اختلاس یک عضو فدراسیون جهانی دوومیدانی از قرارداد با نایک

یکی از اعضای فدراسیون جهانی دوومیدانی به جرم اختلاس از قرارداد با نایک خانه‌اش توسط پلیس کنیا مورد بازرسی قرار گرفت. به گزارش مازند اسپرت ؛ دیوید اوکیو یکی از اعضای فدراسیون جهانی دوومیدانی که به ممنوعیت فعالیت فدراسیون دوومیدانی روسیه رأی داد، پس از سوء استفاده مالی از نایک، خانه‌اش توسط پلیس کنیا مورد […]

یکی از اعضای فدراسیون جهانی دوومیدانی به جرم اختلاس از قرارداد با نایک خانه‌اش توسط پلیس کنیا مورد بازرسی قرار گرفت.

خبرگزاری فارس: اختلاس یک عضو فدراسیون جهانی دوومیدانی از قرارداد با نایک

به گزارش مازند اسپرت ؛ دیوید اوکیو یکی از اعضای فدراسیون جهانی دوومیدانی که به ممنوعیت فعالیت فدراسیون دوومیدانی روسیه رأی داد، پس از سوء استفاده مالی از نایک، خانه‌اش توسط پلیس کنیا مورد بازرسی قرار گرفت. کمیسیون اخلاق فدراسیون جهانی دوومیدانی این موضوع را تایید کرده است.

اوکیو نایب‌رئیس فدراسیون دوومیدانی کنیا، متهم شده که از قرارداد مالی بین فدراسیون ملی و همچنین حمایت‌گر آمریکایی پول‌هایی را برداشته است.

پلیس کنیا گزارش کرده که رئیس و خزانه‌دار این فدراسیون نیز در این اتهامات شریک هستند.

The Sunday Times که این اظهارات را منتشر کرده، اعلام کرده ۷۰۰ هزار دلار اختلاس شده است. این موضوع از سال ۲۰۰۳ وقتی نایک اسپانسر دوومیدانی کنیا شد، صورت گرفت. نایک قرارداد ۴ ساله‌ای را نیز از سال ۲۰۱۳ به مبلغ ۵ میلیون دلار به امضا رسانده است.

به گزارش مازند اسپرت ؛ روز جمعه فدراسیون جهانی دوومیدانی، فدراسیون روسیه را تعلیق کرد و اوکیو یکی از ۲۲ نفری است که رأی موافق داد.