مدیرکل ورزش و جوانان مازندران: ورزش مازندران از تک‌بعدی خارج شده است !

مدیرکل ورزش و جوانان مازندران گفت: در حال حاضر ورزش مازندران از تک‌بعدی خارج شده است.   به گزارش مازند اسپرت ، حبیب حسین‌زادگان بعد از ظهر امروز در مجمع انتخاباتی هیئت شمشیربازی مازندران، اظهار کرد: رشته ورزشی شمشیربازی باید حمایت ویژه شود زیرا این رشته ورزشی تاکید ائمه‌اطهار بوده و ریشه در اعتقادات ملی […]

012021مدیرکل ورزش و جوانان مازندران گفت: در حال حاضر ورزش مازندران از تک‌بعدی خارج شده است.

 

به گزارش مازند اسپرت ، حبیب حسین‌زادگان بعد از ظهر امروز در مجمع انتخاباتی هیئت شمشیربازی مازندران، اظهار کرد: رشته ورزشی شمشیربازی باید حمایت ویژه شود زیرا این رشته ورزشی تاکید ائمه‌اطهار بوده و ریشه در اعتقادات ملی مذهبی شیعیان دارد.

وی با اشاره به فعالیت و عملکرد مطلوب این رشته در استان، افزود: در این رشته ورزشی اقدامات مناسبی صورت گرفت که در نهایت سبب حضور تنها المپیکی شمشیرباز کشورمان در المپیک ۲۰۱۲ لندن شده است.

مدیرکل ورزش و جوانان مازندران با بیان اینکه برخی از رشته‌های ورزشی در استان با توجه به سرمایه‌گذاری اندک به نتایج خوبی رسیدند، بیان کرد: شمشیربازی یکی از رشته‌های ورزشی است که با اعتبار و بودجه اندک و همچنین عدم حمایت اسپانسر به نتایج خوبی دست یافت.

حسین‌زادگان با بیان اینکه ورزش مازندران در حال حاضر از تک‌بعدی خارج شده است، تصریح کرد: مازندران به عنوان گل سرسبد ورزش کشور از رشته تک‌بعدی خارج شده و در حال حاضر شاهد موفقیت و افتخارآفرینی بیشتر ورزشکاران مازندرانی در رشته‌های مختلف ورزشی هستیم.

وی از حمایت‌های بیشتر مالی و معنوی مسئولان به ورزش مازندران را خواستار شد و گفت: ظرفیت مناسبی در ورزش شمشیربازی دیده می‌شود که برای موفقیت بیشتر نیاز به حمایت مسئولان به این رشته ورزشی است.

مدیرکل ورزش و جوانان مازندران سرانه ورزشی مازندران را برای هر نفر به ۱٫۱ مترمربع عنوان کرد و گفت: سرانه ورزش تا پایان برنامه پنجم به ازای هر نفر ۲٫۱ مترمربع است که مازندران فاصله بسیار اندکی با این آمار دارد.

حسین‌زادگان با اشاره به حضور ملی‌پوشان متعدد از مازندران در اردوی تیم‌‎های ملی، گفت: با توجه به طبیعت و جاذبه‌های دیدنی و همچنین ملی‌پوشان متعدد از استان، مازندران از هر نظر آمادگی میزبانی اردوهای مختلف تیم‌های ملی را در سطح استان دارد.