دومین دور بازی‌های جهانی عشایر در «بیشکک» برگزار می‌شود

مقدمات برگزاری دومین دور بازی‌های جهانی عشایر طی مراسمی رسمی در بیشکک کلید خورد.   به گزارش مازند اسپرت در بیشکک، شب گذشته مراسم رسمی آماده‌سازی دور دوم بازی‌های جهانی عشایر در محل رستوران «آلاتو» در پایتخت قرقیزستان برگزار شد. در این مراسم «خدای برگن» معاون نخست وزیر قرقیزستان، «صفر ایساکوف» معاون رئیس نهاد ریاست جمهوری، سفرا و […]

مقدمات برگزاری دومین دور بازی‌های جهانی عشایر طی مراسمی رسمی در بیشکک کلید خورد.

خبرگزاری فارس: دومین دور بازی‌های جهانی عشایر در «بیشکک» برگزار می‌شود

 

به گزارش مازند اسپرت در بیشکک، شب گذشته مراسم رسمی آماده‌سازی دور دوم بازی‌های جهانی عشایر در محل رستوران «آلاتو» در پایتخت قرقیزستان برگزار شد.

در این مراسم «خدای برگن» معاون نخست وزیر قرقیزستان، «صفر ایساکوف» معاون رئیس نهاد ریاست جمهوری، سفرا و دیپلمات‌های خارجی مقیم بیشکک، حامیان مالی بالقوه، تجار، نمایندگان سازمان‌های بین‌المللی در بیشکک، سران سازمان‌های دولتی، جامعه ورزشی و نمایندگان رسانه‌های جمعی حضور داشتند.

در این جلسه برندگان دور نخست این رقابت‌ها ضمن اشاره به اهمیت ویژه این بازی‌ها در آینده ورزش‌های سنتی قرقیزستان، بر کسب موفقیت و افزایش محبوبیت بازی‌های عشایری در این کشور تأکید کردند.

«صفر ایساکوف» معاون رئیس نهاد ریاست جمهوری قرقیزستان نیز در سخنان خود در این مراسم اظهار داشت: این بازی‌ها برای اوایل پاییز ۲۰۱۶ در ساحل دریاچه «ایسیک‌کول» برنامه‌ریزی شده است.

در این مراسم همچنین یک فیلم کوتاه در مورد تغییرات برنامه‌ریزی شده در «چولپان آتا» جایی که قرار است دور دوم بازی‌های عشایری برگزار شود، نشان داده شد.

این مراسم با اجرای موسیقی سنتی توسط استادان هنر قرقیزستان به پایان رسید.

/فارس