مسابقات تکواندو جام باشگاه‌های آسیا – امارات کسب ۲ مدال طلا، یک نقره و یک برنز توسط تکواندوکاران ایران در پایان روز اول

در پایان اولین روز از مسابقات جام باشگاه‌های تکواندوی آسیا، تیم شهرداری ورامین یک مدال طلا و یک مدال نقره بدست آورد و تیم لوازم خانگی کن نیز به یک طلا و یک برنز رسید.   به گزارش مازند اسپرت و به نقل از فدراسیون تکواندو، در پایان اولین روز از ششمین دوره جام باشگاه‌های آسیا در […]

در پایان اولین روز از مسابقات جام باشگاه‌های تکواندوی آسیا، تیم شهرداری ورامین یک مدال طلا و یک مدال نقره بدست آورد و تیم لوازم خانگی کن نیز به یک طلا و یک برنز رسید.

خبرگزاری فارس: کسب ۲ مدال طلا، یک نقره و یک برنز توسط تکواندوکاران ایران در پایان روز اول

 

به گزارش مازند اسپرت و به نقل از فدراسیون تکواندو، در پایان اولین روز از ششمین دوره جام باشگاه‌های آسیا در گروه مردان (G1) و اولین دوره جام باشگاه‌های آسیا در گروه زنان که از صبح امروز (پنجشنبه) به میزبانی شهر «شارجه» امارات آغاز شده بود، نمایندگان کشورمان موفق به کسب ۴ مدال رنگارنگ شدند.

در اولین روز این رقابت‌ها تکواندوکاران اوزان ۵۴- و ۸۰- کیلوگرم مردان و ۴۶- و ۵۳- کیلوگرم زنان برروی شیاپ چانگ رفتند که برای تیم شهرداری ورامین، علی پاکدین در وزن ۸۰- کیلوگرم طلا گرفت و مهدی اسحاقی در وزن ۵۴- کیلوگرم به مدال نقره رسید. برای تیم لوازم خانگی کن نیز بهاره ندرخانلو در وزن ۵۳- کیلوگرم طلایی شد و فاطمه آقابگلو در وزن ۴۶- کیلوگرم مدال برنز را به گردن آویخت.

اما فردا (جمعه، ۳۰ بهمن‌ماه) و در روز دوم، تکواندوکاران ۳ وزن ۶۳-، ۷۴- و ۸۷- کیلوگرم مردان و تکواندوکاران ۳ وزن ۵۷-، ۶۲- و ۷۳- کیلوگرم زنان برروی شیاپ چانگ می‌روند که در گروه مردان، ابوالفضل یعقوبی، سیداحمد خسروفر و جلال خدامی برای تیم شهرداری ورامین رقابت می کنند و در گروه زنان، فاطمه اموری، فاطمه روحانی و فاطمه مصطفایی برای تیم لوازم خانگی کن و سعیده وکیلی، مهسا جدی و شکرانه ایزدی برای تیم کوروش مبارزه خواهند کرد.

* ترکیب تیم شهرداری ورامین در گروه مردان:
وزن ۵۴- کیلوگرم: مهدی اسحاقی
وزن ۵۸- کیلوگرم: سیدمهران قوام
وزن ۶۳- کیلوگرم: ابوالفضل یعقوبی
وزن ۶۸- کیلوگرم: بهنام اسبقی
وزن ۷۴- کیلوگرم: سیداحمد خسروفر
وزن ۸۰- کیلوگرم: علی پاکدین
وزن ۸۷- کیلوگرم: جلال خدامی
وزن ۸۷+ کیلوگرم: مرتضی شیری

سرمربی: پیام خانلرخانی
مربی: هاشم زنگنه
کمک مربی: حمیدرضا بیات
سرپرست: سیدحسن میر

* ترکیب تیم لوازم خانگی کن در گروه زنان:
وزن ۴۶- کیلوگرم: فاطمه آقابگلو
وزن ۴۹- کیلوگرم: فاطمه مداحی
وزن ۵۳- کیلوگرم: بهاره ندرخانلو
وزن ۵۷- کیلوگرم: فاطمه اموری
وزن ۶۲- کیلوگرم: فاطمه روحانی
وزن ۶۷- کیلوگرم: هانیه اخلاقی
وزن ۷۳- کیلوگرم: فاطمه مصطفایی
وزن ۷۳+ کیلوگرم: نفیسه رنگرززاده

سرمربی: مرجان نریمانی
مربی: آزاده یاسایی
کمک مربی: نیلوفر صفریان و زهرا لشکری

* ترکیب تیم کوروش در گروه زنان:
وزن ۴۶- کیلوگرم: –
وزن ۴۹- کیلوگرم: سپیده صفری
وزن ۵۳- کیلوگرم: –
وزن ۵۷- کیلوگرم: سعیده وکیلی
وزن ۶۲- کیلوگرم: مهسا جدی
وزن ۶۷- کیلوگرم: پریسا فرشیدی
وزن ۷۳- کیلوگرم: شکرانه ایزدی
وزن ۷۳+ کیلوگرم: مریم سهرابی

سرمربی: ریحانه زین العابدین

* باتوجه به اینکه تیم کوروش صبح امروز (پنجشنبه) راهی این مسابقات شد، دو تکواندوکار وزن اول و سوم این تیم حضور در این رقابت‌ها را از دست دادند.

در این رقابت ها هر کشور می‌تواند در گروه مردان ۲ تیم و در گروه زنان ۲ تیم را داشته باشد و کشور میزبان مجاز به داشتن ۴ تیم در گروه مردان و ۴ تیم در گروه زنان است. این دوره از پیکارها در ۸ وزن جهانی برگزار می شود و هر وزن کشی یک امتیاز، هر برد انفرادی بازیکنان یک امتیاز، هر مدال طلا ۷ امتیاز، هر مدال نقره ۳ امتیاز و هر مدال برنز یک امتیاز برای باشگاهها در پی خواهد داشت و در پایان مجموع امتیازات، تیم های اول تا سوم را مشخص خواهد کرد.

این پیکارها G1 است و در گروه مردان کسب مدال طلا، نقره و برنز به ترتیب ۱۰، ۶ و ۳٫۶ امتیاز را برای ورزشکاران در رنکینگ فدراسیون جهانی تکواندو در پی خواهد داشت.

گفتنی است؛ در روز سوم و پایانی این پیکارها (شنبه، اول اسفندماه) هوگوپوشان اوزان ۶۸-، ۵۸- و ۸۷+ کیلوگرم مردان و ۴۹-، ۶۷- و ۷۳+ کیلوگرم زنان مسابقه می‌دهند./فارس