آشنایی با تیم‌های حاضر در یورو ۲۰۱۶ استفاده از تجربیات بین‌المللی‌، پل صعود سوئیس از گروه اول

تیم ملی فوتبال سوئیس می‌کوشد از تجربیات بین‌المللی ارزشمندی که در سال‌های اخیر کسب کرده‌ برای صعود از گروه یک در کنار میزبان و دو رقیب دیگر استفاده کند.   به گزارش مازند اسپرت؛ در سوئیس کارشناسان فوتبال معتقدند رشد خیره‌کننده این رشته ورزشی از سال ۱۹۹۴ آغاز شد که تیم ملی این کشور اروپایی بعد از […]

تیم ملی فوتبال سوئیس می‌کوشد از تجربیات بین‌المللی ارزشمندی که در سال‌های اخیر کسب کرده‌ برای صعود از گروه یک در کنار میزبان و دو رقیب دیگر استفاده کند.

خبرگزاری فارس: استفاده از تجربیات بین‌المللی‌، پل صعود سوئیس از گروه اول

 

به گزارش مازند اسپرت؛ در سوئیس کارشناسان فوتبال معتقدند رشد خیره‌کننده این رشته ورزشی از سال ۱۹۹۴ آغاز شد که تیم ملی این کشور اروپایی بعد از سال‌های زیادی، توانست عاقبت برای حضور در جام جهانی انتخاب شود.

 بعد از آن دوره فوتبال در کشوری که محل سازماندهی فیفا و یوفا است و در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل، سوئیسی‌ها که توسط اوتمار هیتسفلد، مربی نامدار آلمانی هدایت می‌شدند، برای سومین مرتبه به مرحله پایانی این مسابقات راه یافتند.

سوئیس برای حضور در مرحله نهایی یورو ۲۰۱۶ بعد از پشت سرگذاشتن مشکلات اولیه توانست امکان راهیابی به مسابقاتی که  در اواخر بهار در فرانسه آغاز خواهد شد، را بدست آورد.

این تیم اروپایی بعد از ۳ شکست موفق شد در گروه E بعد از انگلیس در رده دوم جای گرفته و مجوز حضور در مسابقات را کسب کند.

*سابقه در اروپا

تیم ملی فوتبال سوئیس در مرحله نهایی و مقدماتی ادوار گذشته جام ملت‌‌ها، ۱۰۱ بازی انجام داده که ۴۰ مرتبه برنده شده و ۳۷ مرتبه نیز باخته، ضمن آنکه ۲۴ تساوی را در کارنامه‌اش ثبت کرده است.

از این تعداد مسابقه البته ۹ بازی در مرحله نهایی یوروها بوده که یک برد،  2 تساوی و ۶ باخت نیز کسب کرده است.

*پیکارهای بیادماندنی سوئیس

سال ۲۰۰۸: سوئیس ۲- پرتغال صفر، مرحله گروهی یورو

سال ۱۹۹۶: انگلیس یک – سوئیس یک، مرحله گروهی یورو

سال ۱۹۶۷:‌سوئیس ۷ – رومانی یک، مرحله مقدماتی جام ملت‌هایی ۱۹۶۸

*سابقه سوئیس در دوره‌های قبلی

سال ۱۹۶۴:‌مرحله مقدماتی

سال ۱۹۶۸: مرحله مقدماتی

سال ۱۹۷۲: مرحله مقدماتی

سال ۱۹۷۶: مرحله مقدماتی

سال ۱۹۸۰ک: مرحله مقدماتی

سال ۱۹۸۴: مرحله مقدماتی

سال ۱۹۸۸:مرحله مقدماتی

سال ۱۹۹۲:‌مرحله مقدماتی

سال ۱۹۹۶: مرحله گروهی یورو

سال ۲۰۰۰: مرحله مقدماتی

سال ۲۰۰۴: مرحله گروهی یورو

سال ۲۰۰۸: مرحله گروهی یورو

سال ۲۰۱۲:مرحله مقدماتی

*همگروهی‌ها

تیم ملی فوتبال سوئیس در گروه یک یورو با فرانسه، میزبان مسابقات، رومانی و آلبانی همگروه است. سوئیسی‌ها برای گذر از گروه و راهیابی به مرحله بعد مسابقات یورو، بااستفاده از تجربیات بین‌المللی سال های اخیر می‌توانند شرایطی خوب برای راهیابی به دور بعد مسابقات فراهم کنند.

*آشنایی با مربی

هدایت تیم ملی فوتبال سوئیس برعهده ولادیمیر پتکوویچ، مربی ۵۲ ساله است.  مربی که اصلیتی کروات داشته اما اکنون ملیت سوئیسی دارد.

وی در دوران جوانی و زمانی که فوتبال بازی می‌کرد، به عنوان هافبکی هجومی ‌بازی در تیم‌های ساریووا، رودار لیبویا، کوپر، چور، اف.ث سیون، مارتیگنی اسپورتس، بلین‌زونا و لوکارنم را تجربه کرد.

در سال ۱۹۹۹ در سن ۳۶ سالگی به کار خود به عنوان بازیکن خاتمه داد. البته در آخرین فصل حضورش به عنوان مربی نیز فعالیت کرد. پس از آن در تیم‌‌های آگونو، لوگانو، یانگ بویز، لاتزیو کار کرد تا اینکه بعد از جام جهانی ۲۰۱۴ و با بازنشسته‌شدن اوتمار هیتسفلد به عنوان سرمربی تیم ملی سوئیس برگزیده شد./فارس