کانو به عنوان ماده المپیکی به توجه بیشتری نیاز دارد اقلیمی: در کانو پشتوانه‌ای برای تیم ملی نداریم/توجه به کار پایه مهمترین دغدغه است

سرمربی تیم ملی کانوی ایران می‌گوید در این رشته پشتوانه‌ای برای آینده نداریم و لازم است استعدادیابی صورت بگیرد.   به گزارش مازند اسپرت الیاس اقلیمی در گفت‌وگویی گفت:، با اشاره به آغاز اردوی کانو برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان زیر ۲۳ سال و جوانان در سال آینده، گفت: پس از مسابقات قهرمانی کشور نفرات برتر […]

سرمربی تیم ملی کانوی ایران می‌گوید در این رشته پشتوانه‌ای برای آینده نداریم و لازم است استعدادیابی صورت بگیرد.

خبرگزاری فارس: اقلیمی: در کانو پشتوانه‌ای برای تیم ملی نداریم/توجه به کار پایه مهمترین دغدغه است

 

به گزارش مازند اسپرت الیاس اقلیمی در گفت‌وگویی گفت:، با اشاره به آغاز اردوی کانو برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان زیر ۲۳ سال و جوانان در سال آینده، گفت: پس از مسابقات قهرمانی کشور نفرات برتر را به اردو دعوت کردیم. ۱۰ قایقران دعوت شدند که هم انگیزه‌ای برای فعالیت بیشتر هیات‌ها باشد و هم از بین آنها بهترین نفرات را برای مراحل بعدی انتخاب کنیم.

اقلیمی در خصوص شرایط آمادگی شاگردانش اظهار داشت: نفرات خوبی در اردو حاضر هستند اما در رشته کانو نیاز به جذب جوانان بیشتری است تا پشتوانه خوبی برای آینده داشته باشیم.

وی با اشاره به فرصت زیادی که تا بازی های آسیایی ۲۰۱۸ و انتخابی المپیک ۲۰۲۰ باقی مانده خاطرنشان کرد: فکر می‌کنم مهمترین مسئله کانوکانادایی نبود پشتوانه برای تیم ملی است و باید با همکاری هیات‌ها و برگزاری دوره‌های استعدادیابی، افرادی که پتانسیل حضور چندین ساله در مسابقات رده سنی جوانان را داشته باشند جذب کنیم.

سرمربی تیم ملی کانوکانادایی خواستار نگاه ویژه به این رشته شد و عنوان کرد: کانو به عنوان یکی از ماده المپیکی قایقرانی نیاز به توجه بیشتری دارد. این مسئله با توجه به توانایی جسمی و فیزیولوژیکی ایرانی‌ها اهمیت بیشتری پیدا می‌کند چرا که ما می‌توانیم در استان‌های مختلف، جوانانی را در رشته کانو پرورش دهیم که بتوانند در بالاترین سطوح رقابت کنند.

وی توجه به کار پایه‌ای در کانو را مهمترین دغدغه خود خواند و تاکید کرد: شناسایی افراد مستعد و تشکیل تیم نوجوانان کاری ضروری است که باید با سرعت بیشتری پیگیری شود. خوشبختانه مسئولین فدراسیون و رئیس کمیته آبهای آرام دید خوبی نسبت به این مسئله دارند و امیدوارم با همکاری استان‌ها بتوانیم تیم خوبی تشکیل دهیم تا پشتوانه‌ای برای ملی‌پوشان فعلی در رده‌های مختلف سنی باشند.

اقلیمی در پایان در خصوص روند فعلی تمرینات تیم ملی کانو عنوان کرد: تمرینات فعلی ما بیشتر در بخش استقامتی و قدرتی است. در مراحل بعدی، بهترین نفرات در اردو باقی می مانند و تمرینات نیز به صورت تخصصی و تکنیکی دنبال خواهد شد./فارس