نفرات برتر چهار رشته مسابقات نجات غریق قهرمانی کشور معرفی شدند

نفرات برتر چهار رشته ۹۰ متر سرعت انفرادی ، شنا در موج ، ۹۰ متر سرعت تیمی و پرچم در ساحل مسابقات نجات غریق قهرمانی کشور مشخص شدند.   به گزارش مازند اسپرت ، مسابقات نجات غریق قهرمانی کشور با حضور ۱۸۰ شناگر در قالب ۲۶ تیم از استان های کشور روز گذشته در مجتمع […]

42424242نفرات برتر چهار رشته ۹۰ متر سرعت انفرادی ، شنا در موج ، ۹۰ متر سرعت تیمی و پرچم در ساحل مسابقات نجات غریق قهرمانی کشور مشخص شدند.

 

به گزارش مازند اسپرت ، مسابقات نجات غریق قهرمانی کشور با حضور ۱۸۰ شناگر در قالب ۲۶ تیم از استان های کشور روز گذشته در مجتمع ورزشی وزارت کشور در فرح آباد ساری آغاز شد.


در رشته پرچم در ساحل سپهر اسد از توابع تهران با ۱۰ امتیاز اول ، محمد وکیل زاده از هرمزگان با هشت امتیاز دوم و وهاب سلامت منش از سمنان با شش امتیاز سوم شد.

در رشته شنا در موج ، سینا رجبی مقدم از گیلان با ۱۰ امتیاز اول ، کمیاب رضایی از گیلان با هشت امتیاز دوم و محمد مهدی رحمتی دهکردی از چهار محال و بختیاری با شش امتیاز سوم شد.
در رشته ۹۰ متر سرعت تیمی شناگران احد رفعتی، سجاد زارع ، محمد خاصه و محمد هدایتی از لرستان با ۲۰ امتیاز اول شدند ، مقام دومی با ۱۶ امتیاز به تیم مازندران متشکل از فتاح اسد پور ، محمد تقی ربیع نیا ، مصطفی محسنی و مهران حسینی رسید و تیم هرمزگان هم با شنای مهدی اسد نژاد ، محمد وکیل زاده ، فرشید شبانی و علی سالاری و کسب ۱۲ امتیاز سوم شد.
در رشته ۹۰ متر سرعت انفرادی شناگر محمد چشمه زار از کرمانشا با ۱۰ امتیاز اول ، احسان طهماسبی از همدان با هشت امتیاز دوم و سجاد زارع از لرستان با شش امتیاز سوم شد.

در روز دوم مسابقات دریایی ، ساحلی و استخری شرکت کنندگان در رشته های ۹۰ متر سرعت امدادی، ۲۰۰ متر با مانع، حمل آدمک با پای غواص و تیوپ نجات ، ۱۰۰ متر آدمک با پای غواض و پرتاب طناب با هم رقابت می کنند.

بهروز اسفندیاری نایب رییس فدراسیون نجات غریق و غواصی به خبرنگار ایرنا گفت: این مسابقات با شعار ‘ فدراسیون نجات غریق و غواص حامی نگهبان حریم آبی ایران زمین فک خزری ‘ آغاز شد.
فک خزری تنها گونه پستاندار بومی دریای خزر است که بر اساس بررسی های کارشناسی مراجع داخلی و بین المللی نسلش در حال انقراض است.

آمارهای رسمی نشان می دهد که جمعیت این گونه جانوری در ۲۰ سال اخیر از یک میلیون به ۱۱ هزار قلاده کاهش یافته است.

تهدید اصلی و فوری نسل این گونه جانوری دریای خزر صید بی رویه آنها توسط صیادان کشورهای حاشیه این دریا بویژه آذربایجان ، قزاقستان و ترکمنستان برای درست کردن کیف و کفش از پوست آنها است.
صیادان ایرانی بر اساس یک باور سنتی از صید فک خزری بشدت پرهیز می کنند زیرا بر این اعتقادند که صید این جانور سبب کاهش رزق و روزی آنان می شود.

دریای خزر از ۵۷۵ نوع گیاه، یکهزار و ۳۳۲ گونه جانور و ۸۵۰ نمونه ماهی برخوردار است و ۹۰ درصد خاویار جهان از این دریای صید می‏شود.

نایب رییس فدراسیون نجات غریق و غواصی همچنین گفت : منتخبین این دوره از مسابقات سال آینده برای اعزام به مسابقه جهانی نجات غریق به کشور هلند اعزام می شوند.

وی به مشکلات زیر ساخت ها و کمبود امکانات در سواحل شمال اشاره کرد و بیان داشت: تجاوز به حریم ۶۰ متری ، ساخت وسازها بلند در سواحل و تجیهزات سنتی و اندک ناجیان از عمده مشکلات برای انجام صحیح ماموریت ها در سواحل خزر است.

اسفندیاری گفت :مسابقات بانوان نجات غریق قهرمانی کشور نیز یازدهم تا چهاردهم مهرماه در ساری برگزار می شود.