استارت جوانان وزنه برداری با ۳ نقره و ۲ برنز/ سکوی ۸۵ کیلو در تسخیر ایران

تیم ملی وزنه برداری جوانان ایران با کسب ۳ مدال نقره و ۲ مدال برنز دسته ۸۵ کیلوگرم، شروع خوبی در مسابقات قهرمانی آسیا داشت. به گزارش مازنداسپرت؛ در ادامه رقابت‌های وزنه‌برداری نوجوانان و جوانان قهرمانی آسیا که در سالن آرنای توکیو در حال برگزاری است و در چهارمین روز این مسابقات، امروز رقابت‌های دسته ۸۵ […]

خبرگزاری فارس: استارت جوانان وزنه برداری با 3 نقره و 2 برنز/ سکوی 85 کیلو در تسخیر ایران

تیم ملی وزنه برداری جوانان ایران با کسب ۳ مدال نقره و ۲ مدال برنز دسته ۸۵ کیلوگرم، شروع خوبی در مسابقات قهرمانی آسیا داشت.

به گزارش مازنداسپرت؛ در ادامه رقابت‌های وزنه‌برداری نوجوانان و جوانان قهرمانی آسیا که در سالن آرنای توکیو در حال برگزاری است و در چهارمین روز این مسابقات، امروز رقابت‌های دسته ۸۵ کیلوگرم رده سنی جوانان، با حضور رامین ولی پور و عارف خاکی برگزار شد که رامین ولی پور وزنه بردار مازندرانی کشورمان در پایان رقابتهای دسته ۸۵ کیلوگرم درحالی هر ۳ مدال نقره یکضرب، دوضرب و مجموع را از آن خود کرد که دیگر نماینده کشورمان عارف خاکی با کسب مدال های برنز دوضرب و مجموع، روی سکوی سوم این رقابتها ایستاد تا سکوی این وزن در تسخیر دو نماینده شایسته کشورمان باشد.

حرکت یک‌ضرب

رقابت‌های گروه A دسته ۸۵ کیلوگرم با حضور رامین ولی‌پور و عارف خاکی از کشورمان و وزنه‌بردارانی از عراق، هند، کره‌جنوبی، ازبکستان و قطر برگزار شد که ولی‌پور با اختلاف یک کیلوگرم نسبت به ابراهیم الباخ از قطر روی سکوی دومی ایستاد.

ولی‌پور که ۳ سال پیش و در مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی نوجوانان آسیا عنوان چهارمی را به دست آورده بود، در رقابت‌های دسته ۸۵ کیلوگرم مسابقات جوانان ابتدا وزنه ۱۴۵ کیلوگرمی را مهار کرد و پس از یک بار ناکامی در مهار وزنه ۱۵۱ کیلوگرمی، در سومین تلاش خود، وزنه ۱۵۱ را هم بالای سر برد و مدال نقره این حرکت را به دست آورد. در این وزن دیگر نماینده کشورمان عارف خاکی با مهار وزنه ۱۴۲ کیلوگرم در جایگاه ششم ایستاد.

حرکت دوضرب

رامین ولی پور در حرکت دوضرب بهتر از  یکضرب عمل کرد و هر ۳ وزنه انتخابی مربیان را بالای سر برد. او ابتدا وزنه ۱۷۵ کیلوگرم را بالای سر برد، سپس موفق به مهار وزنه ۱۸۳ کیلوگرم شد و در آخرین حرکت خود نیز وزنه ۱۸۷ کیلوگرمی را بالای سر برد تا حدنصاب مجموع خود را به ۳۳۸ کیلوگرم برساند.  با این رکورد ولی پور هر ۳ مدال نقره دسته ۸۵ کیلوگرم را از آن خود کرد.

البته ولی پور در مراسم اهدای مدال تنها نبود، چراکه دیگر نماینده کشورمان عارف خاکی هم با کسب مدال های برنز دوضرب و مجموع، عنوان سومی آسیا را به دست آورد تا یک شروع فوق العاده برای تیم ملی وزنه برداری جوانان رقم بخورد. خاکی که در یکضرب عملکرد خوبی نداشت و دو بار وزنه های ۱۴۲ و ۱۴۶ کیلوگرم را از دست داد، پس از ثبت رکورد ۱۴۲ کیلوگرم در یکضرب و قرار گرفتن در مکان ششم، در دوضرب جبران کرد و با مهار هر  3 وزنه انتخابی، در رقابتی میلیمتری با نماینده کشور هند با اختلاف وزن روی سکوی سوم آسیا ایستاد.

خاکی در دوضرب ابتدا وزنه های ۱۷۲ و ۱۸۲ کیلوگرم را بالای سر برد و پس از آنکه وزنه بردار هندی در آخرین حرکت خود وزنه ۱۸۴ کیلویی را مهار کرد، برای مهار وزنه ۱۸۶ کیلوگرم و کسب ۲ مدال برنز  ارزشمند به روی تخته رفت و توانست این ماموریت را با موفقیت به انجام برساند. خاکی به لطف ۳۱۰ گرم وزن کمتر بدن، روی سکوی سوم آسیا ایستاد.

در این وزن ابراهیم فارس الباخ از قطر با مهار وزنه های ۱۵۲ (یکضرب) و ۲۰۰ (دوضرب) با حدنصاب مجموع ۳۵۲ کیلوگرم هر ۳ نشان طلای دسته ۸۵ کیلوگرم را به دست آورد.

فردا و در آخرین روز مسابقات وزنه برداری قهرمانی نوجوانان و جوانان آسیا ۶ وزنه بردار جوان کشورمان در اوزان ۹۴، ۱۰۵ و ۱۰۵+ کیلوگرم به روی تخته می روند تا در روز  پرکار کادر فنی، مدال های خوش رنگ پرشماری را برای کاروان وزنه برداری ایران به دست بیاورند.

نتایج دسته ۸۵ کیلوگرم جوانان به شرح زیر است:

۱- ابراهیم فارس الباخ (قطر): ۱۵۲ کیلوگرم در یکضرب (طلا)، ۲۰۰ کیلوگرم در دوضرب (طلا)، ۳۵۲ کیلوگرم در مجموع (طلا)

۲- رامین ولی پور (ایران): ۱۵۱ کیلوگرم در یکضرب (نقره)، ۱۸۷ کیلوگرم در دوضرب (نقره)، ۳۳۸ کیلوگرم در مجموع (نقره)

۳- عارف خاکی (ایران): ۱۴۲ کیلوگرم در یکضرب (ششم)، ۱۸۶ کیلوگرم در دوضرب (برنز)، ۳۲۸ کیلوگرم در مجموع (برنز)/فارس