تیم ملی با سه جودوکار به ژاپن می‌رود/ خروج نام ملایی از لیست

تیم ملی جودو ایران در حالی روی تاتامی آخرین گرنداسلم سال ۲۰۱۷ به مصاف رقبای خود می‌رود که با صلاحدید کادر فنی نام سعید ملایی از لیست اعزام به ژاپن خارج شد.

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،آخرین گرنداسلم جودو سال ۲۰۱۷ طی روزهای ۱۱ و ۱۲ آذرماه و با حضور ۴۴۶ جودوکار از ۶۵ کشور در توکیو برگزار می شود. برای حضور در این مسابقات نام چهار جودوکار از کشورمان نیز در سایت مسابقات ثبت شده است.

قاسم نوری زاده در وزن ۶۶- کیلوگرم، محمدمحمدی بریمانلو در وزن ۷۳- کیلوگرم، سعید ملایی در وزن ۸۱- کیلوگرم و جواد محجوب در وزن ۱۰۰+ کیلوگرم جودوکارانی بودند که از سوی فدراسیون جودو کشورمان نامشان در سایت مسابقات ثبت شده است.

اما با صلاحدید کادر فنی نام سعید ملایی برای این رقابتها از لیست اعزام خارج شده و تیم ملی کشورمان با ۳ جودوکار به این رقابتها اعزام می شود. محمد منصوری نیز هدایت تیم سه نفره کشورمان را برعهده خواهد داشت.

اینکه چرا موفق ترین جودوکار یک سال اخیر کشورمان از حضور در رقابتهایی که امتیاز بالایی دارد و کسب مدال در آن می تواند او را به رنکنیگ یک دنیا برساند، از لیست اعزام خارج شده، مشخص نیست و دلیلی برای آن از سوی فدراسیون اعلام نشده است. ملایی هم اکنون با ۳۵۶۲ امتیاز و تنها با ۱۱۰ امتیاز اختلاف نسبت به «فرانک دی ویت» هلندی در مکان دوم رنکینگ وزن ۸۱- کیلوگرم قرار دارد و با موفقیت در توکیو می توانست سال ۲۰۱۷ را با رنکنیگ یک دنیا به پایان برساند.

در وزن ۶۶- کیلوگرم که قاسم نوری زاده به روی تاتامی خواهد رفت ۳۸ جودوکار دیگر غیر از نماینده کشورمان از جمله  ۱۲ نفر از برترین های این وزن نیز حضور دارند. نوری زاده با رنکینگ ۴۵ به مصاف رقبای خود می رود.

محمدمحمدی بریمانلو به همراه ۴۸ جودوکار دیگر در وزن ۷۳- کیلوگرم به رقابت خواهد پرداخت. بریمانلو در این وزن رنکینگ ۳۲ را در اختیار دارد. در وزن ۱۰۰+ کیلوگرم نیز ۲۷ جودوکار ثبت نام کرده اند که جواد محجوب با همان یک برنزی که در هلند کسب کرد و ۳۵۰ امتیاز گرفت، با رنکنیگ ۶۶ به روی تاتامی می رود.

بر اساس برنامه، شنبه ۱۱ آذرماه قاسم نوری زاده و محمد بریمانلو به روی تاتامی می روند و جواد محجوب هم یک شنبه ۱۲ آذرماه به میدان خواهد رفت.

/مهر