دیدار فینال با نماینده کشتی ایران در تاریخ ثبت می‌شود

  مدیر باشگاه تایتان مرکوری آمریکا گفت: رقابت‌های جام باشگاه‌های جهان می‌تواند به ورود حامیان مالی بزرگ به کشتی بیانجامد. به گزارش مازنداسپرت ؛ «اندی بارت» با بیان اینکه سومین دوره رقابت‌های کشتی آزاد جام باشگاه‌های جهان از همه نظر عالی بود که با قهرمانی برای نماینده آمریکا به پایان رسید، گفت: نتایج را نمی توان […]

 
مدیر باشگاه تایتان مرکوری آمریکا گفت: رقابت‌های جام باشگاه‌های جهان می‌تواند به ورود حامیان مالی بزرگ به کشتی بیانجامد.

به گزارش مازنداسپرت ؛ «اندی بارت» با بیان اینکه سومین دوره رقابت‌های کشتی آزاد جام باشگاه‌های جهان از همه نظر عالی بود که با قهرمانی برای نماینده آمریکا به پایان رسید، گفت: نتایج را نمی توان پیش بینی کرد. در برخی از کشتی های دیدار فینال اصلا فکر نمی کردیم پیروز باشیم و برتری رسیدیم . البته در مقابل در برخی دیگر از رقابت ها نیز که به پیروزی مطمئن بودیم، باختیم.

وی ادامه داد: دیدار ما در فینال با تیم بیمه رازی، مصافی بود که در تاریخ ثبت می شود، برای این تیم وکشتی گیران بیمه رازی احترام زیادی قائلیم و به نظر من این تیم کشتی‌گیران بسیار خوبی را در اختیار داشت.

مدیر باشگاه تایتان مرکوری تصریح کرد: دیدار فینال بسیار جذاب بود و کشتی گیران برای کسب پیروزی سرسختانه مبارزه کردند و این موضوع جذابیت خاصی برای تماشاگران داشت. جام باشگاه ها رقابتی است که قطعا از سوی مخاطبین مورد توجه قرار می گیرد و باعث می شود مردم علاقه بیشتری به کشتی پیدا کنند.

وی در مورد برگزاری جام باشگاه های جهان افزود: ما برای میزبانی این رقابت ها در کشورمان مذاکراتی را با مسئولین فدراسیون کشتی ایران داشتیم. البته هنوز جواب قطعی نگرفتیم و حتی اگر امسال هم نشد، قطعا برای سال آینده و سال های دیگر میزبان این مسابقات خواهیم بود.

بارت در مورد لزوم برگزاری این مسابقات در سطح دنیا تصریح کرد: هر قدمی که برای کشتی برداشته شود و اطلاع رسانی برای مردم داشته باشد، به نفع کشتی است و به هدف حفظ کشتی در المپیک کمک خواهد کرد.

وی ادامه داد: ما برخی مسابقات نمادین برگزار می کنیم که مورد توجه رسانه و تلویزیون قرار می گیرد و برای مخاطب بسیار جذاب است. به عنوان مثال رقابت های میدان تایمز که مسابقه ای دوستانه است و اقدام مثبتی برای پیشرفت کشتی و حفظ آن در المپیک خواهد بود. ضمن اینکه این گونه اقدام ها مانند جام باشگاه ها می تواند به ورود اسپانسرهای بزرگتر به کشتی بیانجامد.

بارت در پایان خاطرنشان کرد: جام باشگاه های جهان می تواند در آینده ای نزدیک جایگاه ویژه ای در کشتی دنیا پیدا کند. همچنین با این روند شاهد حضور بیشتر کشتی گیران و کشورهای مطرح دنیا در این مسابقات خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار مهر، سومین دوره رقابت های کشتی آزاد جام باشگاه های جهان با حضور ۱۲ تیم طی روزهای ۱۰ و ۱۱ آذرماه در سالن لوکوموتیو شهر خارکف اوکراین برگزار شد که در پایان تیم تایتان مرکوری آمریکا نایب قهرمان دو دوره گذشته، در دیدار فینال ۴ بر ۳ تیم بیمه رازی قهرمان دو دوره قبلی را شکست داد و به عنوان قهرمانی رسید./مهر