۵ مدال بر گردن مردان و ۸ مدال برای دختران مازندرانی

رئیس هیات تکواندو مازندران گفت: تکواندوکاران مازندرانی در مسابقات تکواندو بین‌المللی جام فجر صاحب ۱۳ مدال رنگارنگ شدند که در این بین سهم مردان ۵ مدال و سهم بانوان ۸ مدال بوده است.

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،رقابت‌های روز دوم از سی‌و‌یکمین دوره مسابقات بین‌المللی تکواندو جام فجر در گروه مردان، شنبه ۲۴ مهرماه در هتل پارسیان استقلال در ۴ وزن زوج در تهران پیگیری شد و مردان تکواندوکاران مازندران یک طلا و نقره در وزن ۸۷+ کیلوگرم کسب کردند تا جمع مدال مازندران در گروه مردان به ۵ مدال رنگارنگ از این رویداد برسد.

فیض الله نفجم رئیس هیات تکواندو استان مازندران در گفت‌وگویی با خبرنگار خبرگزاری فارس، اظهار کرد: این دوره از رقابت‌ها با حضور ۱۷۱ تکواندوکار از ۹ کشور ایران، ارمنستان، افغانستان، پاکستان، ترکیه، روسیه، عراق، لبنان و هند و در هشت وزن ۵۴-، ۵۸-، ۶۳-، ۶۸-، ۷۴-، ۸۰-، ۸۷- و ۸۷+ کیلوگرم پیگیری شد.

وی افزود: با پیگیری مبارزات اوزان فرد ۵۴-، ۶۳-، ۷۴- و ۸۷- کیلوگرم مازندران یک طلا توسط دانیال بزرگی و یک برنز توسط امیررضا صادقیان را در وزن ۷۴- کیلوگرم بدست آورد و حسن بشیری در وزن ۸۷- کیلوگرم مدال برنز کسب کرد.

نفجم ادامه داد : در دومین روز این رویداد بین‌المللی تکواندوکاران اوزان ۵۸-، ۶۸-، ۸۰- و ۸۷+ کیلوگرم به مصاف یکدیگر رفتند.تکواندو مازندران در وزن ۸۷+ کیلوگرم ۲ فینالیست داشت ، علی احمدی و علیرضا نادعلیان هر ۲ جویباری به شیاپ جانگ رفتند برای رسیدن به قهرمانی این رویداد مبارزه کردند و در نهایت علی احمدی به گردن آویز طلا رسید و علیرضا نادعلیان نایب قهرمان این رویداد شد.

رئیس هیات تکواندو مازندران بیان کرد: در نهایت مردان تکواندوکار مازندران ۲ طلا، یک نقره و ۲ برنز از سی و یکمین دوره مسابقات بین المللی جام فجر کسب کردند؛ دانیال بزرگی عنوان بازیکن برتر این دوره از رقابت‌ها را بدست آورد.

وی افزود : همچنین دانیال بزرگی یک طلا جام فجر و یک برنز از جام باشگاه های آسیا و علیرضا نادعلیان یک طلا از جام باشگاه‌های آسیا و یک نقره از جام فجر را کسب کردند تا الان بیشترین امیتاز را به سبد المپیکی خود افزودند.

این مسؤول بیان کرد: اسماعیل اسماعیل‌پور تنها مربی در کنار تکواندوکاران استان بود و فردین علی‌نژاد داور مازندرانی درجه ۳ در این مسابقات قضاوت می‌کرد.

* درخشش دختران تکواندوکار مازنی با کسب ۸ مدال

همچنین دختران مازنی در سی و یکمین دوره رقابت های بین‌المللی جام فجر حضور و درخششی وجدآور داشتند.

محبوبه محمدنژاد نایب رئیس هیأت تکواندو استان مازندران در این خصوص در گفت‌وگویی با خبرنگار خبرگزاری فارس، گفت: در این پیکارها که در تهران برگزار شد ۲ طلا، ۲ نقره و ۴ برنز توسط دختران مبارز و شایسته مازندرانی بدست آمد که موفق شدند در اوزان مختلف بر روی سکوهای قهرمانی جای بگیرند و  مدال‌های بین‌المللی مازندران را افزایش دهند.

وی افزود: در این مسابقات مریم رضانژاد در وزن ۵۳- کیلوگرم و زهرا شیدایی در وزن ۵۷- کیلوگرم قهرمان شدند، زهرا وطن دوست در وزن ۵۳- کیلوگرم و همتا برجسته در وزن ۴۹- کیلوگرم به مدال نقره رسیدند و در وزن ۴۶- کیلوگرم فرشته خزائی، در وزن ۵۳- کیلوگرم مهشاد خزائی و در وزن ۶۲- کیلوگرم عالمه پوشیان و تینا مدانلو صاحب گردن آویز برنز شدند.

نایب رئیس هیأت تکواندو مازندران عنوان کرد : مازندران با ۱۴ تکواندوکار در این پیکارها حضور یافت که کسب ۸ مدال نتیجه ای مطلوب است بخصوص اینکه در بسیاری از اوزان مازندرانی‌ها مقابل هم صف آرایی کردند.

اتفاق جالب در وزن ۵۳- کیلوگرم کیلوگرم است که سه مازندرانی روی سکوهای قهرمانی آن ایستادند.

فاطمه فردی و سوسن حاجی‌پور مربیان مازندرانی در کنار تکواندوکاران حضور داشتند و راضیه سینایی به عنوان داور درجه یک بین‌المللی استان قضاوت کننده این رویداد بود.

مسابقات جام فجر ۱G است و به دارندگان مدال طلا، نقره و برنز به ترتیب ۱۰، ۶ و ۳٫۶ امتیاز در راستای افزایش رنکینگ المپیک تعلق می‌گیرد.