دومین المپیاد ورزش های همگانی دانشجویان در بابلسر آغاز شد

دومین دوره المپیاد ورزش های همگانی دانشجویان پسر دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور صبح امروز چهارشنبه در مجتمع رفاهی دانشگاه مازندران واقع در بابلسر آغاز شد.   به گزارش مازند اسپرت ، در این دوره از المپیاد ۳۳۲ دانشجو از ۶۰ دانشگاه کشور تا سیزدهم شهریور در پنج رشته لی لی تعادلی ، […]

sfsfدومین دوره المپیاد ورزش های همگانی دانشجویان پسر دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور صبح امروز چهارشنبه در مجتمع رفاهی دانشگاه مازندران واقع در بابلسر آغاز شد.

 

به گزارش مازند اسپرت ، در این دوره از المپیاد ۳۳۲ دانشجو از ۶۰ دانشگاه کشور تا سیزدهم شهریور در پنج رشته لی لی تعادلی ، چرخ تانک ، بولینگ با پا ، دارت و فریزبی (مخصوص معلولان) با هم رقابت می کنند .

سرپرست عالی دومین المپیاد ورزش های همگانی دانشجویان دانشگاه کشور همزمان با آغاز آن در گفت و گو با خبرنگاران گفت : با توجه به ضرورت فعالیت های جسمانی و تحرک و شادابی در دانشگاه ها ، برگزاری المپیاد ورزش های همگانی در دستور کار اداره کل تربیت بدنی سازمان امور دانشجویان قرار گرفت.

حجت الاسلام فخرالدین اصغری آقمشهدی نهادینه کردن فرهنگ ورزش همگانی در دانشگاه ها ، کمک به فرآیند اجتماعی شدن ، ارتقای مهارت های اجتماعی ، تقویت کار تیمی و رهبری از طریق ورزش در بین دانشجویان را از اهداف برگزاری این المپیاد برشمرد.

رییس دانشگاه مازندران گفت : آشنایی با نحوه مدیریت رویدادهای ورزش دانشجویی و دستیابی به مدیریت کارا و اثربخش از طریق توانمندسازی ادارات تربیت بدنی دانشگاه ها ، ایجاد شادابی ، شور و نشاط در دانشجویان دانشگاه ها با تاکید بر اصول ایمنی در ورزش ، تقویت بنیه مالی دانشگاه ها از طریق ایجاد فضای مناسب به منظور جذب منابع و حامیان مالی هم از دیگر اهداف این المپیاد است.

وی ایجاد فضای مناسب برای ظهور خلاقیت ها و استعدادهای فردی و استمرار حضور در ورزش را هم از اهداف این المپیاد دانست و افزود : ایجاد فرصت برای تقویت نهضت داوطلبی در ورزش ، احیا و آشنایی بیشتر با فرهنگ ورزش های بومی و محلی اقوام مختلف ایرانی، انتقال مفاهیم و اطلاعات مرتبط به حوزه سلامت با برگزاری فعالیت های علمی و ورزشی ، توجه به سهولت اجرا ، مقرون به صرفه بودن، قابلیت دسترسی و تامین سلامت جسمانی و روانی نیز دیگر اهداف برگزاری این المپیاد است.

آیین رسمی افتتاح این دوره از مسابقات قرار است امشب با حضور ۷۰۰ نفر از دانشجویان دختر و پسر دانشگاه های سراسر کشور و با حضور معاون دانشجویی وزیر علوم در بابلسر برگزار شود.

بخش دانشجویان دختر این المپیاد نیز از شانزدهم شهریور در بابلسر آغاز می شود و تا نوزدهم این ماه ادامه می یابد.

حدود ۳۵۰ دانشجوی دختر از دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور در این بخش حضور می یابند.