سرپرست هیات قایقرانی استان مازندران

سواحل نقطه عطفی برای حضور قایقرانان کشور به مازندران است

یاسر ابراهیم زاده سرپرست هیات قایقرانی استان مازندران گفت: سواحل نقطه عطفی برای حضور قایقرانان در سراسر کشور به استان مازندران است.

یاسر ابراهیم زاده سرپرست هیات قایقرانی استان مازندران با اعلام اینکه بیش از ۱۰۰ ورزشکار سازمان یافته داریم، اظهار داشت:  تاکنون چهار باشگاه ورزشی قایقرانی در استان ثبت شده است.

ابراهیم زاده افزود: نزدیک به ۲۵ ملی پوش در این رشته داریم که از این تعداد به ۵ ورزشکار اعزامی به بازی های آسیایی می باشند.

وی ادامه داد: در این بین سه ورزشکار ما حضورشان در بازی های آسیایی قطعی شده و مابقی در کورس رقابت هستند تا به امید خدا مسافر بازی های آسیایی شوند.

این مسئول از پیشرفت چشمگیر این رشته در استان مازندران گفت و بیان داشت: ما در مسابقات استعدادهای برتر کشور، سومین هیات مدال آور استان شدیم و تقریبا بیش از ۱۰ مدال سال آتی در مسابقات آسیایی و جهانی کسب کرده ایم.

سرپرست هیات قایقرانی استان مازندران از حمایت ها از قهرمانان گفت و خاطرنشان کرد: در ماه گذشته، از سه ورزشکار و یک مربی تقدیر و تجلیل کردیم و برای بازی های آسیایی ورزشکارانی که سهمیه کسب کردند برنامه های ویژه حمایتی خواهیم داشت.

ابراهیم زاده به استفاده از ظرفیت ساحلی مازندران اشاره کرد و گفت: تفاهم نامه ای با بندر فریدونکنار منعقد کرده ایم که چنانچه ورزشکاری خواست تمرینات آماده سازی انجام دهد مشکلی برای تمرین وجود ندارد و هماهنگی های لازم با این بندر و همچنین با بندر نوشهر صورت گرفته است.

وی افزود: در سواحل با توجه به اینکه مواج است و شرایط برای ورزشکاران رشته ما که باید در رودخانه ها انجام گردد، سواحل را در رشته هایی که مثل پدل بورد و رشته هایی که مکمل رشته های قایقرانی هستند ورزشکاران کار میکنند و همین الان هم مسابقات المپیادهای در سطح استانی و شهرستانی برگزار می شود حضور فعال دارند.

ایشان عنوان کرد: سواحل نقطه عطفی برای حضور قایقرانان در سراسر کشور به استان مازندران است. پیش بینی هایی در این خصوص انجام داده ایم که در برنامه های آینده اعلام میکنیم که در سواحل چه فرایندی را طی کنند

وی ضمن تقدیر از پیگیری ها و حایت های عالیشان مدیرکل ورزش و جوانان، به بحث گردشگری و توریسم ورزشی اشاره کرد و گفت : در بحث گردشگری و توریستی ورزشی باید این موضوع را عنوان کنم که با شهرداری های شهرهای ساحلی رایزنی میکنیم که و شهرداری هایی که رودخانه از مسیر شهر عبور میکند با همکاری اداره کل ورزش و جوانان برنامه های متنوعی را ارائه بدیم تا بتوانیم در آینده سهم بسزایی در مدال آوری تیم های ملی در مسابقات مختلف را داشته باشیم.