آلمان از ایران یاد می گیرد! (عکس)

مرسوم است تمام تیم های معتبر ملی دنیا از پیراهن های خود در مراسمی خاصی رونمایی می کنند درست مثل تیم ملی آلمان . به گزارش مازند اسپرت:  قهرمان جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل طبق روال هر سال پیراهن های جدید خود را که شرکت معتبر آدیداس طراحی کرده بود چند روز قبل با برتن کردن […]

مرسوم است تمام تیم های معتبر ملی دنیا از پیراهن های خود در مراسمی خاصی رونمایی می کنند درست مثل تیم ملی آلمان .

به گزارش مازند اسپرت:  قهرمان جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل طبق روال هر سال پیراهن های جدید خود را که شرکت معتبر آدیداس طراحی کرده بود چند روز قبل با برتن کردن ستاره هایش به معرض نمایش گذاشت تا مراحل فروش و کسب درآمد از طریق فروش این البسه برای فدراسیون فوتبال آلمان و اسپانسر البسه اش آغاز شود. نکته جالب در خصوص رونمایی از البسه جدید پیراهن آلمان این است که در این کشور هیچ مقام مسئولی در کار فدراسیون و تصمیمش برای همکاری با اسپانسر دخالت نمی کند و همواره هر تصمیمی که گرفته می شود نیز مورد تایید همگان قرار می گیرد درست برخلاف ایران که فدراسیون فوتبالش برای انتخاب اسپانسر باید به همه پاسخ بدهد.


همین چند هفته قبل بود که موضوع قرارداد فدراسیون فوتبال با شرکت آل اشپورت و همچنین قرارداد جداگانه کارلوس کی روش به سوژه جنجالی فوتبال ایران تبدیل شد آن هم در شرایطی که تیم ملی در حال حاضر هیچ قرارداد رسمی با شرکت تولیدی و معتبر دنیا برای اسپانسری ایران ندارد و هر روز خبرهای زیادی در خصوص کمبود لباس یا استفاده از لباس های تقلبی در اردوهای تیم ملی به گوش می رسد.


ماجرا وقتی اسفناک تر می شود که ار اردوی تیم های ملی پایه هم خبر می رسد بازیکنان در آغاز هر اردو دو دست لباس می گیرند که این البسه را باید در پایان اردو تحویل مسئول تدارکات بدهند تا برای مراحل بعدی از همان لباس ها استفاده شود. کسی هم نیست بگوید این اقدام نه تنها روی روح و روان بازیکنان پایه که سرمایه های آتی فوتبال ملی هستند تاثیر منفی می گذارد بلکه وجه تیم ملی ایران را در محافل رسمی خدشه دار می کند.

منبع:ورزش سه