نصیرزاده: بهاروند در صورت استعفا می‌تواند دوباره نامزد نایب رئیسی دوم شود

رئیس سابق کمیته تدوین مقررات فدراسیون فوتبال گفت:حیدر بهاروند در صورت استعفا از هیأت رئیسه فدراسیون می‌تواند نامزد نایب رئیسی دوم شود.   هوشنگ نصیرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی مازنداسپرت، در مورد اشکال قانونی که برخی در مورد انتصاب بهاروند به عنوان نائب‌رئیس دوم و سرپرستی محمود اسلامیان به جای بهاروند می‌گیرند، گفت: حل این […]

خبرگزاری فارس: نصیرزاده: بهاروند در صورت استعفا می‌تواند دوباره نامزد نایب رئیسی دوم شود!

رئیس سابق کمیته تدوین مقررات فدراسیون فوتبال گفت:حیدر بهاروند در صورت استعفا از هیأت رئیسه فدراسیون می‌تواند نامزد نایب رئیسی دوم شود.

 

هوشنگ نصیرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی مازنداسپرت، در مورد اشکال قانونی که برخی در مورد انتصاب بهاروند به عنوان نائب‌رئیس دوم و سرپرستی محمود اسلامیان به جای بهاروند می‌گیرند، گفت: حل این موضوع بسیار ساده است. در اساسنامه فدراسیون فوتبال چه اساسنامه قبلی و چه اساسنامه سال ۹۰ مرجع تفسیر اساسنامه مشخص نشده است. معلوم نیست اگر برای درک مفاهیم مواد اساسنامه به مشکل بربخوریم چه مرجعی باید آن را تفسیر کند اما ماده ۸۳ اساسنامه می‌گوید در موارد پیش‌بینی نشده هیأت رئیسه می‌تواند تصمیم‌گیری کند. به همین دلیل چون جایگاه تفسیر اساسنامه خلاء قانونی دارد هیأت رئیسه می تواند کلیه مواد اساسنامه را تفسیر کند. از آنجایی که در بند ۸ ماده ۳۳ اساسنامه آمده است اعضای مستعفی نمی‌توانند در دوره بعد دوباره نامزد عضویت در هیأت رئیسه شوند حیدر بهاروند از استعفا خودداری کرده است.

وی افزود: در حال حاضر این منع قانونی فقط مربوط به استعفا از همان پست تلقی می‌شود و نمی‌توان آن را به سایر موارد تسری داد. یعنی بهاروند در صورت استعفا از هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال در جایگاهی که اکنون دارد نمی‌تواند دوباره نامزد شود اما فرد مستعفی می‌تواند برای ریاست فدراسیون، نواب رئیس یا نماینده باشگاه‌ها یا نماینده هیأت‌ها نامزد شود و منع قانونی در این رابطه وجود ندارد. از آنجایی که منظور از نوشتن بند ۸ ماده ۳۳ فقط منع فرد مستعفی برای نامزد شدن در همان پست است بنابراین هیأت رئیسه فدراسیون می‌تواند به استناد ماده ۸۳ وظیفه تفسیر اساسنامه را عهده‌دار شود و در این راستا خلاء نگارشی در ماده ۳۳ وجود داشته را تفسیر کند.

نصیرزاده تصریح کرد: به نظر می‌رسد چنانچه بهاروند از سمت عضو کارشناس هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال استعفا کند نمی‌تواند مجددا برای همین سمت نامزد شود و نامزدی وی برای سایر پست‌ها فاقد ممنوعیت است. پس بهترین کار تشکیل جلسه هیأت رئیسه طبق ماده ۸۳ و تفسیر بند ۸ ماده ۳۳ است تا این موضوع فیصله پیدا کند./فارس