خلردی :بزودی کمیته انضباطی تصمیمات را به تیم ها اعلام خواهد کرد

بعد از بوجود آمدن حواشی ای در لیگ پیشکسوتان، تیم های شرکت کننده در مسابقات سوپر لیگ پیشکسوتان استان مازندران ادامه مسابقات را تحریم کرده اند .

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،لیگ پیشکسوتان فوتبال مازندران که اسطوره های فوتبال این استان را در خود جای داده، چندیست که درگیر اتفاقی ناخوشایند گردیده که حتی بیم تعطیلی این مسابقات نیز میرود.

داستان از آنجا آغاز گردیده که برابر آئین نامه مسابقات، شرایط سنی خاصی تعیین گردیده و در یکی از تیم ها که بر طبق اسناد موجود “تیم پیشکسوتان محمودآباد” می باشد، بازیکنی با دو هویت مشغول به بازیست که بازیکن مورد نظر متولد ۵۷/۶/۱۹ بوده و با گزارش اداره “ثبت احوال شهرستان بابل” در مورخه ۹۸/۴/۲۰ به ریاست اداره ورزش و جوانان این شهرستان، اعلام نموده که شناسنامه مربوط به بازیکن مذکور، که با آن کارت حضور در مسابقات لیگ صادر گردیده اصلا وجود خارجی ندارد و بر اساس حکم دادگاه باطل گردیده است.
این بازیکن با استناد به همان نامه و در همان مورخه، صراحتا اعلام شده که در حال حاضر با شناسنامه جدید و تاریخ تولد ۶۰/۱۰/۱۹ در این کشور زندگی می نماید.
کارت بیمه ورزشی بازیکن فوق که به جهت حضور در مسابقات جزو اجبارات و قوانین حاکم بر مسابقات می باشد، در تاریخ ۹۸/۴/۵ در شهرستان محمودآباد و با تاریخ تولد ۱۳۶۰ صادر گردیده است.
ملاک هیات برگزاری مسابقات به جهت صدور کارت حضور در مسابقات، کارت ملی یا شناسنامه بوده که بازیکن مورد نظر قطعا به مانند هر ایرانی دارای یک کارت ملی یا شناسنامه می باشد.
تیم فوتبال پیشکسوتان “دریای بابل” با عنایت به قوانین جاری در فوتبال ایران، در فرجه مقتضی و با واریز مبلغ قانونی حق اعتراض، نسبت به این مورد اعتراض کتبی خود را به هیات فوتبال استان اعلام نموده تا کمیته انظباتی هیات فوتبال در خصوص به صدور رای اقدام کند.

تحریم لیگ پیشکسوتان
چرچیان مدیریت تیم دریای بابل که خودش را نماینده تیم ها عنوان کرد، علت این اتفاقات در سوپر لیگ را اینگونه توضیح داد و گفت : تیم خزر محمود آباد از یک بازیکنی استفاده می کرد که این بازیکن در سال ۱۳۷۹ به علت حضور در تیم ملی جوانان سن خود را به صورت قانونی و از طریق مراجع قضایی وبا حکم دادگاه از سال ۱۳۵۷ به سال ۱۳۶۰ تغییر داد و شناسنامه قبلی خود که در آن متولد ۱۳۵۷ بود را باطل کرد.

وی ادامه داد: اما این بازیکن در سال ۱۳۹۸ در مسابقات سوپر لیگ استان با کارت مسابقات با سال تولد ۱۳۵۷ و کارت بیمه شده متولد ۱۳۶۰ در حال بازی است .

چرچیان اظهار کرد :ما به صورت مکتوب و با واریز مبلغ ۱۵۰ هزار تومان پول به حساب هیات فوتبال در هفته نهم لیگ شکایت خود را به کمیته انضباطی تحویل داده ایم اما هنوز در هفته پانزدهم لیگ هیچ پاسخی از هیات فوتبال دریافت نکرده ایم از این رو اکثر تیم های شرکت کننده به اعتراض به عدم پاسخگویی هیت فوتبال ادامه مسابقات را تحریم کرده اند .
چرچیان در ادامه گفت یک سوال از هیت فوتبال استان دارم چرا مسئولین صدور کارت مسابقات با اینکه در آیین نامه آمده برای صدور کارت باید حتما اصل کارت ملی بازیکن باشد بدون رویت اصل کارت ملی برای این بازیکن کارت صادر کرده اند!؟

نایب رئیس هیات فوتبال مازندران : موضوع در دست بررسی است

هادی خلردی نایب رئیس هیات فوتبال استان مازندران در خصوص حواشی ایجاد شده در لیگ پیشکسوتان مازندران اظهار داشت : ما از طریق فدراسیون در خصوص این موضوع استعلام گرفته ایم و قرار بر این شد تا کمیته انضباطی تصمیمات را به تیم ها اعلام نماید.

وی در خصوص دریافت مبلغی جهت اعتراض توضیح داد و گفت : معمولا تیم ها برای اعتراض باید حق دادرسی واریز کنند. تیم معترض صبور باشد چون در حال حاضر هم کمیته انضباطی در حال بررسی همه جانبه است تا پاسخ معترضین را بدهد.

خلردی در واکنش به موضوع تحریم لیگ گفت : ما طبق قانون برنامه مسابقات را اعلام می کنیم و در صورت عدم حضور تیم ها، طبق آیین نامه با تیم ها برخورد خواهیم کرد.

این مسئول با بیان اینکه لیگ پیشکسوتان فعال است و در دو گروه شرق و غرب انجام خواهد شد، خاطرنشان کرد : آقای چرچیان که خودش را نماینده گروه غرب معرفی کرده است به هیچ عنوان ایشان نماینده غرب نمی باشد و ما پذیرای این موضوع نیستیم و ایشان فقط نماینده تیم خودشان می باشند.

نایب رئیس هیات فوتبال مازندران در خصوص غیر قانونی بودن صدور کارت این بازیکن اظهار کرد : برای صدور کارت این بازیکن، عوامل تیم شناسنامه را موقع صدور کارت به همراه داشتند و طبق قانون برای ایشان کارت صادر شده بود ولی بعدا اعلام شده که شناسنامه ایشان دست خورده بود.

 

به گزارش مازنداسپرت؛ با استعلام از هیات فوتبال مازندران این موضوع به صورت جدی در حال پیگیری است و بزودی از سوی مسئولین کمیته انضباطی خروجی جلسات این کمیته منتشر خواهد شد.