از بازگشت فرزان تا طلای احمدی و برنز بشیری/یک نقره و ۲ برنز حاصل تلاش دختران

سومین دوره مسابقات جام ریاست فدراسیون جهانی در آسیا (G۲) با درخشش مازندرانی‌ها در مجموعه ورزشی المپیک جزیره کیش برگزار شد.

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،سومین دوره مسابقات جام ریاست فدراسیون جهانی در آسیا (G۲) در دو بخش کیوروگی و پاراتکواندو و در رده‌های سنی نوجوانان و بزرگسالان در مجموعه ورزشی “المپیک” جزیره کیش برگزار شد.

در این دوره از رقابت‌ها نمایندگان مازندران در بخش آقایان و بانوان خوش درخشیدند.

مبارزات در گروه مردان طی دو روز (۹ و ۱۰ اسفندماه) و در ۸ وزن جهانی برگزار می‌شود که در روز نخست این رویداد مبارزات اوزان فرد (۵۴-، ۶۳-، ۷۴- و ۸۷- کیلوگرم) انجام شد؛ در نهایت هوگوپوشان ایران (۲ مرتبه)، کره‌جنوبی و اردن توانستند طلایی‌های این روز لقب بگیرند.

در این رقابت ۶ تکواندوکار مازندرانی در ۳ وزن حضور داشتند که در این میان سروش احمدی در وزن ۶۳- کیلوگرم به مدال طلا رسید، ۲۰ امتیاز به مجموع رنک خود اضافه کرد و حسن بشیری در وزن ۷۴- کیلوگرم مدال برنز کسب کرد، ۷.۲۰ امتیاز در راستای افزایش رنکینگ المپیکی اندوخته کرد.

اسامی مدال‌آوران به شرح ذیل است:

وزن ۵۴- کیلوگرم:
۱- آرمین هادی پور (ایران)
۲- حسین لطفی (ایران)
۳- محمد خلیل جندوبی (تونس) – صمت تمریخان (قزاقستان)

وزن ۶۳- کیلوگرم:
۱- سروش احمدی (ایران)
۲- سینا بهرامی (ایران)
۳- امیرحسین محمد خانلو (ایران) – کامران مردانی‌‌پور (ایران)

وزن ۷۴- کیلوگرم:
۱- سئوک بای کیم (کره جنوبی)
۲- مهدی جلالی (ایران)
۳- نیکیتا رافالوئیچ (ازبکستان) – حسن بشیری (ایران)

وزن ۸۷- کیلوگرم:
۱- آناس صداک (اردن)
۲- اسمایل دویسبایو (قزاقستان)
۳- نیما مهرعلی (ایران) – محمدرضا خانی (ایران)

همچنین رقابت‌های بزرگسالان با حضور ۳۶۱ تکواندوکار از ۲۲ کشور آذربایجان، آمریکا، اردن، ارمنستان، ازبکستان، افغانستان، ایران، پاکستان، تونس، چین، روسیه، سوریه، سوئد، عراق، عمان، قزاقستان، کره جنوبی، گرجستان، لبنان، لهستان و هند برگزار شد که مبارزات در گروه زنان در ۸ وزن ۴۶-، ۴۹-، ۵۳-، ۵۷-، ۶۲-، ۶۷-، ۷۳- و ۷۳+ کیلوگرم طی یک روز پیگیری شد.

از مازندران پریسا جوادی به‌عنوان ملی پوش در معیت تیم ملی با مدال نقره وزن ۶۲- کیلوگرم رسید، فرشته خزایی و زهرا پوراسماعیل هر دو به مدال برنز وزن‌های ۴۶- و ۷۳+ کیلوگرم دست یافتند.

در پایان این دوره از مسابقات در گروه زنان، کشور چین با ۵ مدال طلا، یک نقره و ۶۸۳ امتیاز بر سکوی قهرمانی ایستاد؛ کره‌جنوبی با ۲ طلا، ۲ نقره، ۳ برنز و ۴۳۲ امتیاز عنوان نایب‌قهرمانی را به خود اختصاص داد، ازبکستان با یک طلا، یک نقره، دو برنز و ۲۲۸ امتیاز سوم شد و ایران نیز با ۲ نقره و ۴ برنز و ۲۰۷ امتیاز عنوان چهارمی را کسب کرد.

تیم‌های قزاقستان، لهستان، روسیه، تونس، سوریه و پاکستان به ترتیب در جایگاه پنجم تا دهم قرار گرفتند.

* فرزان به طلا جام ریاست فدراسیون جهانی رسید

در دومین روز رقابت‌های جام ریاست فدراسیون جهانی که به مدت ۴ روز در کیش در حال برگزاری است، فرزان عاشورزاده بعد از مدت‌ها ناکامی به مدال طلا این دور از رقابت‌ها رسید.

در دومین روز از مسابقات و پیگیری اوزان زوج، مازندران، فرزان عاشورزاده، محمدحسن پلنگ‌افکن و حسین طالب‌پور به‌عنوان ۳ هوگوپوش را به میدان مسابقات راهی کرد.

فرزان پس از یک دور استراحت و رویارویی با ۲ تکواندوکار ایرانی امیرمحمد یکتایی (۱۸- ۱۰) و ابراهیم صفری (۵- ۳)  و پیروزی مقابل آنها به مرحله نیمه نهایی رسید و گئورگی گورتسیو از روسیه را ۱۸ بر ۱۴ از پیش رو برداشت و به فینال رسید.

در فینال رقابت‌ها مقابل محمد کاظمی قرار گرفت و در تساوی ۸ بر ۸ راند طلایی را به سوت خودبه پایان رساند و ۲۰ امتیاز در راستای افزایش رنکنیگ کسب کرد.

 حسین طالب‌پور با قبول شکست ۲۷ – ۷ به محمدحسن پلنگ‌افکن از دور رقابت‌ها خارج شد و پلنگ‌افکن در مرحله یک‌هشتم بازی را با نتیجه ۷ بر ۹ واگذار کرد و از ادامه بازی بازماند.