هاکی استان مازندران در مسیر پیشرفت و توسعه

اما قطعا از هاکی در سال های آینده بیشتر خواهیم شنید. هاکی روز به روز رو به پیشرفت است و خلیلی و یارانش به آینده ای روشن می اندیشند .

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)، پس از ارزیابی عملکرد هیات های هاکی شهرستان ها در سال ۱۳۹۸، هیات های چالوس، بهنمیر و بابل به ترتیب در رده های اول تا سوم جای گرفتند . بدین جهت، با حضور دکتر خلیلی رئیس هیات هاکی مازندران از آقای روح الله خلج رئیس هیات چالوس بعنوان رتبه نخست، سرکار خانم سیده اکرم مهدی زاده رئیس هیات بهنمیر بعنوان رتبه دوم و آقای رضا جهانفر رئیس هیات هاکی بابل به‌عنوان رتبه سوم تجلیل بعمل آمد.

دکتر علی اصغر خلیلی که تحول عظیمی در هاکی استان ایجاد کرد خودش مسوول آموزش اداره کل ورزش و جوانان مازندران است. خلیلی فارغ التحصیل دکترای مدیریت ورزشی از علوم و تحقیقات تهران  در سال ۹۸ است و هجده سال سابقه خدمت در دستگاه ورزش را دارد از باتجربه های اداره ورزش می باشد. خلیلی بعنوان مسئول آموزش اداره کل ورزش و جوانان مازندران از سال ۹۵ تا کنون ، بیش از ده کتاب در زمینه های ورزشی به چاپ رسانده است. از جمله این کتاب ها می شود به کتاب نگرشی بر دومین دوره المپیاد ورزشی ایرانیان ، سیمای ورزش مازندران در بازیهای المپیک ، ورزش مازندران در بازیهای آسیایی ، زبان انگلیسی برای دانشجویان تربیت بدنی ، ملی گرایی در ورزش ، نقش ورزش در کیفیت زندگی ، راهنمای تئوری مربیگری درجه سه، مدیریت سازمانهای ورزشی ، یادگیری حرکتی ،  مجموعه قوانین  و مقررات سازمان تربیت بدنی و … اشاره کرد.

خلیلی که در مجمع انتخابات هیات هاکی مازندران توانست با کسب ۱۱ رای، برای چهار سال سکاندار ورزش هاکی مازندران شد بعد از حضورش در این سمت تحول عظیمی در هاکی استان مازندران ایجاد کرد. ورزشی که شاید هر کسی توان حضور در آن را ندارد این روزها به رشته ای محبوب در بین ورزشکاران تبدیل شده و حالا اکثر شهرهای استان مازندران هاکی را جزو رشته های برتر خودشان پذیرفتند.

راه اندازي و تشكيل هيات هاكي در شهرستانها ، ساماندهی ورزشکاران ، اعزام تیم به مسابقات مختلف، برگزاري كلاس مربيگري عملي، کلاس داوری، اعزام داور به مسابقات برون مرزي از جمله اقدامات مثبت خلیلی در هاکی استان در این مدت کوتاه بود.

شاید کسی باورش هم نشود، اما هاکی مازندران ملی پوشان خوبی هم دارد. دکتر خلیلی با برنامه ریزی های دقیقی که برای ورزشکاران این رشته ترتیب داد، پای ورزشکاران و مربیان مازندرانی را به تیم های ملی هم باز کرد. مازندران در تیم ملی نمایندگان تاثیرگذاری داشت. مينا اعتقادي، رامين ابراهيمي خراط، عليرضا ابراهيمي خراط ملی پوشان هاکی بودند که پای مازندران را در تیم ملی باز کردند و اتفاقا موفق و تاثیرگذار نیز بودند.

هاکی همچنین در بخش داوران هم اعزامی های خوبی در سطح کشور داشت. صديقه نصيري یکی از بهترین داوران مازندرانی است که اکثر مسابقات کشور را در هاکی قضاوت می کند.

دکتر خلیلی در هیات هاکی مازندران که در این مدت کوتاه ثابت کردند توجه ویژه ای به تیم های پایه و رده های سنی هاکی مازندران دارند، المپیاد استعدادهای برتر ورزشی کشور را فرصت مناسبی برای ارزیابی مستعدین هاکی در رده نوجوانان دانستند. المپیادی که نتایج آن برای هاکی مازندران تا حدود زیادی امیدوار کننده بود . تیم مازندران در ان رقابت ها شگفتی ساز شد تا به آینده هاکی امیدوار تر شویم.

رئیس هیئت هاکی استان مازندران در گفتگویی با خبرنگار ما اظهار داشت : ورزش هاکی یکی از ورزش های اصیل ایرانی است و ما سعی کردیم نهایت امکانات را در اختیار ورزشکاران و هیئت های شهرستانی قرار دهیم . البته با توجه به گرانی تجهیزات در هاکی، باید از ظرفیت بخش خصوصی برای تجهیز و توسعه این رشته ورزشی در استان استفاده کرد تا همزمان با کمک های فدراسیون و دستگاه ورزش، شاهد حضور پررنگ افراد علاقه مند برای سرمایه گذاری باشیم.

 

خلیلی عنوان کرد : فراهم کردن سالن و زمین های تمرینی و پایگاه استعدادیابى هاکی ، حضور در لیگ های کشوری و مسابقات المپیاد کشورى ، برگزارى کلاسهاى مربیگرى و داورى و همچنین رونمایی از تقویم برنامه های عملیاتی هیات از مجموعه فعالیت های هاکی استان در سال جاری بوده است.

وی ادامه داد : سیاست اصلی فدراسیون، هاکی چمنی است و شهرستان های ساری و قائمشهر برای توسعه چمن بعنوان پایگاه انتخاب شدند و از زمینهای چمن برای توسعه هاکی چمن استفاده می گردد.

رئیس هیات هاکی استان مازندران با بیان اینکه استان مازندران می تواند قطب هاکی کشور شود، تصریح کرد :هیئت های هاکی نیاز به حمایت همه جانبه فدراسیون و دستگاه ورزش دارند. ضمن اینکه ورزشکاران و داوران هاکی استان مازندران در رده آقایان و بانوان فعالیت های خوبی در سطح کشور در حد ملی دارند و ورزشکاران ما در هاکی بسیار مستعد در این رشته بوده که نیاز به توجه بیشتر دارد.

 

وی در پایان ضمن تاکید مجدد بر مستعد بودن مازندران در ورزش گفت : در نظر داریم با کمک آموزش و پرورش هاکی را توسعه دهیم و مخصوصا مازندران می تواند بعنوان پایلوت هاکی ساحلی کشور شناخته شود و با حمایت مسولین کمک خواهیم کرد فضا برای این ورزش در کل استان مازندران مهیا گردد.

به گزارش مازنداسپرت؛ اما قطعا از هاکی در سال های آینده بیشتر خواهیم شنید. هاکی روز به روز رو به پیشرفت است و خلیلی و یارانش به آینده ای روشن می اندیشند .