئال مادرید انجام داد. در بازی مصدوم شد و دو هفته بعد در بازی سوپر کاپ اروپا بازگشت. اولین گلش را در اولین بازی اش در لالیگا در مقابل ویارئال به ثمر رساند.  در ۱۴ فبریه ۲۰۱۲ اولین گل دوران حرفه ای اش را در لیگ قهرمانان اروپا در برد ۳ بر ۱ مقابل لورکوزن به ثمر رساند. در ۲۶ اکتبر ۲۰۱۳ تاریخی ترین لحظه وی در بارسلونا رقم خورد جایی که در بازی ال کلاسیکو به ضربه چیپ از پشت محوطه جریمه ، گل پیروزی بارسلونا را به ثمر رساند. سانچز در ۵ ژانویه ۲۰۱۴ اولین هتریکش را برای بارسلونا در مقابل الچه به ثمر رساند. الکسیس سانچز در بارسلونا ۱۴۱ بار به میدان رفت و ۴۷ گل برای کاتالان ها به ثمر رساند.

در ۱۰ جولای ۲۰۱۴ با قراردادی ۳۵ میلیون پوندی به آرسنال پیوست. اولین بازی اش را در ۲ اگوست ۲۰۱۴ در بازی مقابل بنفیکا در پیش فصل انجام داد. اولین گلش را در ۲۷ آگوست و در مسابقه مقابل بشیکتاش در پلی آف لیگ قهرمانان به ثمر رساند. در آپریل ۲۰۱۵ تنها آرسنالی بود که در میان نامزد های بهترین بازیکن لیگ برتر قرار گرفته بود و در نهایت به عنوان بهترین بازیکن جزیره از نگاه هواداران انتخاب شد. در پایان فصل به عنوان بهترین بازیکن فصل آرسنال انتخاب شد.

رده ملی
اولین بازی اش را در تیم ملی در مقابل نیوزلند در ۲۷ آپریل ۲۰۰۶ انجام داد. همزمان با تیم ملی زیر ۲۰ سال مدال برنز جهان را در کانادا برنده شد. در بازی مقابل سوئیس در ۷ سپتامبر ۲۰۰۷ اولین گل ملی اش را به ثمر رساند. او در جام جهانی ۲۰۱۰ جزو تیم پدیده شیلی بود و درخشش خاصی با کفش های زردش در سمت راست تیم ملی شیلی داشت و بارسلونا بعد از آن خواستار جذب وی شد.
در جام جهانی ۲۰۱۴ اولین گل شیلی در تورنومنت را به ثمر رساند.در بازی مقابل برزیل میزبان گل تساوی را به ثمر رساند اما در ضربات پنالتی ، پنالتی اش را از دست داد. در کوپا ۲۰۱۵ که در کشورش برگزار می شد به همراه شیلی به فینال رسید و در آن جا توانستند تیم ملی آرژانتین را شکست دهند.
الکسیس سانچز
افتخارات:

کولو کولو
 لیگ برتر شیلی ۲۰۰۶
آپرتورا ۲۰۰۷
ریور پلاته
لیگ برتر آرژانتین ۲۰۰۸
الکسیس سانچز
بارسلونا
لالیگا ۱۳-۲۰۱۲
کوپا دل ری ۱۲-۲۰۱۱
سوپر کاپ اسپانیا ۲۰۱۱-۲۰۱۳
سوپر کاپ اروپا ۲۰۱۱
جام باشگاه های جهان ۲۰۱۱
الکسیس سانچز
آرسنال
جام حذفی ۲۰۱۵
جام خیریه ۲۰۱۵-۰۹-۲۲

الکسیس سانچز

ملی
کوپا ۲۰۱۵
سومی جام جهانی زیر ۲۰سال

الکسیس سانچز

شخصی
بهترین بازیکن از نگاه هوادران لیگ برتر ۲۰۱۵
تیم منتخب لیگ برتر ۲۰۱۵
بازیکن فصل آرسنال ۲۰۱۵
بازیکن ماه سری آ فبریه ۲۰۱۱
بازیکن ماه لیگ برتر  اکتبر ۲۰۱۴