شکست سنگین کشتی ساحلی مازندران در رقابت های قهرمانی کشور!!؟

پس از عدم حضور کشتی گیران ساحلی روستایی مازندران در غالب منتخب فدراسیون ورزش روستایی، هیات کشتی مازندران نتوانست از جایگاه گشتی ساحلی مازندران بخوبی دفاع کند.   به گزارش مازند اسپرت ؛ شکست هیات کشتی مازندران در رده بزرگسالان کشتی ساحلی در شرایطی خبر ساز شد که سال گذشته هیات ورزش روستایی مازندران با […]

0000111پس از عدم حضور کشتی گیران ساحلی روستایی مازندران در غالب منتخب فدراسیون ورزش روستایی، هیات کشتی مازندران نتوانست از جایگاه گشتی ساحلی مازندران بخوبی دفاع کند.

 

به گزارش مازند اسپرت ؛ شکست هیات کشتی مازندران در رده بزرگسالان کشتی ساحلی در شرایطی خبر ساز شد که سال گذشته هیات ورزش روستایی مازندران با حضور در قهرمانی کشور به عنوان نماینده فدراسیون روستایی با کسب بیشترین مدال بر سکوی نخست قهرمانی کشور قرار گرفت.

پس از رفتار ناشاسیت بعضی از مسئولین کشتی ساحلی با کشتی گیران ساحلی (روستایی) تصمیم گرفته شد تا سال ۹۴ از حضور در این رقابت ها خودداری شود و در واقع این انصراف آسیب جدی به کشتی ساحلی مازندران در این رقابتها وارد نمود ،زیرا روستاییان مازندران سه سال پیاپی عنوان نخست کشور را در اختیار داشتند.
عدم حضور کشتی ساحلی روستایی مازندران مدعی اصلی قهرمانی کشور، در این رقابتها کاملا به چشم می آمد و به گفته کارشناسان کشتی این نتیجه بد هیات کشتی مازندران و کمیته کشتی ساحلی در پایان مسابقات قهرمانی کشور به میزبانی نور (مازندران) در واقع یک زنگ خطر بشمار می آید زیرا این استان می بایستی با قهرمانی از اقتدار کشتی مازندران دفاع کند و در واقع جای خالی کشتی گیران ساحلی روستایی کاملا احساس می شد.
پیشتر بحرگرد نیکو سرپرست انجمن لوچو کشور و رییس هیات ورزش روستایی مازندران در گفتگویی ضمن انتقاد از مدیریت کشتی استان گفته بود: هیات کشتی بجای اینکه به تصاحب لوچو چشم ببندند بهتر است به کارهای عقب افتاده خود توجه بیشتری داشته باشد زیرا مسابقات کشتی های ساحلی نور از هم اکنون مشخص است که ساحلی کاران مازندرانی قربانی مدیریت ضعیف خواهند شد، زیرا هیات ورزش روستایی با وجود بعضی از افراد که متاسفانه جایگاه ورزش روستایی را نمی دادنند در شأن خود نمی بیند تا در این رقابت ها حاضر شود.

بحرگرد نیکو همچنین عنوان داشت: تا تغییر نگرش و تفکر در کشتی این استان رقم نخورد در یک چنین مسابقاتی شرکت نخواهیم کرد و امیدواریم با پیگیری های جناب آقای جعفری ریاست محترم فدراسیون ،ورزش روستایی بصورت مستقل در رقابت های جهانی کشتی ساحلی شرکت نمائیم.
وی در رابطه با مسابقات اخیر کشتی ساحلی به میزبانی مازندران در پرسش خبرنگاران به نتیجه این رقابتها گفت: با توجه به حضور مدیرکل ورزش در این رقابت ها بهتر است من در این بخش سخنی نگویم.
خاطر نشان می شویم؛ روح الله حق شناس کتابی و مسعود نصیری دو کشتی گیر مازندرانی بودند که توسط فدراسیون ورزش روستایی در سال ۲۰۰۹ به مسابقات جهانی کشتی ساحلی اعزام شدند و توانستند مقام نخست جهان را برای کشور و استان خود به ارمغان بیاورند.

نتیجه بزرگسالان سال ۹۳ :

* رده بندی تیمی: ۱- فدراسیون روستایی مازندران ۳۲ امتیاز ۲- مازندران ۳۱ امتیاز ۳- فدراسیون روستایی همدان ۲۲ امتیاز ۴- خوزستان الف ۲۱ امتیاز ۵- البرز ۱۸ امتیاز ۶- گیلان ۱۶ امتیاز

فنی ترین کشتی گیر: جعفر قاسمی (فدراسیون روستایی مازندران)

نتیجه بزرگسالان سال ۹۴:

* رده بندی تیمی: ۱- تهران ۳۰ امتیاز ۲- خوزستان ۲۶ امتیاز ۳- مازندران ب ۲۳ امتیاز ۴- توابع تهران ۲۱ امتیاز ۵- مازندران الف ۱۹ امتیاز ۶- کردستان ۱۷ امتیاز

فنی ترین کشتی گیر: مسعود نعمت چگانی (خوزستان)