بارقی چهارمین دو و میدانی کار المپیکی ایران شد

محمد حسین ابارقی چهارمین سهمیه دو و میدانی ایران در بازی های المپیک ۲۰۱۶ ریو را به دست آورد. به گزارش مازند اسپرت:مرحله نهایی دوی ۲۰۰ مترجام کازانف صبح امروز (یکشنبه) برگزار شد و ابارقی با ثبت رکورد ۲۰ ثانیه و ۴۷ صدم ثانیه علاوه بر کسب مدال طلا و شکستن رکورد ایران، سهمیه حضور […]

محمد حسین ابارقی چهارمین سهمیه دو و میدانی ایران در بازی های المپیک ۲۰۱۶ ریو را به دست آورد.

به گزارش مازند اسپرت:مرحله نهایی دوی ۲۰۰ مترجام کازانف صبح امروز (یکشنبه) برگزار شد و ابارقی با ثبت رکورد ۲۰ ثانیه و ۴۷ صدم ثانیه علاوه بر کسب مدال طلا و شکستن رکورد ایران، سهمیه حضور در بازی های المپیک و مسابقات قهرمانی جهان را نیز از آن خود کرد.

این نخستین سهمیه ایران در دوی ۲۰۰ متر تاریخ بازی های المپیک است.

رکورد ۲۰۰ متر ایران پیش از این با ۲۰ ثانیه و ۶۷ صدم ثانیه در اختیار خود ابارقی بود.

دوندگان برای کسب سهمیه المپیک در این ماده باید ۲۰۰ متر را در کمتر از ۲۰ ثانیه و ۵۰ صدم ثانیه بدوند.

ایران در این ماده سه دونده دیگر هم داشت که رضا قاسمی با ۲۰ ثانیه و ۶۸ صدم ثانیه، مهدی زمان با ۲۰ ثانیه و ۷۶ صدم ثانیه و سجاد هاشمی با ۲۰ ثانیه و ۸۳ صدم ثانیه در رتبه های دوم تا چهارم قرار گرفتند.

دیروز و در نخستین روز این مسابقات رضا قاسمی و حسن تفتیان در دوی ۱۰۰ متر و لیلا رجبی در پرتاب وزنه سه سهمیه المپیک برای ایران به دست آورده بودند.

احمد فرود در دوی پنج هزار متر آخرین نماینده ایران در این دوره از رقابت ها است.

پیش از این احسان روزبهانی در بوکس و حسین عسگری در دوچرخه سواری سهمیه المپیک ریو را کسب کرده بودند و با این ۴ سهمیه تعداد نماینده های ایران در المپیک ریو فعلا به ۶ نفر رسید.

مسابقات دوومیدانی جام کازانف از دیروز در الماتی قزاقستان آغاز شده است و ایران با ۱۱ دونده در این رقابت ها حضور دارد.

منبع:ايرنا