دیدار دوستانه تیم های فوتبال برزیل و آرژانتین لغو شد

به گزارش مازند اسپرت: به گزارش آسوشیتدپرس، لغو این دیدار از پیامدهای تحقیقات فساد در مورد فیفا محسوب می شود. رییس شرکت تدارکات تیم ملی آرژانتین گفت که این مسابقه به علت بازداشت خانگی دو بازرگان آرژانتینی لغو شده است. این دو بازرگان مالک شرکت بازاریابی فول پلی هستند که حق برگزاری این دیدار را […]

به گزارش مازند اسپرت: به گزارش آسوشیتدپرس، لغو این دیدار از پیامدهای تحقیقات فساد در مورد فیفا محسوب می شود.

رییس شرکت تدارکات تیم ملی آرژانتین گفت که این مسابقه به علت بازداشت خانگی دو بازرگان آرژانتینی لغو شده است. این دو بازرگان مالک شرکت بازاریابی فول پلی هستند که حق برگزاری این دیدار را در اختیار دارد. وزارت دادگستری آمریکا در ماه مه علیه این دو تن کیفرخواست صادر کرده بود.

آمریکا در جریان تحقیقات گسترده خود در مورد ادعای رشوه، پولشویی علیه ۱۴ مقام فوتبال و بازاریابی ورزش را کیفرخواست صادر کرد.

قرار بود این دیدار دوستانه موسوم به سوپرکلاسیک که دربی آمریکا محسوب می شود، روز پنجم سپتامبر در سانفرانسیسکو برگزار شود.

گیلرمو توفونی مسئول شرکت ورلد ایلون گفت: احتمال برگزاری این دیدار همچنان وجود دارد، اما نه با مشارکت شرکت فول پلی.

وی افزود: ما در تلاش هستیم این بازی در آمریکا انجام شود، اما سوپرکلاسیک خوانده نخواهد شد، چرا که این نام به شرکت فول پلی تعلق دارد.

سال گذشته این مسابقه در پکن برگزار شد. اما در سال ۲۰۱۳ به علت اینکه دو تیم خود را برای جام جهانی آماده می کردند برگزار نشد.

توفونی گفت: مامنتظر پاسخ کنفدراسیون فوتبال برزیل هستیم. آرژانتین می خواهد بازی کند، اما این امر بستگی به برزیل دارد.

کنفدراسیون برزیل اعلام کرد برگزاری این دیدار هیچ گاه بطور رسمی اعلام نشده است، به همین علت نمی تواند در مورد لغو آن اظهار نظر کند. هنوز مشخص نیست که آیا برزیل در این تاریخ با تیم دیگری بازی خواهد کرد یا خیر.

فدراسیون فوتبال آرژانتین نیز اخیرا اعلام کند خبر لغو این بازی را نمی تواند رسما اعلام کند. اما یک منبع مطلع که خواست نامش فاش نشود، گفت: این بازی لغو شده است.

این دو کشور دیدارهای دوستانه ای برای روز هشتم سپتامبر در آمریکا دارند. آرژانتین مقابل مکزیک در دالاس و برزیل مقابل آمریکا در بوستون بازی می کند.

منبع:ايرنا