جزئیات قرارداد ۱۰۰ میلیاردی فوتبال که انگار یک ریال نمی ارزد!

مازند اسپرت :جزئیات قرارداد ۱۰۰ میلیاردی فوتبال که انگار یک ریال نمی ارزد! ورزش > لیگ برتر – شرکتی که برای تبلیغات محیطی با فدراسیون فوتبال قرارداد بسته بود از پرداخت پول فصل دوم این قرارداد سرباز زده است. به گزارش مازند اسپرت ؛ شرکت ایران نوین بر اساس نامه ای که اعضای هیات رئیسه سازمان لیگ […]

مازند اسپرت :جزئیات قرارداد ۱۰۰ میلیاردی فوتبال که انگار یک ریال نمی ارزد!

ورزش > لیگ برتر – شرکتی که برای تبلیغات محیطی با فدراسیون فوتبال قرارداد بسته بود از پرداخت پول فصل دوم این قرارداد سرباز زده است.

به گزارش مازند اسپرت ؛ شرکت ایران نوین بر اساس نامه ای که اعضای هیات رئیسه سازمان لیگ در جلسه عصر دوشنبه گذشته شان با مدیران باشگاه های لیگ برتری اعلام کردند ، خواسته یا ۵۰ درصد سال دوم قرارداد این شرکت بر اساس دو بند ۱۰ و ۱۴ قرداد منعقده شان با فدراسیون فوتبال کسر شود یا اینکه از ادامه همکاری با فدراسیون فوتبال انصراف دهند. این نکاتی است که امیر عابدینی بعد از همان نشست درباره شان سخن گفته و طاهری مدیر باشگاه پرسپولیس هم این نکات را تائید کرده است.
طبق قراردادی که سال قبل بین این شرکت تبلیغاتی و سازمان لیگ برتر فدراسیون فوتبال به امضا رسید، قرار بود ایران نوین نماینده انحصاری تبلیغات محیطی فوتبال برای سال اول ۶۰ میلیارد به سازمان لیگ پرداخت کند و امسال هم ۱۰۰ میلیارد تومان. سال گذشته به خاطر عدم پخش نشدن ۳ هفته از بازی های لیگ برتر، ایران نوین به شدت به سازمان لیگ اعتراض کرد و حتی مسئولان این شرکت گفتند برندهای معتبر قراردادشان را به همین بهانه با آنها فسخ کردند. در پایان، این شرکت توانست تخفیفی ۲۳ میلیارد تومانی از فدراسیون بگیرد و در چند قسط، مابقی پول ها را پرداخت کند. یعنی آنها از ۶۰ میلیارد توافق شده بر اساس اعلام رسمی مهدی تاج ، ۳۷ میلیارد تومان به فوتبال دادند .
طبق قرارداد امسال آنها باید ۱۰۰ میلیارد تومان پرداخت می کردند ولی تا این لحظه یک ریال هم پول نداده اند. این جمله را مسئولان سازمان لیگ در نشست عصر دوشنبه شان با مدیران لیگ برتری گفته اند. آنها به ۱۶ مدیر تیم های لیگ برتری و میران شان گفتند دو هفته قبل بود که شفیعی رئیس شرکت ایران نوین در نامه ای به فدراسیون فوتبال اعلام کرد نمی تواند امسال پول تبلیغات محیطی را بدهد چراکه تحریم ها به شدت این شرکت را دچار مشکل کرده است. او در نامه اش به دو بند از قرارداد با فدراسیون فوتبال اشاره کرده است. بندهایی که حتی مدیران لیگ برتری هم از وجودشان اطلاعی نداشتند. بند دهم قرارداد که اشاره دارد در شرایط ایجاد شرایط ویژه و غیر مترقبه امکان فسخ قرارداد وجود دارد. بند چهاردهم هم به شرایط ویژه اقتصادی مثل لغو قراردادهای خارجی بر اثر تحریم ها اشاره دارد. البته شرکت ایران نوین قراردادش را درست در دل تحریم ها و بعد از شرکت در مناقصه رسمی با فدراسیون فوتبال بسته و در سال ۹۳ که این قرارداد امضاء شده ، کشور به مراتب شرایطی دشوار تر از امروز را داشته است.
حتی او در جلسه ای با حضور کفاشیان و اعضای هیات رئیسه سازمان لیگ حاضر شد که در آن جلسه تاکید کرد باید به آنها ۵۰ درصد تخفیف بدهند. پس از جلسه ای که مسئولان سازمان لیگ و مدیران باشگاهها داشتند، طرفین به این نتیجه رسیدند که تخفیفی ندهند و پول را از ایران نوین بگیرند. کمیته ای ۵ نفره برای رسیدگی به این قرارداد در سازمان لیگ مشغول به کار شده است. امیر عابدینی ، محمدرضا ساکت ، پندار توفیقی ، منصور قنبرزاده و علی اکبر طاهری اعضای این کمیته ۵ نفره را تشکیل می دهند. آنها باید این قرارداد را به سرانجام برسانند. قراردادی که تا امروز و در پایان هفته دوازدهم لیگ برتر باید رقمی بالغ بر ۴۰ میلیارد تومان برای فدراسیون فوتبال آورده به همراه می داشت اما پولی به سازمان لیگ نرسانده است.یکی از راهکارهایی که این کمیته برای رسیدن فوتبال به حقش پیگیری می کند ، موضوع شکایت قضایی است که سال قبل هم از سوی مهدی تاج عنوان شده بود و رئیس سازمان لیگ گفته بود هرجایی که این شرکت به تعهداتش عمل نکند ، ناچار به شکایت قضایی هستیم.
خبرآنلاین برای شنیدن مواضع شرکت ایران نوین ، چند بار متوالی با دپارتمان ارتباط با رسانه های این شرکت تماس گرفت و درحالی که به صورت غیر رسمی ، این شرکت نوشتن چنین نامه ای که روز دوشنبه گذشته از سوی شان در جلسه سازمان لیگ با مدیران مطرح شده را رد کردند ، خواستند تا در این باره بار دیگر از مسئولان سازمان لیگ سئوال شود!