در ششمین جلسه ستاد ساماندهی امورجوانان شهرستان بابلسر چه گذشت ؟ + عکس

به گزارش خبرنگار مازند اسپرت از شهرستان بابلسر، ششمین جلسه ستاد ساماندهی امورجوانان شهرستان بابلسر با محوریت سواد رسانه ای و فضای مجازی، با حضور محمودی چراتی معاون محترم فرماندار ، پهلوان رئیس اداره ورزش و جوانان و اعضای ستاد امروز یکشنبه راس ساعت ۱۰:۳۰ صبح در سالن اجتماعات فرمانداری بابلسر برگزار گردید. پهلوان رئیس […]

000

به گزارش خبرنگار مازند اسپرت از شهرستان بابلسر، ششمین جلسه ستاد ساماندهی امورجوانان شهرستان بابلسر با محوریت سواد رسانه ای و فضای مجازی، با حضور محمودی چراتی معاون محترم فرماندار ، پهلوان رئیس اداره ورزش و جوانان و اعضای ستاد امروز یکشنبه راس ساعت ۱۰:۳۰ صبح در سالن اجتماعات فرمانداری بابلسر برگزار گردید.

پهلوان رئیس اداره ورزش و جوانان و دبیر ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان بابلسر ضمن خیرمقدم به حاضرین در جلسه و تقدیر و تشکر از فرماندار محترم و مجموعه دولت تدبیر و امید افزود : دبیرخانه ستاد ساماندهی امور جوانان در اداره کل ورزش و جوانان مستقر است و همچنین آماری از سوی مرکز راهبردی و پژوهش های وزارت ورزش و جوانان مبنی بر استفاده جوانان از اینترنت اعلام شده که بطور میانگین استفاده جوانان از اینترنت بصورت روزانه ۳۹ درصد میباشد که بالاترین آمار را دانشجویان با ۴۹ درصد دارند. رئیس اداره ورزش و جوانان در ادامه بیان کرد : افراد شاغل با ۳۷٫۳ درصد بصورت روزانه از اینترنت استفاده میکنند.

پهلوان اظهار کرد : هدف از استفاده جوانان از اینترنت با سهم ۴۷٫۳ درصد ، چت در شبکه های اجتماعی میباشد که در این راستا بحث تحقیق و پژوهش علمی ۱۰٫۴ درصد میباشد.

پهلوان بیان کرد : حدود ۷۰ درصد دانش آموزان و ۶۱ درصد دانشجویان از فیلترشکن استفاده میکنند بنابراین هدف از حضور جوانان در فضای مجازی فرار از تنهایی و سرگرمی میباشد.

دبیر ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان بابلسر افزود : امروز باید فضای مجازی را در دو مقوله نگاه کرد ۱- فرصت ۲- تهدید. اما سهم تهدید در استفاده از فضای مجازی به مراتب بیشتر از فرصت و کاربرد مثبت آن میباشد.

بنابراین اداره ورزش و جوانان بعنوان دبیرخانه ستاد ساماندهی امور جوانان تلاش میکند تا بحث تهدید ها نسبت به گذشته کاهش یابد. ایشان بیان کردند : طبق آمار وزارت ورزش و جوانان گروه بندی سنین جوانان ۱۵ تا ۲۹ سال میباشد که در سه گروه تقسیم بندی شده اند : ۱- ۱۵ تا ۱۹ سال ۲- ۲۰ تا ۲۴ سال ۳- ۲۵ تا ۲۹ سال که بیشترین آمار استفاده از فضای مجازی و اینترنت در سنین ۲۰ تا ۲۴ سال میباشد.
پهلوان اظهار کرد : باید با ایجاد فضای شاد و نشاط آور در چارچوب قوانین نظام، شرایط جذب جوانان را به سمت و سوی فضای سالم مهیا کرد چرا که جوانان نیازمند فضای سالم و نشاط آورهستند. وی افزود : همه دستگاه های مرتبط با مسائل فرهنگی و ورزشی باید برای اوقات فراغت جوانان برنامه ریزی کارشناسی انجام دهند که راهکارهایی پیشنهاد میشود از جمله : ۱- برگزاری کارگاههای آموزشی در حوزه های علوم ارتباطات و علوم تربیتی توسط دانشگاههای مستقر در شهرستان ۲- تولید محتوا در فضای مجازی در بین جوانان توسط سازمان های مردم نهاد ۳- برگزاری دوره های آموزشی تجاری استفاده از اینترنت توسط فنی و حرفه ای ۴- برگزاری دوره های آموزشی در سه سطح والدین دانش آموزان ، دبیران پرورشی و دبیران مدارس توسط آموزش و پرورش ۵- دستگاههای عضو نسبت به ایجاد فضای آموزشی و سرگرمی در بین جوانان و پرکردن اوقات فراغت با تشکیل سازمان های مردم نهاد اقدام نمایند.

اسماعیل پهلوان دبیر ستاد ساماندهی امور جوانان در پایان بیان کرد : اداره ورزش و جوانان بعنوان دبیرخانه ستاد آماده هرگونه همکاری و دریافت پیشنهادات و راهکارها میباشد.