مردانی: تجربه رمز موفقیت کاراته ایران در اتریش بود/ رابطه احساسی خوبی بین بازیکنان و کادرفنی بود

دبیر فدراسیون کاراته گفت: تجربه بالای ملی پوشان بزرگترین دلیل و رمز موفقیت تیم ملی در اتریش بود، چرا که آنها چکیده کاراته ایران در طول این چند سال هستند. به گزارش مازنداسپرت؛  محمدعلی مردانی در مورد نتایج تیم ملی بزرگسالان کاراته در رقابت‌های جهانی اتریش اظهار داشت:‌ کاراته بعد از ۴۴ سال در مسابقات […]

خبرگزاری فارس: مردانی: تجربه رمز موفقیت کاراته ایران در اتریش بود/ رابطه احساسی خوبی بین بازیکنان و کادرفنی بود

دبیر فدراسیون کاراته گفت: تجربه بالای ملی پوشان بزرگترین دلیل و رمز موفقیت تیم ملی در اتریش بود، چرا که آنها چکیده کاراته ایران در طول این چند سال هستند.

به گزارش مازنداسپرت؛  محمدعلی مردانی در مورد نتایج تیم ملی بزرگسالان کاراته در رقابت‌های جهانی اتریش اظهار داشت:‌ کاراته بعد از ۴۴ سال در مسابقات جهانی روی سکوی سوم قرار گرفت. عملکرد ملی‌پوشان و کادر فنی در این رقابت‌ها واقعا عالی بود. همه با هم زحمت کشیدند تا این نتیجه رقم خورد.

وی در ادامه افزود: ما در آسیب‌ شناسی که در دوره‌های قبلی انجام می‌دادیم به این نتیجه رسیدیم که حاشیه‌های متفاوتی که همیشه در کاراته به وجود می‌آمد به نتیجه تیم و عملکرد کاراته‌کاها لطمه می‌زد. در طول این مدت تلاش کردیم حاشیه‌ها را از تیم جدا کنیم و ملی‌پوشان در یک آرامش خاصی انتخابی‌ها برگزار شد و تمرینات نیز بدون حاشیه پیگیری شد. ما به دیدارهای تدارکاتی نتوانستیم اعزام شویم اما نتیجه فوق‌العاده‌ای را کسب کردیم.

دبیر فدراسیون کاراته در ادامه صحبت‌های خود، عنوان کرد: تیمی که راهی اتریش شد در واقع چکیده کاراته ایران در طول این چند سال بود که اکثرا تجربه حضور در چندین دوره مسابقات جهانی، بازی‌های آسیایی، قهرمانی آسیا، کاراته‌ وان‌ها و تورنمنت‌های مختلف را داشتند. در واقع آنها با کوله‌باری از تجربه راهی مسابقات جهانی شدند. بزرگ‌ترین دلیل و رمز اصلی موفقیت کاراته‌کاها در این مسابقات این بود که آنها علاوه بر با تجربه بودن یک رابطه احساسی نیز بین کادر فنی وجود داشت. به هر حال شرایط سنی ملی‌پوشان با کادر فنی نزدیک بود و آنها همدیگر را به خوبی درک می‌کردند و همین رمز موفقیت کاراته ایران در اتریش بود.

وی در مورد انتقاد یکی از کاراته‌کاهای نوجوان دختران که مدعی شده انتخابی مرحله‌ آخر عادلانه نبوده است، گفت: مینا یوسفی که مصاحبه‌هایی را انجام داده و مدعی شده انتخابی مرحله آخر عادلانه نبوده چرا به این موضوع اشاره نکرده که در انتخابی قهرمانی کشور مقابل رضایی جو شکست خورده است. یوسفی این موضوع را چطور می‌خواهد توجیه کند؟ ما در این وزن چهار نفر به اردو دعوت کرده‌ایم که رضایی‌جو یک نتیجه مساوی و دو برد را در کارنامه خود دارد. او همه را شکست داده است. در انتخابی مرحله آخر هیچ شبهه‌ای وجود ندارد. به هر حال قرار نیست در هر مسابقه‌ای ویدئوچک وجود داشته باشد. او با این صحبت‌ها می‌خواهد شکست خود را توجیه کند./فارس