مراتب صعود خونه به خونه و نساجی به لیگ برتر/جنگ تفاضل!

خوشبینی به زیاده خواهی تعبیر نشود، چرا که اتفاقا بخت آن را داریم که از روزنه ای که مس رفسنجان شرایط ایجادش را دارد استفاده کنیم و نساجی و خونه به خونه را در لیگ برتر ببینیم.

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،حتی نفت مسجد سلیمان نمی تواند مطمئن باشد که صعود کرده و بازی پایانی اش در خانه باید با امتیاز تمام شود تا به لیگ برتر برسد. شکست احتمالی نفتی ها که تحلیل رفته اند شانس صعود همزمان را برای تیم های مازندرانی به هجدهمین دوره لیگ برتر فراهم می کند.

خوشبینی به زیاده خواهی تعبیر نشود، چرا که اتفاقا بخت آن را داریم که از روزنه ای که مس رفسنجان شرایط ایجادش را دارد استفاده کنیم و نساجی و خونه به خونه را در لیگ برتر ببینیم.

بادران تهران اندک شانسی دارد که آنها را به هفته پایانی امیدوار نگه داشته و شاید معجزه وار روانه لیگ برتر شوند.

احتمالات و مراتب صعود را بررسی می کنیم که وقوع آن در روز یکشنبه نهم اردیبهشت ماه، تاثیر نهایی بر سرنوشت فوتبال مان دارد.

تفاضل گل نقش تعیین کننده در دیدار نهایی خواهد داشت. اصول بازی در فوتبال در مورد دو یا چند تیم هم امتیاز بر اساس ابتدا تفاضل گل و سپس تعداد گل های کل فصل هر تیم است بدین ترتیب اگر نفت مسجد سلیمان بازنده بازی خود باشد و نساجی و خونه به خونه ببرند متحمل است که صعود کنند.

فشردگی بالای جدول را اینگونه باید توصیف کرد که فقط با تساوی یا پیروزی نفت مسجد سلیمان در بازی آخر و صعود این تیم، رقابت بر سر سهمیه دوم میان نساجی و خونه به خونه خواهد بود و احتمالا تفاضل گل.

این احتمال که تفاضل گل مهم برای صعود شود صرفا با پیروزی هفته ی پایانی مازنی ها ممکن است.
به جدول نگاه کنید، نفت مسجد سلیمان در صورت باختن بازی خانگی تفاضل گلش از عدد ۴ نسبت به نساجی کمتر می شود و برد نساجی مقابل تیم سقوط کرده راه آهن در تهران و پیروزی خونه به خونه به معنای صعود هر دو تیم مازندرانی است.

اگر نفت امتیاز بگیرد، آنوقت خونه به خونه و نساجی در بازی آخر شطرنج گونه به میدان می روند.
خونه به خونه در زمین خود از برق جدید شیراز پذیرایی می کند و ۴ گل تفاضل مثبت با نساجی دارد. بابلی ها هر گلی که بزنند، نساجی باید ۴ گل به اضافه همان تعداد به ثمر برساند تا صعود کند.
نساجی در صورت بردن خونه به خونه و مسجد سلیمان تنها بدین گونه صعود می کند که تفاضل گل بیشتر یا برابر داشته باشد چون تعداد گل های مجموع فصل این تیم از خونه به خونه بیشتر است.

توقف نساجی و خونه به خونه در مخیله نمی گنجد و اصلا نمی خواهیم به آن فکر کنیم اما بادران تهران چشمش به همین اتفاق است تا به محض ایستایی همزمان این دو تیم، جایشان را بگیرد.
پس در مجموع برای حالات حائز اهمیت است تا حداقل و حداکثر بهره را از هفته پایانی ببریم:
۱- نفت مسجد سلیمان ببازد و خونه به خونه ببرد و نساجی چهار گل منهای گل های خورده نفت به راه آهن بزند.
۲-اگر نفت امتیاز بگیرد و صعود کند، برای گرفتن دیگر جای لیگ برتری، یکی از تیم های مازنی پیروز شود و تساوی برای هر دو تیم رقم نخورد چون بادران با تفاضل گل ۲۳ و در صورت پیروزی بر ماشین سازی در تبریز صعود می کند.