شیخ‌احمد: نمی‌توانیم ورزشکاران پاک را به خاطر ملیت‌شان بکشیم

رئیس انجمن کمیته‌های ملی المپیک می‌گوید ورزشکارانی که پاک هستند نباید به خاطر دوپینگ دیگر ورزشکاران از مسابقات محروم شوند.   به گزارش مازنداسپرت، نشست انجمن کمیته‌های ملی المپیک (ANOC) از امروز به میزبانی دوحه شروع شده است. در ابتدای مراسم عبدالله بن ناصر نخست وزیر قطر اظهار داشت: نشست آنوک نشان‌دهنده وحدت است ما می‌توانیم […]

خبرگزاری فارس: شیخ‌احمد: نمی‌توانیم ورزشکاران پاک را به خاطر ملیت‌شان بکشیم

رئیس انجمن کمیته‌های ملی المپیک می‌گوید ورزشکارانی که پاک هستند نباید به خاطر دوپینگ دیگر ورزشکاران از مسابقات محروم شوند.

 

به گزارش مازنداسپرت، نشست انجمن کمیته‌های ملی المپیک (ANOC) از امروز به میزبانی دوحه شروع شده است.

در ابتدای مراسم عبدالله بن ناصر نخست وزیر قطر اظهار داشت: نشست آنوک نشان‌دهنده وحدت است ما می‌توانیم ارتباط دو جانبه را گسترش و ورزش برای جوانان را توسعه دهیم. قطر مایل است ورزش را در این کشور و در جهان توسعه دهد.

وی افزود: ما اعتقاد داریم ورزش نقش مهمی را در زندگی جوانان در جهان ایفا کند. قطر می‌تواند فعالیت مهم خود را در ورزش جهان ادامه خواهد داد. مطمئن هستم نشست آنوک می‌تواند به ما در جهت مبارزه با مشکلات ورزش کمک کند.

توماس باخ رئیس IOC هم در واکنش به صحبت‌های نخست وزیر قطر گفت: من هم به شما به خاطر موفقیت ورزشکاران‌تان تبریک می‌گویم. قطر واقعا نقش مهمی در ورزش ایفا می‌کند. ما می‌توانیم به آینده جنبش المپیک خوشبین باشیم.

شیخ‌احمد الفهد الصباح رئیس آنوک و رئیس شورای المپیک آسیا در این نشست درباره دوپینگ ورزشکاران روس خاطرنشان کرد: ما نمی‌توانیم ورزشکاران پاک را به خاطر ملیت‌شان بکُشیم! ورزشکاران کشور من زیر پرچم IOC به مدال طلا رسیدند، چون کویتی بودند. مسئله‌های زیادی در ورزش وجود دارد.

وی افزود: همه ما (دادگاه بین‌المللی ورزش، وادا و فدراسیون‌های ورزشی) شانه به شانه هم کار می‌کنیم. همه تلاش می‌کنیم تا راه‌حل هایی را برای این مشکلات پیدا کنیم./فارس