هفته سی و دوم لیگ دسته اول فوتبال کشور/یا حالا، یا هیچ وقت دیگه!

قرار نبود هر دو تیم مازندرانی در سه هفته پایانی لیگ یک هنوز امیدواری به صعود داشته باشند، حتی اگر حداقلی و ناچیز باشد اما هنوز روزنه امید بسته نشده و نوری می تابد که مسیر رهایی از یک دهه دوری فوتبال مازندران از لیگ برتر را نشان می دهد.

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،تعارف که نداریم، قرار نبود هر دو تیم مازندرانی در سه هفته پایانی لیگ یک هنوز امیدواری به صعود داشته باشند، حتی اگر حداقلی و ناچیز باشد اما هنوز روزنه امید بسته نشده و نوری می تابد که مسیر رهایی از یک دهه دوری فوتبال مازندران از لیگ برتر را نشان می دهد.

از ۱۲ سال یک روز کمتر، وقتی بود که آخرین بار با شموشک فضای لیگ برتر را تجربه کردیم و دیگر فقط هر سال دل مان را گول زدیم که حتما مازندران بازمی گردد. وعده های پوچ، مدیریت های ضعیف، سال ها نداری و نداشتن هدف و یاور کار را به جایی رساند که به لیگ یک هم اکتفا کردیم و راضی شدیم اما خونه به خونه و نساجی صرف نظر از اشتباهاتی که در این فصل داشتند، پوست را به دم آن رساندند و فقط کافیست بی غفلت باشند تا رویاها را به حقیقت بدل شود.

امروز هفته سی و دوم لیگ یک برگزار می شود و اولین قدم از سه بازی پایانی فصل رقم می خورد. خونه به خونه در زمین خودش پذیرای تیم شهرداری ماهشهر است و نساجی در خانه نفت مسجد سلیمان بازی دارد تا همه چیز مشخص شود.

این دو ۹۰ دقیقه می تواند سرنوشت نهایی را تعیین کند مگر اینکه همه پنج تیم مدعی بالایی جدول مشترکا به یک نتیجه برسند که دستکم در بازی نساجی ممکن نیست.

نفت مسجد سلیمان با محمود فکری بالای جدول جا خوش کرده و از همه جنوب برای تشویقش به این شهر می روند تا با بردن نساجی جشن صعود بگیرند و شاید خدا به دل ما نگاه کند و با ناراحتی به خانه خود بروند اما یک استان منتظر و ملتهب را مالامال از شور و شادی نماید.
نساجی چاره ای جز این ندارد که نفت صدر جدولی و در آستانه صعود را شکست دهد. در ۶ دیداری که جواد نکونام روی نیمکت بوده پنج بازی را نساجی برده و یک تساوی داشت که در مسجد سلیمان هم سه امتیاز را بگیرد، به شکل باورنکردنی در یک قدمی راهیابی به لیگ برتر قرار می گیرد.
در قائمشهر چنان قوتی در نگاه و کلام طرفداران نساجی است که امکان ندارد کسی به نتیجه ای جز پیروزی فکر کند. این از انرژی مثبت سرشار و آن هم از تیم یکدست نکونام که می داند با بردن این مسابقه، فوتبال ایران را میخکوب می کند.
محمود فکری ناچار است که برای پیروزی تیمش بهترین ارنج ممکن را انتخاب کند. نفتی ها یک پایشان در لیگ برتر است ولی اگر به نساجی ببازند، بعید نیست که مجبور به وداع شوند حتی با اینکه دیواره های لیگ برتر را لمس کرده اند.
جواد نکونام زمانی که در خونه به خونه بود تنها شکست خانگی این فصل نفت مسجد سلیمان را رقم زد و بطور حتم از کاریزمایش در تیم خود می دمد تا این جدال ۹ امتیازی که قدر سه برد می ارزد را از آن خود کند.

اما عصر امروز در بابل تیم خونه به خونه پس از هفته ها تلخی حاشیه سازی های بی امان و شکست غیر منتظره در انزلی برای پایان دادن به این فرضیه پوچ که قصد صعود ندارد، به سوی شهرداری ماهشهر حمله ور می شود.
ماهشهری ها در حالی به بابل می آیند که علیرضا مرزبان سرمربی ناکام فصل قبل خونه به خونه را در اختیار دارند و قاعدتا انگیزه های خود را مضاعف می کنند. با اینکه ماهشهری ها تکلیف شان پیداست و در فصل بعدی لیگ یک هم حضور دارند ولی مقابل خونه به خونه پا پس نمی گذارند. اسکوچیچ گرفتار مصدومیت های ناگهانی تعدادی از شاخص ترین بازیکنانش شد و ناخواسته ترکیب های تازه ای را اجرا کرد. افول تیم در انزلی آشکار بود ولی اوجگیری دوباره اش در نبرد امروز خواسته همه است. بابلی ها حتی بیشتر از نساجی شانس لیگ برتری شدن دارند و اگر هر سه مسابقه خود را ببرند، بسیار محتمل است که صعود کنند اما اگر توفیقی بیجا در مقابل ماهشهری ها داشته باشند، آرزوها نقش برآب می شود. مردم بابل وفادارانه پا به پای تیم خود پیش آمده اند و انتظار دارند دیگر تامل در کار نباشد بلکه فقط تمرکز می خواهند برای سه امتیاز که به معنای ادامه هیجان است.

سال ها دوری از سطح برتر فوتبال ایران بس است، بخت هایمان زیاد نیست اما پس از این بازی می تواند به قدری باشد که تا پایان لیگ راحت نخوابیم! نساجی در صورت بردن نفت مسجد سلیمان، خونه به خونه را هم به برچیدن مانع صعود امیدوارتر می کند.
امیدواریم امشب در بابل و قائمشهر همگی نقشه صعود را با پیروزی در دو بازی آتی بکشند. یا علی مدد.