دومین رکوردشکنی نوجوانان در جوانان/زارعی دوازدهم شد

رکورد دسته نوجوانان در رقابت‌های وزنه‌برداری جوانان هم شکسته شد. به گزارش مازند اسپرت؛ رقابت‌های وزنه برداری جوانان قهرمانی جهان در تفلیس با برگزاری مسابقات دسته ۷۷ کیلو در گروه A ادامه یافت و برای دومین بار در طول رقابت ها رکورد دسته نوجوانان شکسته شد. در رقابت های این دسته یسون لوپز از کلمبیا […]

خبرگزاری فارس: دومین رکوردشکنی نوجوانان در جوانان/زارعی دوازدهم شد

رکورد دسته نوجوانان در رقابت‌های وزنه‌برداری جوانان هم شکسته شد.

به گزارش مازند اسپرت؛ رقابت‌های وزنه برداری جوانان قهرمانی جهان در تفلیس با برگزاری مسابقات دسته ۷۷ کیلو در گروه A ادامه یافت و برای دومین بار در طول رقابت ها رکورد دسته نوجوانان شکسته شد.
در رقابت های این دسته یسون لوپز از کلمبیا با حدنصاب ۱۵۶ کیلو در یک ضرب، ۱۹۰ کیلو در دوضرب و مجموع ۳۴۶ کیلو مقتدرانه روی سکوی نخست ایستاد و مدال طلا را بر گردن آویخت.
با توجه به شرایط سنی لوپز که با شرایط سنی نوجوانان در این رقابت حضور یافته بود، بنابراین رکوردهای وی در دسته نوجوانان نیز محاسبه شد و بدین ترتیب لوپز موفق شد تا رکوردهای دسته ۷۷ کیلوگرم نوجوانان جهان را ارتقا داده و به نام خود ثبت کند.
پیش از این رکوردهای این دسته با حدنصاب ۱۵۵ کیلو در یک ضرب در اختیار آندرانیک کاراپتیان از ارمنستان بود که به نام لوپز با ۱۵۶ کیلو ثبت شد. ضمن اینکه لوپز رکورد قبلی دوضرب این وزن با ۱۸۶ کیلو و مجموع ۳۳۴ کیلو را در اختیار خود داشت که آن را به ۱۹۰ کیلو در دوضرب و ۳۴۶ کیلو در مجموع ارتقا داد.
در این وزن ویاچسلاو یاراکین از روسیه با حدنصاب ۱۵۳ کیلو در یک ضرب، ۱۸۰ کیلو در دوضرب و مجموع ۳۳۳ کیلو دوم شد و مدال نقره را بر گردن آویخت و سانتیاگو کارواخال باز هم از کلمبیا با رکورد ۱۵۱ کیلو در یک ضرب، ۱۸۰ کیلو در دوضرب و مجموع ۳۳۱ کیلو روی سکوی سوم جهان ایستاد و مدال برنز رقابت‌ها را تصاحب کرد.
ضمن اینکه شهزاد خدایبرگانوف از ازبکستان با ۱۸۴ کیلو در دوضرب نقره گرفت و دوکون ژو از چین با ۱۸۱ کیلو در دوضرب برنز گرفت.
در پایان رقابت‌های این دسته مصطفی زارعی وزنه بردار کشورمان که صبح امروز در گروه B دسته ۷۷ کیلوگرم وزنه زده بود، در جایگاه دوازدهم جهان جای گرفت.