مسعود اشرفی: زمان تصویب اساسنامه کمیته ملی پارالمپیک مشخص نیست

دبیرکل کمیته پارالمپیک با بیان اینکه بررسی اساسنامه این کمیته در کمیسیون اجتماعی ادامه دارد، گفت: هرگونه پیش بینی در مورد تصویب نهایی آن دور از واقعیت است.

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،مسعود اشرفی در رابطه با وضعیت بررسی اساسنامه جدید کمیته ملی پارالمپیک در کمیسیون اجتماعی هیات دولت و روند پیگیری آن به منظور ابلاغ نهایی، توضیح داد و گفت: فردا چهارشنبه سومین جلسه بررسی اساسنامه در این کمیسیون برگزار می شود، اما این آخرین نشست برگزار شده در کمیسیون اجتماعی نخواهد بود.

وی در این رابطه ادامه داد: بر اساس آنچه در دو نشست قبلی کمیسیون اجتماعی هیات دولت و برای تصویب اساسنامه کمیته ملی پارالمپیک با آن مواجه بودیم، دو تا سه جلسه دیگر در این کمیسیون برگزار خواهد شد تا بررسی اساسنامه در این مرحله به پایان برسد.

دبیر کل کمیته ملی پارالمپیک در پاسخ به این پرسش که «پنج ماه از ارسال اساسنامه جدید به هیات دولت می گذرد، با روند طی شده فکر می کنید در نهایت این اساسنامه چه زمان به تصویب نهایی برسد؟»، گفت:  هر گونه پیش بینی برای تعیین زمان تصویب و ابلاغ نهایی اساسنامه دور از واقعیت خواهد بود، اما شاید بعد از اتمام کار بررسی اساسنامه در کمیسیون اجتماعی بتوان به یک جمع بندی در این رابطه رسید و زمان تقریبی را برای تصویب نهایی اساسنامه مشخص کرد.

اشرفی تصریح کرد: بعد از پایان بررسی اساسنامه جدید کمیته ملی پارالمپیک در کمیسیون اجتماعی، این اساسنامه به هیات دولت می رود. این آخرین مرحله بررسی اساسنامه است.

وی با یادآوری اینکه همراه با محمود خسروی وفا در سومین نشست کمیسیون اجتماعی هیات دولت برای بررسی اساسنامه کمیته پارالمپیک شرکت خواهد کرد، در رابطه با ماحصل دو نشست قبلی و اینکه آیا به واسطه آن تغییراتی در بندهای اساسنامه ایجاد شده است توضیح داد.

اشرفی در این مورد گفت: بحث مطرح کردن ایراد نیست، موضوع نقطه نظرات کارشناسی است که از طرف افراد حاضر در نشست مطرح می شود. طی دو نشست قبلی بندهایی از اساسنامه مورد بررسی قرار گرفت و در آنها بر اساس پیشنهادات مطرح شده تغییرات اصلاحی اعمال شد.

دبیر کل کمیته ملی پارالمپیک در پایان گفت: به نظر نمی رسید بررسی اساسنامه کمیته ملی المپیک برای تصویب و ابلاغ نهایی اینقدر زمان ببرد، اما خوشبختانه تا به امروز این روند بدون مشکل خاصی در کمیسیون اجتماعی پیگیری شده است. امیدوارم سایر جلسات نیز به خوبی برگزار شده و اساسنامه جدید هر چه زودتر تصویب و به مرحله اجرا برسد./مهر