پس از برد ماشین سازی و گسترش حالا نوبت تراکتورسازی است

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،– : هفته بیست و یکم لیگ برتر فوتبال باشگاه های کشور تا به اینجای کار شش امتیاز ناشی از دو پیروزی دیروز ماشین سازی و گسترش فولاد برابر حریفانشان برای فوتبال تبریز در پی داشته است و حالا نوبت تیم تراکتورسازی است که هفته موفق فوتبال این شهر را […]

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،: هفته بیست و یکم لیگ برتر فوتبال باشگاه های کشور تا به اینجای کار شش امتیاز ناشی از دو پیروزی دیروز ماشین سازی و گسترش فولاد برابر حریفانشان برای فوتبال تبریز در پی داشته است و حالا نوبت تیم تراکتورسازی است که هفته موفق فوتبال این شهر را تکمیل کند.

ماشین سازی دیروز در اصفهان دور از انتظار ترین نتیجه ممکن را رقم زد و سپاهان را با سه گل در نقش جهان نقش بر زمین کرد، نتیجه ای که خوشبین ترین هوادار یاشیل ماشین نیز انتظار آن را نداشت و به نوعی می توان گفت یک معجزه برای تیم فانوس به دست تبریزی در نصف جهان رقم خورد.

از طرفی گسترش فولاد تبریز که دیروز در خانه پذیرای سایپا اوج گرفته بود، موفق شد علیرغم ۱۰ نفره شدن و یک بر صفر عقب افتادن از حریف، در نهایت دو بر یک پیروز شده و صاحب سه امتیاز شیرین خانگی شود.

اما اکنون همه فوتبالدوستان تبریزی در انتظار بازی شنبه تیم تراکتورسازی برابر ذوب آهن اصفهان هستند و امیدوارند تا قلعه نویی نیز همچون کاظمی و کمالوند بتواند تیمش را صاحب سه امتیاز هفته بیست و یکم لیگ برتر کند.

سه امتیاز برای بازتوانی تراکتور

در ارتباط با بازی های این هفته تیم های تبریزی در لیگ برتر و همچنین وضعیت تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز، اکبر ذوالمجیدیان پیشکسوت باشگاه تراکتورسازی تبریز در گفت و گو با خبرنگار مهر، گفت: پیروزی برابر ذوب آهن می تواند انرژی دوباره ای به تراکتورسازی برای ادامه لیگ داده و شکست مقابل پرسپولیس را به فراموشی بسپارد.

وی با بیان اینکه بازی با ذوب آهن حکم بازتوانی دوباره تیم تراکتورسازی را دارد، اظهار کرد: تراکتورسازی با وجود اینکه هفته قبل برابر پرسپولیس باخت اما با یک ریکاوری مناسب و تقویت روحی روانی می تواند برابر ذوب آهن اصفهان به نتیجه ای دلخواه و مطلوب دست پیدا کند.

در انتظار هفته ۹ امتیازی فوتبال تبریز

ذوالمجیدیان با اشاره به پیروزی های دیروز دو تیم ماشین سازی و گسترش فولاد تبریز برابر حریفانشان در هفته بیست و یکم لیگ برتر عنوان کرد : خوشحالیم که دیروز دو تیم ماشین سازی و گسترش فولاد توانستند برابر رقبای خود صاحب برتری شوند. پیروزی ماشین سازی در اصفهان برابر سپاهان آن هم با نتیجه سه بر صفر یک نتیجه فوق العاده خوب برای فوتبال تبریز بود و امیدواریم این نتایج خوب همچنان برای تیم های تبریزی تداوم داشته باشد. همچنین بازگشت گسترش فولاد ۱۰ نفره به بازی پس از دریافت یک گل از تیم متحول شده سایپا و عوض کردن پیروزی دو بر یک با شکست یک بر صفر کار بسیار خوبی بود که تیم گسترش فولاد دست به آن زد.

وی با بیان اینکه این پیروزی ها روحیه تیم تراکتورسازی و فوتبالدوستان تبریزی را بالا خواهد برد، گفت: امیدواریم تراکتورسازی نیز بتواند برابر ذوب آهن به پیروزی برسد تا هفته بیست و یکم برای فوتبال تبریز سه پیروزی شیرین داشته باشد و هفته ای ۹ امتیازی برای فوتبال تبریز رقم بخورد.

وی افزود: تراکتورسازی با پیروزی در بازی برابر ذوب آهن اصفهان می تواند انرژی دوباره ای به دست آورده و باخت هفته قبل را کاملا به دست فراموشی بسپارد. تراکتورسازی برای شکست ذوب آهن نیاز به یک ریکاوری خوب دارد و باید به لحاظ روحی روانی نیز کاملا تقویت شود.

مدیران باشگاه پاسخگوی هواداران باشند

این پیشکسوت دهه هفتاد تراکتورسازی در ادامه به دلایل باخت این این به پرسپولیس در هفته بیستم اشاره کرد و گفت: در این بازی همه فوتبالدوستان شاهد بودند که دست و بال تیم تراکتورسازی را قیچی کرده و به مصاف تیم پرسپولیس فرستاده بودند. حکم ‌فیفا بر این قرار بود که تراکتورسازی نمی تواند از یارهای جدید و تازه وارد استفاده کند و از طرفی هم چند بازیکن محروم و مصدوم کار را برای این تیم سخت کرده بود.

وی ادامه داد: تیم تراکتورسازی با تعویض مدیران عامل خود که اکثرا مدیران غیرفوتبالی بودند و با آمدن به تراکتور فوتبالی شدند، ضرر زیادی دیده است و همین مدیران با بازیکنان خارجی به درد نخور با رقم های آنچنانی و با فرض اینکه سال بعد این مدیر در باشگاه نخواهد ماند و مدیر بعدی باید پول این بازیکنان را جور کنند، قرارداد می بستند و فکر نمی کردند که ممکن است یک زمان فیفا چنین حکم سنگینی بدهد. اکنون باید همه مدیران باشگاه تراکتورسازی جوابگوی این هواداران باشند که در گرما و سرما حامی تیمشان هستند و با برد تیم خوشحال و با باختش ناراحت می شوند و با این تیم زندگی می کنند.

ذوالمجیدیان عنوان کرد: اینگونه افراد اعم از مدیر و سرپرست و سرمربی و بازیکن پول خودشان را به هر طریقی خواهند گرفت و اینکه چه بلایی سر تیم بیاید مهم نیست اما همانطور که گفتم این آقایان الان باید پاسخگوی هواداران باشند و ساکت نمانند.

سروش تراکتور را برد

وی در خصوص آنالیز فنی خود از بازی پرسپولیس و تراکتورسازی یادآور شد: در این بازی تیم پرسپولیس با شروع خوب خود و با گل زودهنگام طارمی روی پاس سروش رفیعی توانست روند بازی را در اختیار بگیرد و بعد با پاس هایی که در قلب دفاع و هافبک خود می دادند دنبال روزنه ای برای گل دوم بودند که باز هم با پاس خوب سروش به گل دوم رسیدند. در سوی مقابل تیم تراکتورسازی با نداشتن خالد شفیعی و آماده نبودن ایرانپوریان و غیبت مهدی کیانی که قلب تپنده تیم است چیزی برای گفتن نداشت و اکثرا بازیکنان این تیم نیز در حد خودشان نبودند و نتوانستند بازی خوبی به نمایش بگذارند.

وی افزود : با این حال در نیمه دوم تراکتورسازی توانست با بازی بهتر نسبت به بازی نیمه اول خود به دروازه پرسپولیس نزدیک شود و با چند سانتر از کنار و گرفتن خطا پشت ۱۸قدم خطر آفرین شود و حتی به تیر دروازه حریف هم بزند اما هافبک های مسن تراکتورسازی که زود خسته شدند، موجب شد تا پرسپولیس به گل سوم نیز برسد.

حادثه بزرگی رخ نداده است

این کارشناس فوتبال یادآور شد: این بازی از این جهت حساسیت پیدا کرده بود که تیم پرسپولیس با برد خود فاصله در صدر جدول را با تراکتورسازی زیاد می کرد وگرنه غیر از این فکر نمی کنم حادثه برزگی رخ داده باشد چراکه تیم تراکتورسازی در این چند سال همیشه برنده بازیهای خود با استقلال و پرسپولیس آن هم در تهران بوده است.

وی در پایان گفت: تیم تراکتورسازی در این فصل دو بار شکست خورده و تا آخر فصل ۱۰ مسابقه و ۳۰ امتیاز باقی مانده و این تیم در بازی های بعدی خودش می تواند با حمایت طرفدارانش و درایت سرمربی موفق خود، ۹ امتیاز عقب افتادگی را جبران کند و از طرفی پرسپولیس نیز بازی های سختی پیش رو دارد و حتما امتیاز از دست خواهد داد.

گفتنی است بازی های هفته بیست و یکم لیگ برتر فوتبال باشگاه های کشور فردا با برگزاری دیدار تراکتورسازی با ذوب آهن پیگیری می شود. در آخرین بازی هفته نیز روز یکشنبه دو تیم استقلال و پرسپولیس دربی سرخابی های تهران را برگزار می کنند/مهر