هادی خلردی: پرهام اگر ورزشگاه بسازد ماندگاری اش برای مازندران است

مازند اسپرت / خلردی: پرهام اگر ورزشگاه بسازد ماندگاری اش برای مازندران است؛ وزارت صنایع و نفت به فوتبال مازندران ظلم می کنند :   آقای خلردی چند بازیکن مازندرانی در لیگ برتر و لیگ یک فوتبال کشور داریم؟ سال گذشته حدود ۶۴ بازیکن لیگ برتری داشتیم و بیش از ۱۷۰ بازیکن مازندرانی در لیگ […]

مازند اسپرت / خلردی: پرهام اگر ورزشگاه بسازد ماندگاری اش برای مازندران است؛ وزارت صنایع و نفت به فوتبال مازندران ظلم می کنند :

 

آقای خلردی چند بازیکن مازندرانی در لیگ برتر و لیگ یک فوتبال کشور داریم؟

سال گذشته حدود ۶۴ بازیکن لیگ برتری داشتیم و بیش از ۱۷۰ بازیکن مازندرانی در لیگ یک و لیگ دسته دوم فوتبال کشور حضور داشتند.

در رده های پایه از مازندران ملی پوش داریم؟

بلکه در تمامی رده های سنی تیمهای ملی فوتبال کشور بازیکنان مازندرانی حضوری پررنگ دارند.

باشگاه نساجی قراردادهای فصل جدید بازیکنان خود را در هیات فوتبال استان ثبت کرده است؟

نه تاکنون برای ثبت قرارداد بازیکنانشان نیامده اند. نساجی بر اساس قانون سازمان لیگ، می بایست سه درصد از قرارداد بازیکنانش را به هیات فوتبال استان بپردازد. از پنج سال قبل تاکنون باشگاه نساجی بالغ بر ۳۰۰ میلیون تومان به هیات فوتبال استان بدهکار است.

اما ظاهرا هیات فوتبال استان پول انتقال محمدعباس زاده از نساجی به پرسپولیس را دراختیار گرفته است؟

ببینید آقای درودگر آن زمان نبودند. این بازیکن با قرارداد بسیار پایین در نساجی بوده و با قرارداد بسیار بالای ۴۵۰ میلیون تومان به پرسپولیس رفته است. ۱۰۰ میلیون تومان باشگاه نساجی لباس دریافت کرد، ۵۰ میلیون نقد و مابقی هم بصورت چک به آقای قنبری مدیرعامل وقت داده شد. هیات فوتبال استان نیز بابت بدهی که باشگاه نساجی به فدراسیون و هیات داشتند چک را دراختیار گرفت تا بتواند پول را از باشگاه پرسپولیس وصول کند که متاسفانه هنوز نتوانستیم بگیریم. آقای درودگر اکنون مدعی شده اند. سال گذشته اتفاقاتی افتاد که آقای درودگر در جریان نیستند و این پول در اختیار هیات فوتبال است و برای رده های سنی و مسائل فوتبال باید هزینه شود.

یعنی دریافت این چک توسط هیات فوتبال استان با هماهنگی بوده است؟

بله با هماهنگی بوده. نساجی ۳۰۰ میلیون بدهکار است. ما ۱۶۰ میلیون پول تسویه حساب فروش باشگاه از آقای رحمانی به آقای پرهام را از اداره کل قرض گرفتیم. این پول ها را آقای درودگر به حساب نمی آورد. یا بالغ بر ۲۰۰-۳۰۰ میلیون بدهی نساجی در دوران مختلف را اداره کل متقبل شد تا نساجی سرپا باشد و بتواند در مسابقات شرکت کند. البته هنوز پولی از باشگاه پرسپولیس گرفته نشده است. آقای درودگر نباید به این شکل برخورد کند که پول را هیات فوتبال استان دراختیار گرفته و نزد مردم و تماشاگران عنوان کند. ما این همه به نساجی کمک کردیم مگر چیزی گفتیم. سازمان لیگ و فدراسیون بابت انتقال بازیکنان درحال دریافت پول بسیاری است مگر مردم باید آنجا بروند و اعتراض کنند؟ این قانون و مقررات است. این پول را هیات فوتبال استان بگیرد فکر نکنید به حساب هیات میرود و بازهم به نساجی کمک می شود. 

برای فصل جدید هیات فوتبال استان برای کمک به نساجی و صعود این تیم به لیگ برتر چه برنامه ای دارد؟

ما همیشه در کنار نساجی بودیم، هستیم و خواهیم بود. چه بنده چه آقای بهروان، چه خانواده فوتبال و چه اداره کل. من دیروز راجب واگذاری زمین به باشگاه نساجی خدمت آقای حسین زادگان مدیرکل ورزش استان رسیدم و ایشان خیلی خوشبین بودند تا زمین ماه فروجک به آقای پرهام واگذار شود تا خیال همه راحت شود. ببینید نساجی مال آقای پرهام، درودگر و اداره کل نیست؛ نساجی مال مردم مازندران است و مردم قائمشهر در اولویت قرار دارند. قرار نیست بدخلقی کنیم یا بدخلقی ببینیم. باید دست به دست هم دهیم و این تیم را بالا ببریم. تیم آوردن دردی برای فوتبال مازندران دوا نمی کند و ما کمک می کنیم تیمهای خودمان به لیگ برتر بروند.

صحبت پایانی شما را می شنویم.

ببینید وزارت صنایع و وزارت نفت در ورزش فوتبال دارند به مازندران ظلم می کنند. من این را به صراحت میگویم. چون تمام تیمهایی که به وابسته به وزرات نفت و وزارت صنایع هستند بازیکنان مازندرانی دارند. ما یک ریال از اعتبارات اینها برای فوتبال مازندران استفاده نمی کنیم چرا؟ چه کسی باید پاسخگو باشد. من این را به صراحت خدمت آقای استاندار و بعضی از نمایندگان مجلس عرض کردم که دنبال حق مازندران بروید ولی کسی حرف ما را گوش نمی کند. فوتبال مازندران این تقاضا را از وزیر صنایع و نفت میکند که ما صنایع و نفت داریم چرا نباید خودمان استفاده کنیم. چرا نباید از این پول به فوتبال مازندران تزریق شود تا نساجی را به لیگ برتر ببریم. تا چه زمانی همیشه باید کاسه گدایی دست بگیریم؟ آقای پرهام واقعا دارد پول هزینه میکند و بازده سرمایه ندارد. از نظر اقتصادی کسی بخواهد تنها تیمداری کند بسیار سخت است و نمی تواند. ایشان زمین هم اگر تقاضا می کند میخواهد برای استان مازندران استادیوم تاسیس کند و ماندرگاری اش برای استان است و نمیخواهد با خود ببرد. ما از مسئولین تقاضا داریم این مشکل که معضلی برای ما شده است سریعتر برطرف شود. مازندران در لیگ های پایین تر هم از نظر مالی و اسپانسر مشکل دارد. شهرداری ها بیایند کمک کنند تیم بگیرند و به بخش ورزش یاری برسانند. شهرداری های شهرهای دیگر کشور مگر از پول چه کسی تیمداری می کنند. 

از سایت نساجی اسپرت هم تشکر میکنیم و همیشه می گوییم که ما شرمنده مردم هستیم. مازندران در رده های سنی در کشور حرف اول را میزند و ما اکنون به استان بازیکن ساز در کشور تبدیل شده ایم. قبلا این عنوان در اختیار خوزستان بود ولی بخاطر نداشتن پول بازیکنان ما به استان های دیگر ترانسفر می شوند.