سقوط استقلال و پرسپولیس در رنکینگ جهانی (عکس)

در رنکینگ جهانی باشگاه ها پرسپولیس و استقلال نسبت به ماه گذشته افت کرده اند

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،

نتایج ضعیف تیم قهرمان ایران در هفته های اخیر روی رنکینگ این تیم نیز تاثیر گذاشته و سبب شده تا آن ها به رتبه هشتم در قاره آسیا سقوط کنند. این در حالی که پیش تر پرسپولیسی ها تیم سوم قاره کهن بودند. استقلال هم در رتبه سیزدهم آسیا جای دارد. البته رنکینگ واقعی قاره پس از مسابقات لیگ قهرمانان آسیا منتشر می‌شود و سرخابی ها در صورت ناکامی در صعود، شرایط سخت تری هم خواهند داشت.

 

در رنکینگ ماهانه ای که «فوتبال دیتابیس» منتشر کرده، پرسپولیس تیم ۱۴۵ جهان است. بهترین تیم ایران، ماه گذشته رتبه بهتری داشت و در رده ۱۳۲ قرار داشت اما حالا با ۱۳ رتبه سقوط جایگاه تازه خود را پیدا کرده. استقلال اکنون در رتبه ۲۱۳ جهان است و نسبت به جایگاهی که سال گذشته در این مقطع داشت با افت ۵۰ رده ای مواجه شده است.

 

پرسپولیسی ها پیش از حضور برانکو ایوانکوویچ در بین ۴۰۰ تیم برتر جهان نیز حضور نداشتند اما پس از آن و با کسب قهرمانی های متوالی خود را به جمع ۱۰۰ تیم برتر جهان رساندند و حالا برای بهبود رتبه باید در لیگ قهرمانان آسیا به نتیجه خوب دست یابند. استقلال اما در آپریل ۲۰۱۳ حتی رتبه خود را دو رقمی هم کرد اما در سال های گذشته افت نسبی داشته است.