منفعت طلبی، سیاست زدگی و نگاه وارثانه به یک هیأت شهرستان ؟ / ورزش به چه کسانی بدهکار است !!

دیروز مطلبی از یکی از بازیکنان گذشته والیبال مازندران و تیم ملی در برخی رسانه ها منتشر شد ؛که از نعیمی جوان شاکی بود که چرا او گفته والیبال بابلسر را به رسمیت نمی شناسم ! و در پیگیری خبر به سراغ پوریا نعیمی رفتم که او این موضوع را صراحتا تکذیب کرد .

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،در پی حواشی ایجاد شده در والیبال شهرستان بابلسر، هیات والیبال مازندران به جهت روشن شدن افکار عمومی بیانیه ای را برای ما ارسال کرد که در ذیل این بیانیه را مشاهده می کنید :

پانزده ماهی می شود سید پوریا نعیمی با رای قاطع اعضای مجمع هیات والیبال استان مازندران به عنوان رییس هیات والیبال استان انتخاب شد . نعیمی جوانی که بسیار با برنامه وارد شد در بدو ورود به کلاس های مربیگری و داوری نیمه تمام سامان بخشید و پس از فروکش کردن ویروس منحوس کرونا مسابقات رده های سنی را با نظر متخصصان این حوزه استارت زد . در همین روز ها مسابقات استعدادهای برتر در استان در حال برگزاری است.
همانطور که میدانید ورزش کشور دچار مشکلات و آسیب های فراوان غیر قابل انکاری است اما یکی از آسیب های جدی که مواجه هستیم فضای مافیایی که در ورزش حاکم است ، هر چند این مافیا متاثر از عوامل متعددی است اما یکی از اساسی ترین عوامل این موضوع حضور انگشت شمار افرادی است که در سال های دور در این عرصه حضور داشتند و هرجا که منافع این افراد حفظ شده باشد صدایی از آنها شنیده نمی شود اما اگر جایی کوچکترین آسیبی و خطری منافع آنان را تهدید کند طلایه دار حق ورزش می شوند.

اگر بخواهیم عملکرد این طلایه داران که درصد ناچیز ورزشکاران رشته های مختلف در گذشته را شامل میشود بررسی کنیم میبینیم نه تنها هیچگاه هیچ منفعتی برای ورزش در تمام طول این مدت جز در دوران ورزشکاری نداشتند و بلکه بیشترین منافع را بردند . سوال اصلی این است آیا ورزش و مردم به این افراد بدهکارند یا این افراد به ورزش و مردم . برخی از این افراد که از بابت ورزش به بهترین منافع اقتصادی و اجتماعی دست پیدا کردند هرگز قابل مقایسه با پیشکسوتانی نیستند که در بدترین شرایط جسمی و اقتصادی آماده هر گونه فداکاری و ایثار برای ورزش بودند و هستند که در مازندران نمونه این افراد در والیبال بسیار زیاد و مثال زدنی است .یحیی پور ها ، کوچک زاده ها ، لطیف زاده ها ، نریمان ها ، قاسمی ها و مرآت ها عزیزانی بودند که خود را برای هیچ منفعتی وقف ورزش و والیبال کردند.

اخیرا اتفاقات جالب و قابل توجهی در شهرستان بابلسر افتاده است علاقه مندان به والیبال توقع دارند کسانی که ادعا خاک میدان خوردن این ورزش در شهرستان را دارند عملکرد خود در دهه گذشته در جهت ارتقا ورزش والیبال شهرستانش اعلام کنند.
سئوالی که الان مطرح است اینست که کسی که خود را مالک و صاحب این ورزش در شهرستان و استان میداند چطور حاضر هست که برای حفظ منافع سیاسی یک نفر آینده ورزش جوانان و نوجوانان شهرستان را از بین ببرد.

در ضمن یک سوال شخصی به شدت ذهن نگارنده را مشغول کرده که اگر برای گرفتن یک پست اجرایی در یک فدراسیون ورزشی عواملی غیر از خاک خوردن نیاز است برای استخدام یک دستگاه اقتصادی مثل بانک چه سوابقی نیاز است.
در هر صورت نگارنده به عنوان یک میراث دار در عرصه ورزش والیبال ضمن تقدیر و آرزوی سلامت برای همه پیشکسوتان استان که از نزدیک شاهد دسترنج یکایک عزیزان هستم قدردان فداکاری و از خود گذشتگی همه کسانی هستم که خود را بدهکار به ورزش و محبت هواداران ورزش میداند‌.

دیروز مطلبی از یکی از بازیکنان گذشته والیبال مازندران و تیم ملی در برخی رسانه ها منتشر شد ؛که از نعیمی جوان شاکی بود که چرا او گفته والیبال بابلسر را به رسمیت نمی شناسم ! و در پیگیری خبر به سراغ پوریا نعیمی رفتم که او این موضوع را صراحتا تکذیب کرد .

اما ماجرا از جایی شروع می شود که رییس هیات والیبال استان به دلیل عملکرد ضعیف هیات والیبال بابلسر‌ تصمیم میگیرد این هیات را دست خوش تغییرات کند اما این رئیس انگار قصد رفتن ندارد.

لازم است از برخی عزیزان بپرسم الان که آمدی جانم به قربانت ولی حالا چرا ؟ بازیکن سابق تیم ملی در این دهه اخیر در کجای والیبال استان مازندران و بابلسر حضور داشتید ؟ آیا برای رشد و توسعه والیبال بابلسر در این دهه اخیر گامی برداشتید؟
دو سه سالی می شود که ایشان متولی هیات والیبال بابلسر است و تا یادمان نرفته ایشان یکی از حامیان و ارکان اصلی هیات بابلسر بودند ، در این چند سال چه رویداد والیبالی ، کلاس ارتقا مربیگری داوری یا مسابقات درون شهرستانی . کدام یک در این شهر رقم خورد؟ رئیس هیات در بدو ورود میزبان تورجهانی تک ستاره ای شد که مجری آن هیات والیبال مازندران بود .

نکته ای که قابل توجه است مربوط به انگیزه های رئیس هیات برای بقا در هیات والیبال این شهر است، آیا این شکست خورده انتخابات شورای شهر قصد دارد برای سومین بار برای حضور در پارلمان شهری بابلسر شانس خود را امتحان کند؟ نگارنده هر چه فکر می کند به رابطه انتخابات شورای شهر و هیات والیبال بابلسر نمی رسد . آیا این ها با هم ارتباط دارند ؟

البته موضوعی که خیلی می تواند برای علاقمندان به والیبال شنیدنی باشد ، گفته می شود ایشان رئیس نامعلوم هیات والیبال بابلسر مدعی است که تنها در صورتی استعفا می دهم که ابوی بنده یا یکی از اقوام من به سمت ریاست هیات والیبال بابلسر نائل شود. واقعا چه دارد این هیات والیبال که این همه تب و تاب را شاهد هستیم . حالا برای اولین بار در ورزش شاید شاهد این باشیم ریاست یک هیأت از پسر به پدر به ارث برسد .

یک هیات والیبال و این همه تب و تاب در نوع خود جالب است .امیدواریم از این قائله بهره برداری های سیاسی نشود ، بهتر است به نوجوانان و جوانان بابلسری فکر کنیم که پشت یک تفکر خودخواهانه و منفعت طلبانه در حال از بین رفتن هستند .
هر چند در تماس با رییس هیات والیبال استان مازندران موفق به مصاحبه نشدم اما امیدوارم هر چه زودتر با واقع نگری و انصاف برخی افراد( که امروز منافع شخصی خود را بالاتر از منافع شهر میدانند) مشکل جوانان و نوجوانان این شهرستان حل شود .

هدف نگارنده از درج این سطور این است تا برخی از افراد با غوغاسالاری تلاش نکنند تا عملکرد منفعت طلبانه خود را به حساب همه پیشکسوتان ارزشمند ورزش بنویسد ، هر چند احترام به فعالیت ورزشی همه ورزشکاران جزو‌ الویت های‌ نسل این جانب است اما حفظ حریم پیشکسوتان واقعی عرصه ورزش را وظیفه خود می دانم .

البته در بیاینه بعدی از برخی از چهره های ذینفع جریان منفعت طلبی رونمایی خواهم کرد تا جامعه والیبال مازندران با آنها آشنا شوند .

لازم به ذکر است این متن توجیه برخی مشکلات در هیات والیبال استان نیست که باعث اختلاف نظر نویسنده با هیات استان هم گردیده اما دل نگرانی برادرانه برای والیبال شهرستانی است که یکی از پتانسیل های ارزشمند استان است.

***************************************************************************************************

این رسانه نه مطلب را تایید میکند و نه نگارنده مطلب بوده است، و فقط بعنوان بیانیه آنرا نشر داده است. مازنداسپرت به عنوان حامی ورزشکاران، این حق را برای طرف مقابل قائل است و آماده دریافت پاسخ از سوی هیات والیبال بابلسر نیز می باشد.

***************************************************************************************************

مطلب ارسالی روابط عمومی | نویسنده : میلاد حسین زاده